کد خبر : 1510691 | 19 اسفند 1396 ساعت 14:39 | 34.7K بازدید | 0 دیدگاه

بردن با حداقل فرصت ها بهتر از باختن با حداکثر فرصت ها است؛

رجبی: بازیکنان العین از هواداران استقلال نمی‌ترسند

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که تیم العین در ورزشگاه آزادی هم می تواند بسیار خطرناک باشد.

رجبی: بازیکنان العین از هواداران استقلال نمی‌ترسند 

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تیم ملی در گفتگو با "ورزش سه" در مورد شرایط تیم استقلال گفت: دوست دارم کمی به عقب برگردم و توضیحاتی بدهم. من قلبا دوست داشتم که یک ایرانی روی نیمکت استقلال باشد و نتیجه بگیرد. آن زمان هم دوست داشتم منصوریان 20 سال سرمربی تیم باشد ولی به حرف ها و انتقاداتی که وجود داشت، گوش نمی کرد. آن زمان هم که از منصوریان ایراد می گرفتم، دوستش داشتم. ولی من این روزها را می دیدم. استقلال تیم پرمهره ای است و کار شفر بسیار فوق العاده بوده است.


وی در ادامه در خصوص تغییراتی که سرمربی آلمانی در استقلال ایجاد کرده، اظهار داشت: بزرگترین کاری که شفر کرد، این است که نوع پرس و بازپس گیری توپ را به بچه ها یاد داد. در حال حاضر بازیکنان فاصله های عرضی و طولی را خیلی راحت اجرا می کنند و ضدپرس هم را خیلی خوب انجام می دهند. ضمن اینکه بازی را از عقب شروع می کند و از بازیکنانی استفاده می کند که این خصوصیات را دارند. از لحاظ روحی و روانی هم روی تیم کار شده و الان هیچ تیمی را سخت و غیر قابل شکست نمی دانند. ضمن اینکه از بازیکنانی استفاده می کند که بیشتر تکنیکی هستند. ضمن اینکه فرشید باقری هم بازیکنی است که علیرغم قدرت تخریبی بالا، از قدرت پاسوری بسیار بالایی برخوردار است.


رجبی در مورد ضعف های تیم نیز بیان کرد: البته اگر استقلال می خواهد به قهرمانی آسیا برسد باید تنوع بیشتری در حملات داشته باشد و در ضربات ایستگاهی نیز عملکرد بهتری داشته باشد. البته الان تیام مشکل تیم را حل کرده ولی اگر روزی نباشد، مشکل ساز می شود.


پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به شرایط بد آبی پوشان در زمانی که تیم به شفر داده شد، توضیح داد: استقلال، زمانی که شفر تیم را گرفت خیلی بد بود ، ولی همچنان می تواند بهتر بشود. مثلا پرسپولیس طوری شده که الان چند بازیکن هم نباشند، مشکلی در ساختار این تیم ایجاد نمی شود ولی شما وقتی جپاروف را از استقلال بگیرید، تیم در میانه میدان مشکل پیدا می کند. شفر آرام آرام نفرات خود را اضافه کرد و یک مقدار هم خوش شانسی داشت چون بازی های استقلال در روزهای ابتدایی این مربی مقابل تیم های نساجی، ایرانجوان، نفت تهران و .. بود که زیاد سخت نبود و شفر توانست تیم را جمع و جور کند.

 

ملی پوش سابق تیم ملی در مورد دیدار العین و استقلال در بازی رفت و بازی برگشت پیش رو بیان کرد: العین شناور بازی کردن و گردش توپ را به خوبی انجام داد، اما استقلالی ها با تمام وجود دویدند و اگر پنالتی العین هم گل می شد، شرایط فرق می کرد. بسیار بازی سختی در برگشت پیش رو داریم. قبلا استادیوم آزادی جهنم تیم ها بود ولی الان شرایط عوض شده و تیم ها حرفه ای شده اند؛ عکس این هم می تواند باشد که تماشاچیان به آن ها انگیزه بدهند. این ها چیزهای بیرونی هستند. استقلال باید باهوش تر و با تدبیرتر بازی کند. اگر شفر تمرکز دفاعی را کمتر بکند، ممکن است اسیر شود. طبیعتا یک مقداری تیم جلو می آید ولی بازیکنان تیم باید مراقب پشت توپ (اصطلاحی فنی در فوتبال که مربیان به بازیکنان خود زمانی که صاحب توپ هستند، گوشزد می کنند) باشند. نکته مهم این است که اگر با حداقل فرصت ها بازی را ببرند بهتر از این است که با حداکثر فرصت ها بازی را ببازند.


رجبی در ادامه با اشاره به دلایل عدم قهرمانی تیم های ایرانی در آسیا اظهار داشت: یک بخشی همین است که تیم قوی برای تجزیه و تحلیل تیم ها نداریم. مثلا شما از طریق تلویزیون فقط بخشی از زمین را می بینید، چون باید تمام زمین را دید. از طرفی ما بیشترین هزینه ها را برای بازیکنانی می کنیم که حرفه ای زندگی نمی کنند. در صورتی که باید این پولی که صرف می شود، به زیرساخت ها رسیدگی شود و همینطور مسائل فنی. البته در این بخش صحبت های زیادی وجود دارد که در یک مصاحبه جداگانه باید به آن پرداخته شود.

دیدگاه‌ها