کد خبر : 1509868 | 15 اسفند 1396 ساعت 15:18 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

روایت برایانت در انیمیشن کوتاه Dear Basketball،

کوبی چه طور صاحب اسکار شد؟ (یادداشت)

صحنه های حرکات تکنیکی و دوران ورزشی ستاره بسکتبال آمریکا درونمایه ای هنری دارد که در میان دیگر فیلم های کوتاه بخش اسکار ، جایزه مجسمه طلایی را نصیب او کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در این فیلم کوتاه از سینمای عضلانی با بازیگری قهرمانان ورزشی در ژانر حادثه ای  خبری نیست . شخصیت منفی به عنوان تجسم بی فرهنگی وجود ندارد اما از دل بسکتبال ، موضوعی زیبایی شناختی ساخته می شود و به قهرمان پرآوازه بسکتبال جهان در نقاشی های متحرک ، جان دوباره ای می بخشد.


کوبی نوجوان نخبه ای است که در تربیت کلاسیک با ریاضت بدنی رشد کرده است و با مرور خاطرات دوران کودکی اش "جوراب های پدرش را به یاد می آورد که با آن شوت های لحظه آخر خیالی می زد".


روایت گذار یک نوجوان بسکتبالیست به دنیای بزرگسالان که طی همه این سالها فضیلت را در عاشق شدن می جوید:


" می دانستم یک چیز واقعی است / این که عاشق تو شده بودم".


روایت کوبی ، روایت مبارزه ها در بازی های جمعی و مقاومت مقابل درد و رنج و " خود را در حال دویدن دیدن " به مثابه تلاش بی وقفه در زندگی است.


این زندگی ورزشی پر از هیجان است و دائم در حال خلق انسانی که در راه عشقش سختی می کشد و می جنگد چون قلبش را به بسکتبال داده است و هر کاری را به خاطر آن انجام می دهد.


در سروده کوبی عشق برای او ؛ منطق درونی اش را در تمامی سال های دوران بازی حفظ کرده است حتی زمانی که چالش های زیادی او را فرا می خواندند ، کوبی عاشق بی نیاز بسکتبال بود که در پناه عشقش مشکلات را کنار می زد.


وقتی روایت هایی را با وجودت خلق می کنی و " وقتی کسی تا این حد باعث احساس زنده بودن در تو می شود" ،‌ و " به یک پسر شش ساله رویای لیکرز " می دهد ، آن وقت است که زندگی با آمیزه ای از رویای کودکی و آرمان های بزرگ به طور دائم جریان دارد و روح تو را در مسیرهای متفاوت معنا می بخشد.


صدای کوبی در اجتماع خاطرات و سروده جاودانه اش برای Dear Basketball روی روایت داستان زندگی‌اش به خوبی می نشیند و حس زیبای عاشق به معشوقه را در ذهن تداعی می کند و اینکه کوبی در این رابطه پایدار توانسته است به زیبایی حس اش را با صدایی که از دل تاریخ 20 ساله بازی کردن بسکتبال در NBA می آید ترکیب کند و با خلق روایتی ساده و گیرا سرانجام بگوید :


"همیشه عاشقت هستم"

 

انیمیشن بسکتبال عزیز ( زیرنویس فارسی )

دیدگاه‌ها