کد خبر : 1511017 | 20 اسفند 1396 ساعت 17:59 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

رویای آرژانتینی با بازگشت ستاره برزیلی

پرسپولیس – الوصل؛ شام آخر 96 به میزبانی رودلفو

پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی خود در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی خارج از خانه برابر الوصل نیاز دارد و امیدوار به برد برابر شاگردان رودلفو آروآبارنا است.

پرسپولیس – الوصل؛ شام آخر 96 به میزبانی رودلفو

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی آرژانتینی الوصل که در 5 بازی اخیر روی نیمکت این تیم 4 شکست و یک تساوی را تجربه کرده، برای زنده نگه داشتن آخرین شانس‌های تیم خود به این پیروزی خانگی نیاز دارد و البته برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش نیز نمی‌خواهند آخرین بازی سال 96 را دست خالی از زمین خارج شوند.

 


برانکو ایوانکوویچ و مچ اندازی در بازی رفت
برانکو ایوانکوویچ در دیدار رفت با ترکیب علیرضا بیرانوند،سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و علی علیپور برابر الوصل قرار گرفت و موفق شد با دو گلی که احمدزاده و علیپور به ثمر رساندند یک پیروزی خانگی به نام خود کند و از شکست السد نیز برای دستیابی به صدر جدول سود ببرد.
در سمت مقابل نیز الوصل امارات که بیشتر بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، با ترکیب یوسف عبدالله، عبدالله صالح، احمد عیسی، عبدالله جاسم، خلیل خمیس، حمد البلوشی، آنتونی کاسرس، علی عبدالله، حومید عباس، فریس خلیل و هزا سالم مقابل برانکو و شاگردانش صف آرایی کرد و به جز دقایقی اندک نتوانست برابر حریف خودنمایی کند.

 


الوصل روی مدار باخت
الوصل اکنون به عنوان قعرنشین جدول در گروه سوم با سه شکست از دیدار ابتدایی خود شرایطی نزدیک به حذف زودهنگام از این رقابت‌ها را دارد. آنها در سه بازی قبلی تنها یک بار موفق به گلزنی شدند و در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها و در حالی که موفق شده‌ بودند با گل دقیقه 26 ستاره‌ی برزیلی خود از السد پیش بیفتند، در نهایت با دریافت دو گل از السدی‌ها دست خالی این بازی خانگی را به پایان رساندند. فابیو لیما، ستاره برزیلی این تیم در دو بازی بعدی الوصلی‌ها برابر نسف قارشی و پرسپولیس به دلیل مصدومیت خارج از ترکیب آنها قرار داشت و البته گفته می‌شود مشکلی برای حضور در این بازی نخواهد داشت.

 


استادیوم عجیب و هشت هزار نفری
نکته دیگر این بازی استادیوم عجیب الوصلی‌ها با گنجایش تنها هشت هزار و پانصد و چهل و نه نفر است که به هیچ عنوان با استادیوم‌های ایرانی از حیث ظرفیت قابل مقایسه نیست. با این حال این استادیوم زعبیل از نظر امکانات قابل توجه است و در سال 1974 مورد بازسازی قرار گرفت. عجیب‌ترین رویدادی که در این استادیوم به انجام رسیده برگزاری یک کنسرت پاپ توسط گروه انگلیسی بود که مورد توجه نیز قرار گرفت.

 


تمرکز روی قهرمانی جام حذفی
الوصل که در این فصل لیگ امارات در رده سوم جدول و در فاصله 9 امتیازی با العین صدرنشین قرار دارد در 5 بازی اخیر خود 4 بار شکست خورده و 1 بازی را نیز با تساوی خاتمه داده است. غیبت دو ستاره اصلی این تیم یعنی کایو و لیما باعث شده تا آنها تنها یک بار موفق به گشودن دروازه حریفان شوند. با این حال لیما در بازی قبلی این تیم برابر الوحده برای الوصلی‌ها به طور کامل به میدان رفت تا نشان دهد برای بازی برگشت مقابل پرسپولیس به طور کامل آماده است. آنها که شانسی برای رسیدن به قهرمانی در لیگ امارات ندارند، اکنون تمام تلاش خود را برای رقابت با النصر دبی برای رسیدن و تثبیت جایگاه سومی و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را به کار گرفته‌اند و این شانس را هم برای خود قائل هستند تا با حضور به فینال جام حذفی امارات به قهرمانی این رقابت‌ها دست یابند.


