کد خبر : 1510644 | 19 اسفند 1396 ساعت 11:07 | 72.7K بازدید | 0 دیدگاه

علیرضا بیرانوند صدای زنگ خطر را به خوبی شنید (عکس)

شماره یک پرسپولیس رفته رفته به شرایط آمادگی مدنظر کارشناسان نزدیک شده و نمی‌خواهد پیراهن شماره یک تیم ملی را از دست بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند زنگ خطر برای کمرنگ شدن پیراهن شماره یک در روسیه را به خوبی شنیده و نمی‌خواهد در دیدارهای کم باقیمانده تا اعلام لیست تیم ملی آن را از دست بدهد.


درخشش گلرهایی مثل رشید مظاهری و سیدحسین حسینی خصوصا در رقابت‌های لیگ قهرمانان بزرگترین زنگ خطر برای علیرضا بیرانوند محسوب می‌شود که در دیدارهای انتخابی جام جهانی شماره یک تیم ملی محسوب می‌شد و تنها با دریافت دو گل، آمار خیره‌کننده‌ای از خود برابر تیم‌های ازبکستان، سوریه، کره جنوبی، قطر و چین به جا گذاشت.


بیرانوند اما رفته رفته از فرم ایده آل خارج شد و علیرغم رکورد مناسب دریافت گل همواره در مظان این اتهام قرار گرفت که این رکورد مختص او نیست و نقش خط دفاعی تیم به رهبری سیدجلال حسینی و... بیش از او در آن پررنگ است. دریافت گل‌های عجیب و غریب و اینکه نتوانسته با واکنش‌های خود نقش منجی تیم را ایفا کند، رفته رفته انتقادات را نسبت به او افزایش داد و این مساله در دیدارهای آسیایی و برابر تیم‌های الریان، الهلال، الاهلی و السد به اوج خود رسید و شماره یک پرسپولیس یک تسلیم شده محض برابر حملات حریف لقب می‌گرفت.

 

 


دروازه‌بان خرم آبادی پرسپولیس اما امیدوار است همانند جام جهانی 2006 دروازه ایران را به نماینده شهرش اختصاص دهد و بعد از ابراهیم میرزاپور دومین گلر تیم ملی از خرم آباد لقب گیرد. کاری که با اوج‌گیری و درخشش دروازه‌بانانی مثل سیدحسین حسینی و رشید مظاهری سخت‌تر از دور مقدماتی جام جهانی شده و عملکرد او در طول فصل باعث نگرانی زیادی در روسیه و برابر رقبایی مثل پرتغال و  اسپانیا که از کوچکترین موقعیتی بزرگترین فرصت را شکل می‌دهند، ساخته است.


بیرانوند تا رقابت‌های جام جهانی در خوشبینانه‌ترین حالت 10 جدال باشگاهی و 5-4 دیدار ملی را در پیش خواهد داشت و باید از تک تک دقایق آن به بهترین شکل برای محکم‌ کردن جایگاه خود سود ببرد تا ماموریت خود در تیم ملی را نیمه‌کاره رها نکند.


کارلوس کی‌روش نشان داده که همواره سورپرایزهای بزرگی در ذهن دارد و او در جام جهانی قبلی نیز در برزیل ناگهان از اسم رحمان احمدی و مهدی رحمتی که گلرهای او در مسیر انتخابی جام جهانی بودند گذشت و علیرضا حقیقی را به عنوان گلر خود در برزیل برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی به میدان فرستاد. مساله‌ای که تکرار آن برای بیرانوند می‌تواند یک شکست بزرگ تلقی شود و بر این اساس حتی جدال نه چندان حساس رقابت‌های داخلی و ... هم نمی‌تواند برای او با سهل انگاری همراه باشد.


بیرانوند این روزها با انگیزه مضاعفی در اردوی سرخپوشان در دبی حاضر است و عملکرد او در تمرینات حتی رضایت برانکو و کادرفنی و بازیکنان را به همراه داشته است. بیرانوند هرچند در دیدار رفت مقابل الوصل با مشکل چندانی مواجه نشد اما در دقایقی حریف نشان داد که اگر فرصتی به دست بیاورد برای دستیابی به دروازه حریف برنامه لازم را در ذهن دارد و بیرانوند توانست در همان تک حملات حریف به خوبی با واکنش مناسب مانع از تسخیر دروازه‌اش شود و از اتهاماتی مبنی بر چالش مانکن فاصله بگیرد؛ اتفاقی که در صورت تداوم آن بار دیگر شانس او را به عنوان شماره یک غیرقابل عبور تیم ملی و کارلوس کی‌روش افزایش خواهد داد. بر همین اساس بیرانوند در تک تک دقایق دیدارهای باقیمانده تا دیدارهای تیم ملی در جام جهانی با مسوولیت بزرگی همراه است و از همین دیدار الوصل ماموریت بزرگ او آغاز خواهد شد.

 

 

 

 


عکس: سجاد ایمانیان - باشگاه ایرانیان دبی

دیدگاه‌ها