کد خبر : 1510500 | 18 اسفند 1396 ساعت 17:15 | 28.8K بازدید | 0 دیدگاه

اسطوره پرسپولیس در سالگرد درگذشت بنیانگذار سپیدرود

مراسم بزرگداشت بنیانگذار فقید باشگاه سپیدرود رشت با حضور جمعی از پیشکسوتان فوتبال از جمله علی پروین برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم هفدهمین سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا صومی بنیانگذار باشگاه سپیدرود رشت عصر پنجشنبه بر سر مزار آن مرحوم واقع در آرامگاه تازه آباد رشت برگزار شد. در این مراسم علی پروین چهره ماندگار فوتبال ایران نیز به عنوان مهمان شرکت نمود و در سخنانی کوتاه به حاضرین گفت: اینکه هنوز پس از گذشت ۱۷ سال مراسم آقای صومی با حضور پر تعداد هواداران و پیشکسوتان برگزار می شود حکایت از مردمی بودن آن مرحوم دارد و اگر سپیدرود موفق شده پس از سال ها به سطح اول فوتبال بازگردد هم دلیلش همین مردمی بودن این تیم و بنیانگذارش می باشد.

 

پروین در ادامه افزود: وقتی از من دعوت به عمل آمد در این مراسم شرکت کنم بلافاصله پذیرفتم و قول می دهم تا روزی که سرپا باشم در مراسم مرحوم صومی حضور پیدا کنم.

در ادامه این مراسم دکتر رمضانپور، امید هرندی، مهدی خباز و فرزند آن مرحوم با بیان خاطراتی در ارتباط با صومی و باشگاه سپیدرود، یاد آن مرحوم را گرامی داشتند.

 

مراسم بزرگداشت بنیانگذار باشگاه سپیدرود با حضور چهره های نامداری از پیشکسوتان فوتبال، هواداران سپیدرود، اصحاب رسانه، نمایندگان باشگاه سپیدرود و برخی از مسئولان شهر رشت برگزار شد.

 

در این میان می توان به احمد رمضانپور نماینده سابق مجلس و فعلی شورای شهر، حاجی پور مالک باشگاه داماش و عضو شورای شهر، فرهام زاهد عضو شورای کلانشهر رشت، مجید جهانپور سرمربی سابق تیم های سپیدرود و استقلال رشت، امید هرندی دروازه بان سابق سپیدرود و سرمربی داماش، مهدی خباز، مشکین زر، سعید متقی طلب، محسن سیدی اشاره نمود.

 

مرحوم غلامرضا صومی در سال 1347، تیم فوتبال سلامت بخش را به عنوان نخستین تیم فوتبال در رشت و گیلان برای ارتقا فوتبال و رشد جوانان به همراه چند ورزش دیگر از جمله ورزش های زورخانه ای تاسیس نمود. سپس شش سال بعد با تغییر نام آن به سپیدرود و فعالیت اختصاصی فوتبال، باشگاه سپیدرود رشت با شکل و شمایل امروزی همزمان با بازی های آسیایی تهران (1974) رسمأ به فعالیت پرداخت و در حال حاضر به عنوان یکی از معدود تیم های خصوصی فوتبال کشور در آستانه پنجاهمین سالگرد فعالیت خود قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

عکس ها: مهدی پیراسته

دیدگاه‌ها