کد خبر : 1509476 | 14 اسفند 1396 ساعت 09:10 | 92.1K بازدید | 0 دیدگاه

ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ هفدهم (جدول)

سه ملی پوش و یک برزیلی، بهترین‌های سال 96

ستاره های چهار تیم پرسپولیس و ذوب آهن و صنعت نفت و سایپا موفق شدند با عملکرد خوب خود عنوان ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ هفدهم را در سال 1396 به خود اختصاص دهند.

سه ملی پوش و یک برزیلی، بهترین‌های سال 96

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور، مرتضی تبریزی، لوسیانو پریرا و مهدی ترابی سه مهاجم و یک هافبک حاضر در لیگ هفدهم توانستند با عملکرد خوب خود تا پایان هفته بیست و پنجم عنوان ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ را به خود اختصاص دهند و بدین ترتیب می توان آنها را موثرترین بازیکنان لیگ تا پایان سال 96 به حساب آورد.


با بررسی ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ هفدهم تا پایان سال 96 همراه "ورزش سه"، باشید:


اول – علی علیپور، پرسپولیس – 20 امتیاز


مهاجم اصلی پرسپولیسی ها هفته های ابتدایی لیگ را در ترکیب ثابت این تیم حضور نداشت اما به مرور توانست نام خود را به عنوان یکی از بازیکنان مورد نظر برانکو به لیست اصلی پرسپولیس وارد کند و با گذشت چند بازی به او و هواداران این تیم نشان دهد  می توان روی او حساب باز کرد. علیپور بازی به بازی بیشتر در ترکیب سرخ ها جا افتاد تا اینکه توانست با تعداد گل های بالای خود یعنی 17 گل نام خود را به عنوان بهترین گلزن لیگ هفدهم به ثبت برساند. عملکرد مهاجم مازنی پرسپولیسی ها در بازی های این تیم آنقدر خوب بود که کارلوس کی روش نیز از موضع خود مبنی بر دعوت نکردن از این بازیکن پایین آمد و در نهایت نام علیپور را به عنوان یکی از بازیکنان ملی پوش اعلام کرد. علیپور علاوه بر 17 گلی که وارد دروازه حریفان کرد توانست 2 بار نیز با پاس های خود مقدمات گلزنی را برای سایر بازیکنان فراهم کند و 1 پنالتی منجر به گل نیز به دست بیاورد.

 


دوم – مرتضی تبریزی، ذوب آهن – 16.5 امتیاز


دومین بازیکن صدرنشین این لیست نیز یک مهاجم است. مرتضی تبریزی که یکی از سه کاپیتان ذوبی ها به حساب می آید از ابتدای لیگ در ترکیب مورد نظر قلعه نویی جایی برای خود به وجود آورد اما عملکرد معمولی او تا پایان دور رفت بازی های لیگ باعث شد تا وی به نیمکت ذخیره ها تبعید شود. اما از آغاز دور برگشت بازی های لیگ، درخشش تبریزی نیز آغاز شد و با اینکه وی در نیم فصل اول نیز برای تیمش گلزنی کرده بود در این بازی ها یکی از عوامل موفقیت سبزپوشان لقب گرفت. تبریزی در هفته های برگزار شده در دور برگشت رقابت های لیگ، یکی از ستاره های لیگ بود و این اتفاق باعث شد تا وی همچنان یکی از بازیکنان مورد نظر کی روش نیز محسوب شود. تبریزی که تاکنون 11 گل وارد دروازه حریفان کرده است دومین گلزن لیگ برتر نیز محسوب می شود. او علاوه بر گل های خود 4 پاس گل مهیا کرده و 2 پنالتی نیز به دست آورده است که یک گل برای تیمش به همراه داشت.

 


دوم – لوسیانو پریرا، صنعت نفت  - 16.5 امتیاز


مهاجم برزیلی نفتی های آبادان یکی از بهترین بازیکنان این تیم در لیگ هفدهم است. شیمبا که سال های اخیر را در ایران گذراند در بازی های این فصل در بهترین فرم خود قرار داشت و در نهایت توانست عملکرد مثبتی نیز از خود به جا بگذارد. لوسیانو پریرا که در آخرین دیدار خود نیز توانست گلزنی کند در 25 دیدار ابتدایی 10 بار دروازه حریفان را باز کرده است، ضمن اینکه 4 بار نیز اقدام به گل سازی کرده است. پریرا در ادامه فعالیت های مثبت خود برای آبادانی ها 3 بار نیز توانسته مدافعان حریف را مجبور به خطا کند و 3 پنالتی برای تیمش به دست بیاورد. پنالتی هایی که البته 2 گل برای طلایی پوشان به دنبال داشت.

 


سوم – مهدی ترابی، سایپا – 14 امتیاز


ستاره بی چون و چرای دو فصل اخیر نارنجی پوشان از ابتدای فصل، اصلی ترین مهره نارنجی پوشان لقب گرفت تا بتواند برای این تیم در بازی های مختلف بدرخشد. ترابی که از دو سال پیش توانست خود را به سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز تحمیل کند همچنان یکی از مورد اعتمادترین بازیکنان کی روش است و به عنوان یکی از نفرات مورد نظر او در تمرینات تیم ملی حضور پیدا می کند. ترابی در بازی های این فصل سایپا هم در گلزنی و هم در گلسازی موفق ترین بازیکن این تیم بود و نتایج نهایی بسیاری از دیدارهای این تیم را رقم زد. او در مجموع دیدارهایی که این فصل به میدان رفت توانست 8 بار گلزنی کند و 5 بار نیز با پاس های به موقع مقدمات گلزنی سایپا را فراهم کند. ترابی البته 1 ضربه پنالتی نیز به دست آورد که تبدیل به گل شد.

 


شرح جدول:


بازیکنان حاضر در لیگ به ازای هر گل و پاس گل یک امتیاز مثبت به خود اختصاص می دهند. ضمن اینکه به دست آوردن پنالتی نیز در صورت گل شدن یک امتیاز و در صورت از دست رفتن نیز نیم امتیاز منفی برای بازیکن پنالتی گیر به دنبال خواهد داشت.

 

1287773

1287774

1287775

1287771

1287772

1287770

دیدگاه‌ها