کد خبر : 1510099 | 16 اسفند 1396 ساعت 13:13 | 50K بازدید | 0 دیدگاه

امیرول بن یعقوب

داور بدشگون؛ گربه سیاه تیم های ایرانی

داور مالزیایی دیدار دو تیم استقلال و العین را می توان یکی از ضعیف ترین داورانی دانست که در لیگ قهرمانان سوت زده اند. او در دیدار شب گذشته یک تنه توانست نتیجه بازی را به سود حریف برگرداند.

داور بدشگون؛ گربه سیاه تیم های ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های استقلال و العین هر چه به دقایق پایانی نزدیک می شد امیرول بن یعقوب تبدیل به خطرناک ترین نفر حاضر در ورزشگاه هزاع بن زائد می شد. داور 31 ساله مالزیایی تا دقایق پایانی بازی در ضعیف ترین حالت ممکن به قضاوت این دیدار پرداخت و در نهایت توانست یک تنه برابر تدابیر استقلالی ها قرار بگیرد و پیروزی مهم را از چنگ تیم ایرانی دربیاورد.


اما در مطالعه سابقه بن یعقوب به نکات جالبی برمی خوریم. او به همراه دیدار شب گذشته تاکنون در 5 دیدار به داوری بازی های نماینده های ایران پرداخت و در این میان 3 شکست، 1 تساوی و 1 پیروزی نصیب نماینده های ایران شد. این داور مالزیایی که از 2012 در لیست الیت قرار گرفت در لیگ قهرمانان آسیا 2014 برای اولین بار به میدان رفت و در آن بازی ها به قضاوت چهار دیدار پرداخت که در میان آنها بازی تیم های استقلال و الریان قطر نیز به چشم می خورد. دیداری که با نتیجه سه بر یک به سود آبی پوشان تهران به پایان رسید.

 

1288366


در لیگ قهرمانان 2015 نیز در 6 دیدار بن یعقوب به قضاوت پرداخت. یکی از بازی هایی که او داوری آن را برعهده داشت بازی تیم های فولاد خوزستان و السد قطر بود که با یک گل به سود تیم قطری و یاران رائول گونزالس به پایان رسید. عبداله کرمی در آن بازی توسط داور مالزیایی از بازی اخراج شد تا بدشگونی این داور برای تیم های ایرانی آغاز شود.


اما در فصل بعد و در لیگ قهرمانان 2016 این داور 6 بار دیگر به میدان رفت و این بار از همان دیدار پلی آف هنرنمایی خود را برای ایرانی ها آغاز کرد. او در بازی حساس پلی آف  به قضاوت بازی تیم های نفت و الجیش قطر پرداخت؛ دیداری که در نهایت با دو گل به سود تیم قطری به پایان رسید و در نهایت یکی از نماینده های ایران را کم کرد. دومین دیدار این فصل، بازی تیم های سپاهان و الاتحاد عربستان بود که با قضاوت بن یعقوب این بازی نیز با دو گل به سود تیم عربستانی به پایان رسید. بازی هایی که در آن در نهایت سپاهانی ها موفق نشدند به مرحله بعدی صعود کنند.

 

1288365


آخرین هنرنمایی داور مالزیایی نیز در العین رخ داد. جایی که او به قضاوت دیدار تیم های استقلال و العین می پرداخت و دو پنالتی صددرصد مشکوک (که حداقل یکی از آنها به طرز خنده داری علیه آبی ها گرفته شد) برای تیم اماراتی گرفت و از یک خطای کاملا محسوس در محوطه جریمه تیم اماراتی و در نهایت از اعلام یک پنالتی به سود آبی پوشان چشم پوشی کرد.

 

دیدگاه‌ها