کد خبر : 1511349 | 21 اسفند 1396 ساعت 21:31 | 47.2K بازدید | 0 دیدگاه

رفتار تماشاگران استقلال باید تمجید شود؛

فنایی: پنالتی استقلال صحیح بود

کارشناس فوتبال کشور معتقد است که داور هنگ کنگی به خوبی از عهده قضاوت دیدار سخت دو تیم العین و استقلال با توجه به حواشی دیدار رفت برآمده است.

فنایی: پنالتی استقلال صحیح بود

محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال در گفتگو با "ورزش سه" در خصوص قضاوت لیو ووک داور هنگ کنگی گفت: بعد از بازی رفت که حوادثی را به همراه داشت، داور هنگ کنگی انتخاب شد و بازی سختی پیش رو داشت. در جریان بازی اما هر دو تیم فوتبال بازی می کردند ولی با توجه به مسائلی که اتفاق افتاد کمک داور دوم از نظر من مقداری ضعیف بود.


فنایی در مورد پنالتی استقلال در نیمه اول عنوان کرد: پنالتی استقلال درست بود و من برخلاف اینکه یکی از کارشناسان گفته بود، پنالتی نیست با این نظر مخالفم، چرا که بازیکن حریف مانع حرکت اسماعیلی شد؛ ضمن اینکه بازیکن خاطی از لحاظ روانی پذیرفته بود و سمت داور نرفت و فقط دروازه بان آنها کمی شلوغ کرد.


کمک داور اول فینال جام جهانی 1994 در خصوص صحنه مشکوک دقایق پایانی نیز اظهار داشت: به نظرم این صحنه پنالتی نبود چون بازیکن ما پایش را بیش از حد بلند کرد و بازی خطرناک انجام داد. داور هم به درستی بازی را قطع کرد و اخطار داد. چون دروازه بان به درستی خروج کرد. دقیقا این حرکت خطا است چون ناامنی برای گرفتن توپ به وجود آورد.


وی افزود: البته به نظرم داور باید در دقیقه 82 به بازیکن استقلال به خاطر خطا کارت زرد نشان می داد که این کار را نکرد. در مجموع داور خوبی بود و به خوبی و با سرعتی که داشت خود را به صحنه ها می رساند. به نظر این داورهنگ کنگی قضاوت درستی انجام داد و اگر من ناظر بازی بودم، نمره خوبی به او می دادم. چون بازی برگشت بود و با اتفاقاتی که در بازی رفت پیش آمده بود، شرایط سخت تر هم شده بود.


فنایی در ادامه با تحسین رفتار هواداران استقلال افزود: باید تحسین کرد تماشاگران بازی امروز را . امروز تماشاگران بهترین بودند. 100 هزار نفر آمدند و هیچ اتفاقی نیفتاد. با توجه به اینکه فردا شب هم چهارشنبه سوری است و هیچ اتفاقی نیفتاد، باید این رفتار تحسین شود. چون خیلی از کشورها فریاد می زنند که ایران نا امن است. به اعتقادم باید رسانه‌ها به این بپردازند و الگویی باشد برای تمام بازی ها. باید تماشاچی بداند که این رفتار خوب دیده می شود و باید از آنها تمجید شود.

دیدگاه‌ها