کد خبر : 1508757 | 11 اسفند 1396 ساعت 13:40 | 206.4K بازدید | 0 دیدگاه

بی‌مبالاتی و بی‌اخلاقی بهترین تماشاگران دنیا!

میزبانی از عربستانی‌ها قربانی پرتابگران دربی

تلاش فدراسیون فوتبال برای میزبانی بی‌نقص از جیانیو اینفاتینو رئیس فیفا با بی‌اخلاقی برخی از هواداران دو تیم سرخ و آبی به شکست منتهی شد.

میزبانی از عربستانی‌ها قربانی پرتابگران دربی

به گزارش "ورزش سه"، اینفانتینو که از صبح دیروز در سفر فشرده‌ای به تهران در رویدادهای مختلفی شرکت کرد و در نهایت دربی تهران را با حضور هزاران هوادار مشتاق تماشا کرد، در دقایقی از بازی با پرتاب اشیا از سوی هواداران مستقر در دو جایگاه جنوب شرقی و شمال شرقی ورزشگاه آزادی مواجه شد؛ اتفاقی که امروز در کمتر جای دنیا رخ می‌دهد. جالب اینکه رسانه‌های ورزشی در سال‌های نه چندان دور علاقه زیادی داشتند تا هواداران ایران را با عنوان بهترین تماشاگران دنیا معرفی کنند؛ موضوعی که البته به فراموشی سپرده شده است. 

 


اینکه چرا طرفداران تیم‌ها  در بازی‌های حساس در هنگام ارسال ضربات کرنر اقدام به پرتاب اشیا و بطری بر سر بازیکن حریف می‌کنند، به هیچ وجه قابل دفاع و قابل درک نیست و البته کوتاهی ورزشگاه آزادی در نصب دوربین‌های مداربسته را نشان می‌دهد که استفاده از آنها بسیار کم هزینه‌تر از همکاری با لیدرها یا نیروهای امنیتی مستقر در بین هواداران است. 


البته این موضوع نه فقط بابت میزبانی از رئیس فیفا که به دلیل حفظ سلامت بازیکنان حاضر در زمین و البته داوران حائزاهمیت است. به خاطر داشته باشید که در مرتبه قبلی و در دیدار ایران مقابل چین پرتاب ترقه و اصابت آن به کمک داور بازی می‌توانست منجر به تعطیلی مسابقه و جریمه سنگین برای فوتبال ایران بشود. 

 


اگرچه فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا پیش از مسابقه با توجیه لیدرها شرایط را به آنها توضیح دهد تا آنها اقدام به کنترل هواداران تیم‌هایشان کنند اما این موضوع به سرانجام نرسید و اینفانتینو چیزهایی که نباید می‌دید به چشم دید و با اتفاق افتادن این صحنه‌ها آنچه که فدراسیون در نشان دادن فضای امن ورزشگاه‌ها برای رئیس فیفا رشته بود پنبه شد. حالا اگر نظر اینفاتینو درباره میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی را سوال کنید لابد این تصویر در ذهنش نقش بسته و حاضر نیست در این مورد اقدامی فراتر از توصیه‌های افسران امنیتی فیفا انجام بدهد.

 

دیدگاه‌ها