کد خبر : 1511504 | 22 اسفند 1396 ساعت 12:29 | 71.3K بازدید | 0 دیدگاه

لالوویچ: ایران به ریگی در کفش ما تبدیل شده است

اظهارات عجیب رییس جهانی کشتی درباره ایران

رییس اتحادیه جهانی کشتی بار دیگر بابت اتفاقات اخیر به مسئولان ورزش ایران هشدار داده است.

اظهارات عجیب رییس جهانی کشتی درباره ایران

به گزارش "ورزش سه"، نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی که چند هفته قبل و بعد از اعلام رای پرونده شکست علیرضا کریمی به ایران هشدار داده بود، امروز در مصاحبه ای اظهارات نسبتا عجیبی را علیه ایران مطرح کرد. 


او که به نظر می رسد اتفاقات داخل ایران و ماجرای اخیراستعفای رسول خادم را کاملا دنبال کرده، از کشتی ایران به عنوان ریگی در کفش اتحادیه جهانی یاد کرده است!

 


ایران ریگی در کفش ما شده است


لالوویچ با اشاره به اتفاقات اخیر پیرامون پرونده شکست عمدی علیرضا کریمی و روبرو نشدن با نماینده اسراییل می گوید: «ایران تبدیل به ریگی در کفش‌مان شده است. برخی از اوقات چنین اتفاقاتی در کشتی رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است در دیگر ورزش‌ها بیفتد. می‌خواهیم از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم. ورزش ایران اگر به این روند، مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائیل  ادامه‌ دهد ریسک زیادی را متحمل شده است.»

 


استعفای خادم نگران کننده است


رییس اتحادیه جهانی کشتی همچنین به استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ایران اشاره کرده است: «دقیقا نمی‌دانیم که چه شده است، خبرهایی به ما رسیده که رییس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم. به خصوص که مسابقات در ایران به زودی خواهیم داشت و برگزاری آنها بدون رییس فدراسیون آسان نیست. من دلیل ‌اصلی این که او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد خوب نیست.»

 


مسئولان ورزش ایران متوجه باشند


لالوویچ که چند ماهی است به عضویت کمیته بین المللی المپیک هم درآمده، نگرانی خود را بابت آینده بیان کرده است: «شرایط واقعا پیچیده است. ما نیاز به کمک دیگر فدراسیون‌ها و کمیته‌ بین‌المللی المپیک داریم. مسئولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند.»

 


روابط بد کشورها نباید روی ورزش تاثیرگذار باشد


لالوویچ در بخش پایانی صحبت های خود که سایت Inside the games منتشر کرده، بازهم هشدار داده است: «مسئولان بین‌المللی ورزش اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشکاران ایران هستند. تمامی جنبش ورزش باید با هم متحد شود و به مسئولان توضیح دهد که این اتفاق دیگر نمی‌تواند رخ دهد. من صربستانی هستم، اما باید از منافع ورزشکاران کوزوو نیز حمایت کنم. ما باید بدانیم که ورزش کاملا مستقل از سیاست است. روابط بد بین کشورها نباید بر شرایط ورزشکاران تاثیر بگذارد. ما همین مشکل را با اوکراین و روسیه هم داریم، اما مسابقاتی داریم که در هر دو کشور  برگزار خواهند شد و مطمئن هستیم که ورزشکاران آنها بدون مشکل در مسابقات شرکت می‌کنند.»

دیدگاه‌ها