کد خبر : 1513334 | 05 فروردين 1397 ساعت 14:30 | 131K بازدید | 0 دیدگاه

سریع بودن کافی نیست

بولت چقدر شانس فوتبالیست شدن دارد؟

بعد از چند جلسه تمرین با بروسیا دورتموند و عملکردی نسبتا مناسب، حالا این سوال مطرح است که آیا سریع ترین مرد دنیا می تواند فوتبالیست شود؟

بولت چقدر شانس فوتبالیست شدن دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، بولت حتی در اوج دوران حرفه ای اش به عنوان دونده هم بارها از علاقه اش برای فوتبالیست شدن صحبت کرده بود و حالا یک سال بعد از بازنشستگی، اولین گام برای رسیدن به این هدف را برداشت.

 

البته او که یکی از طرفداران سرسخت منچستریونایتد است، بارها ابراز علاقه کرد که به طور آزمایشی در تمرینات این تیم شرکت کند اما در نهایت این بروسیا دورتموند بود که به او این فرصت را داد. بولت بعد از دو جلسه حضور در تمرینی که با زدن دو گل همراه بود، در مصاحبه با خبرنگاران به خودش نمره 7 داد و اعلام کرد که منتظر دعوت دوباره دورتموندی ها برای تمرین در کنار این تیم است.

 

 

1291451

 

 

ولی ارزیابی پیتر اشتوگر، سرمربی دورتموند، چیز دیگری بود. سرمربی زردها تایید کرد که بولت از استعداد فوتبال برخوردار است اما شرایط فیزیکی بولت را برای فوتبال مناسب نمی داند. در واقع اشتوگر اعتقاد دارد که آنچه باعث برتری بولت در رقابت های دو و میدانی نسبت به رقبایش شده، در فوتبال برای او یک نقطه ضعف محسوب می شود.

 

اما شاید چالش اصلی برای تبدیل شدن بولت به یک فوتبالیست حرفه ای، چیزی باشد که ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا به آن اشاره کرده است:" من عاشق اوسین بولت هستم. او یک ورزشکار فوق العاده است. از نظر فیزیکی کسی نزدیک به او نیست. چه کسی می تواند سریعتر از او بدود. اما با همه احترام به او، او هرگز نمی تواند در زمین بازی سرنوشت ساز شود.

چه چیزی در فوتبال امروز تعیین کننده است؟ استعداد. استعداد چیست؟ کنترل کردن کار خودتان و دیگری زیرا شما با مغزتان فوتبال بازی می کنید، نه فقط با پاهای تان. بنابراین ما نمی توانیم قدرت ذهنی و هوش بازی خوانی را تنها با توانایی فیزیکی جبران کنیم. این غیرممکن است."

 

 

1291452

 

 

این احتمالا همان چیزی است که باعث شده تا ژوزه مورینیو تا به حال حتی حاضر به گرفتن تست از بولت نشده و اشتوگر هم تلویحا به آن اشاره کرده است. سریعترین مرد دنیا که چهره خندانش در مترهای پایانی رقابت های دوهای 100 متر و 200 متر، از تصاویر به یادماندنی المپیک های اخیر است، بعید است که بتواند در 31 سالگی، به رویایش برای تبدیل شدن به یک بازیکن فوتبال برسد؛ هرچند 8 مدال طلای او در المپیک، برای ماندن او در کتاب تاریخ ورزش جهان کافی است.

دیدگاه‌ها