الوصل در بازی رفت مقابل الوحده در نیمه نهایی جام حذفی به تساوی بدون گل در خانه حریف دست یافت و اکنون یکی از شانس‌های راهیابی به فینال محسوب می‌شود. رودلفو، سرمربی آرژانتینی الوصل در این دیدار ترکیب تیمش را با حضور یوسف عبدالله، هزا سالم، عبدالله جاسم، علی عبدالله، سالم الجنیبی، سالم جمعه، فابیو لیما، رونالدو مندز، آنتونی کاسرس، عبدالله النقبی، علی سالمی و حمد البلوشی به میدان فرستاد تا نسبت به بازی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان تغییراتی در ترکیب خود داشته باشد. سالم جمعه، فرناندو لیما، عبدالله النقبی، رونالدو مندز و علی سالمین البلوشی 5 بازیکنی بودند که به ترکیب این تیم وارد شدند تا نشان دهند نسبت به بازی رفت در استادیوم آزادی دست بازتری برابر پرسپولیس خواهند داشت.

 


پایان رکورد پرسپولیس در مهمانی‌ها
پرسپولیس هم که تا پیش از شکست برابر السد قطر، عملکرد فوق العاده‌ای در بازی‌های خارج از خانه داشت، امیدوار است این بار در دبی نیز با پیروزی به خانه بازگردد. خصوصا اینکه این بازی آخرین بازی سال 96 آنها محسوب می‌شود و از جهات مختلفی حائز اهمیت است. تیم برانکو ایوانکوویچ علیرغم قهرمانی محتمل در این فصل، با توجه به شکست در دربی به شدت تحت فشار قرار دارد و پیروزی در آخرین بازی سال و صدرنشینی در لیگ قهرمانان می‌تواند حاشیه امنیت بزرگی برای آنها محسوب شود. برانکو بعید است در این بازی تغییرات زیادی در ترکیب تیمش شکل دهد و تنها نقطه مبهم ترکیب سرخپوشان به خط میانی آنها بازمی‌گردد که آمادگی نفراتی مثل سیامک نعمتی، بشار رسن، احمد نوراللهی و... برانکو را با رضایت بزرگی همراه کرده تا او برای چینش نفراتش به چالش برود. با این حال بعید است جز یک نفر این تیم تغییرات چندانی در ترکیب خود نسبت به بازی رفت داشته باشد و سرمربی سرخپوشان تمامی نفرات خود را برای دستیابی به آخرین پیروزی سال در اختیار دارد.

 


مرد آرژانتینی و تدارک شام آخر 96
تفکرات سرمربیان دو تیم روی نیمکت‌ها هم جالب توجه است. رودلفو آروآبارنا، سرمربی آرژانتینی و 42 ساله‌ی الوصل که تا فصل 2010 به بازی می‌پرداخت و آخرین حضورش در لیگ شیلی بوده، در کارنامه مربیگری خود حضور روی نیمکت‌ تیم‌های اتلتیکو تیگره آرژانتین، ناسیونال اروگوئه، بوکاجونیورز آرژانتین و در نهایت الوصل را در کارنامه دارد. او باید برابر سرمربی موفق این روزهای باشگاه پرسپولیس قرار گیرد که لقب پروفسور را یدک می‌شود و از نظر کسب افتخار مسلما خیلی جلوتر از سرمربی جوان حریف قرار دارد.

دیدگاه‌ها