کد خبر : 1510835 | 20 اسفند 1396 ساعت 09:13 | 46.3K بازدید | 2 دیدگاه

تراکتور- الجزیره؛ بازهم شب عید، بازهم یادگار

تراکتورسازی در انتظار دژاووی آخر سال

تراکتورسازی در حالی در ورزشگاه یادگار امام به مصاف الجزیره امارات خواهد رفت که هواداران این تیم در صفحات مجازی برای پر کردن ورزشگاه در این بازی قول و قرارهای زیادی گذاشته‌اند.

تراکتورسازی در انتظار دژاووی آخر سال

به گزارش "ورزش‌سه"، کافی است صحبتی در مورد لیگ قهرمانان آسیا با محوریت تیم تراکتورسازی انجام شود؛ آن موقع هیچ شکی نیست که اولین موضوعی که به خاطر طرفین خواهد رسید اولین تجربه آسیایی تراکتورسازی خواهد بود، تجربه ای که تبدیل به بهترین خاطره آسیایی سرخ پوشان تبریزی شد.

 

تیم تراکتورسازی بعد از نائب قهرمانی در سال ۱۳۹۱ شمسی موفق شد برای اولین بار جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و طبق برنامه بایستی در اولین بازی خود به مصاف الجزیره امارات در تبریز می رفت. به این ترتیب تراکتورسازان روز سه شنبه هشتم اسفند ماه سال 1391 ساعت: 16:30 در ورزشگاه یادگار امام مقابل تیم الجزیره امارات صف آرایی کردند.

 

1289235

 

از این دیدار بیش از هشتاد هزار نفر هوادار تراکتوری استقبال کرده بودند تا آن را تبدیل به یکی از پرتماشاگرترین بازی های تاریخ باشگاه تراکتورسازی کنند. نفر به نفر تراکتوری ها به واسطه جو استثنایی ورزشگاه یادگار امام دریادلانه وارد میدان شده بودند و برای رسیدن به پیروزی آرام و قرار نداشتند.

 

1289232


سوت «تان های»، داور ژاپنی بازی مساوی با کلید خوردن ماجراجویی جدید پرشورها این بار در میدانی متفاوت و با حریفی آسیایی همراه بود.

 

1289205

 

تراکتور به نمایندگی از ایران که در برابر تیم چند ملیتی الجزیره قرار گرفته بود در این مسابقه می خواست طلسم نباختن های خود در این فصل را در تبریز حفظ کند و البته به همه حریفانش در آسیا اعلام کند که قطبی تازه در این قاره کهن از راه رسیده است.

شاگردان تونی الیویرا قدرتمندانه بازی را آغاز کردند و در نهایت موفق شدند با گل های مهدی سید صالحی دقیقه 36،جواد کاظمیان دقیقه 59،مسعود ابراهیم زاده دقیقه 80 با نتیجه سه بر یک الجزیره را شکست داده و برای فوتبال قاره کهن خط و نشانی اساسی بکشند.

 

1289231

در طول 90 دقیقه این بازی به یادماندنی تشویق های بی امان بیش از 80 هزار هوادار تراکتوری بازیکنان تیم الجزیره را که این همه تماشاگر را تا کنون در یک بازی فوتبال از نزدیک ندیده و پیش از آغاز بازی مشغول سلفی گرفتن در جو ورزشگاه بودند حسابی شوکه کرده بود. ستاره های گرانقیمت الجزیره مقابل قدرت پرشورها نه در زمین و نه روی سکوها حرفی برای گفتن نداشتند.

تراکتوری ها اولین تجربه آسیایی خود را به همراه هواداران خود به بهترین خاطره آسیایی شان تبدیل کردند تا هر موقع حرفی از لیگ قهرمانان و تراکتور به میان بیاید اولین موضوعی که به خاطر طرفین می رسد بازی با الجزیره در روز هشتم اسفند ماه سال 91 باشد.

 

1289233


مسعود ابراهیم زاده، یکی از بازیکنان تیم تراکتورسازی در آن دیدار که گل سوم تیمش را وارد دروازه الجزیره کرده بود در حالی که هیجان در صحبت هایش مشهود است، در مورد این بازی می گوید:


«بازی با الجزیره یک چیز دیگر بود. کل بازی های تراکتور یک طرف این بازی یک طرف! این بازی از هر لحاظ برایمان خاطرانگیز بود. در این بازی یک پیروزی بزرگ را کسب کردیم، پیروزی که تمام کمال مال هوادارانمان بود. هوادارانی که در آن دوران هیچ گاه ما را تنها نمی گذاشتند و در آن بازی نیز واقعا سنگ تمام گذاشته بودند. بازی با الجزیره را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد چرا که بی شک یکی از بهترین خاطرات دوران فوتبالی من در این بازی شکل گرفت.»

 

1289207


مرتضی اسدی کاپیتان آن دوره سرخ پوشان تبریزی که اینک در صنعت نفت آبادان توپ می زند، وقتی با سوالی در مورد بازی تراکتور – الجزیره مواجه شد این گونه پاسخ داد:


«یادش بخیر! واقعا یادش بخیر! چه روزی بود... زمانی که برای گرم کردن وارد زمین شدیم و جمعیت را روی سکوها مشاهده کردیم همگی از اینکه جزئی از آن تیم بزرگ بودیم به خود بالیدیم. استرس زیادی در بازیکنان تیم وجود داشت ولی حضور پرشور هواداران پیش از آغاز بازی این استرس را تبدیل به یک انگیزه متحد با یک هدف یعنی برد کرد. هرچقدر در مورد بازی تراکتور – الجزیره بگویم کم گفته ام، فقط امیدوارم بازهم شرایطی به وجود بیاید که آن همه شور و اشتیاق را در سکوهای ورزشگاه یادگار امام شاهد باشیم».

 

حال پس از 5 سال و دقیقا در روزهای پایانی سال، تراکتورسازان در هفته چهارم مرحله گروهی روز دوشنبه در ورزشگاه یادگار امام به مصاف الجزیره امارات خواهند رفت. به واسطه بهانه های بی منطق سعودی ها که باعث سوختن یک بازی خانگی تراکتوری ها و برگزاری آن در کشور عمان شد، هواداران تراکتورسازی پس از سه بازی روز دوشنبه برای اولین بار در این فصل می توانند بازی تیم محبوب شان در لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک و در ورزشگاه یادگار امام تماشا کنند.

این بازی یک تماشاگر ویژه هم خواهد داشت؛ عزیز ییلدیریم، مالک و مدیرعامل باشگاه فنرباغچه ترکیه نیز با حضور در ورزشگاه یادگار امام بازی سرخ پوشان تبریزی با الجزیره را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

مسئولین شهری و ورزشی استان هم تدارک بسیاری برای این بازی دیده اند. شهرداری تبریز قرار است 10 هزار پرچم در اختیار هواداران قرار دهد و هواداران هم از چند روز قبل در فضاهای مجازی قول و قرارهایی مبنی بر حضوری پرشور با هدف پر کردن ورزشگاه یادگار امام و زنده کردن نوستالژی بازی 5 سال قبل با یکدیگر گذاشته اند.

تراکتور برای صعود به دور حذفی نیاز به دو برد خانگی از سه بازی باقی مانده خود دارد که یکی از این دو بازی روز دوشنبه مقابل الجزیره خواهد بود.

 

1289206


بی شک حضور پرتعداد هواداران تراکتورسازی و زنده کردن خاطره فراموش  نشدنی بازی سال 91 می تواند یک عامل انگیزشی بسیار مهم برای بازیکنان تیم تراکتورسازی باشد؛ این اتفاق در آن بازی تاریخی رخ داد و همان گونه که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد بازیکنان را دریادلانه و با یک هدف که کسب برد بود راهی میدان کرد.

پرشورها وعده پر کردن ورزشگاه یادگار امام را داده اند و بازیکنان هم سخت تمرین کرده و مهیای بازی با الجزیره هستند. همان گونه که پیروزی مقابل الجزیره در آن بازی معروف یک شروع رویایی برای تراکتور در آسیا بود پیروزی در بازی روز دوشنبه نیز می تواند شروعی دوباره برای اوج گیری تراکتوری ها در آسیا باشد؛ اوج گیری که می تواند امید سرخ پوشان برای صعود را بیش از پیش کند. یک قول و قرار ویژه میان پرشورها و بازیکنان برای بازی با الجزیره می تواند زمینه را برای کسب بردی شیرین مقابل الجزیره فراهم کند، قول و قراری با این مضمون که «زنده کردن نوستالژی از شما، رقم زدن دژاوو از ما...».


*دژاوو: اتفاقی که با قرار گرفتن در آن ناخودآگاه به خود می‌گویید که من این صحنه را قبلا دیده بودم برای مثال نخستین بار قدم به یک شهر جدید می گذارید، امری آشنا به ذهنتان خطور می کند و شما را برای لحظه ای به فکر فرو می برد. با خود می گویید: «حتما قبلا اینجا بوده ام».

 

 

نویسنده: سعید عبدی

دیدگاه‌ها