کد خبر : 1514427 | 12 فروردين 1397 ساعت 10:16 | 150.5K بازدید | 0 دیدگاه

کار آسان استقلال برای موفقیت در گروه مرگ؛

حل معادله صعود آبی ها با یک پاسخ؛ شکست الریان!

آبی پوشان پایتخت با یک پیروزی بی اما و اگر از گروه خود صعود خواهند کرد.

حل معادله صعود آبی ها با یک پاسخ؛ شکست الریان!

به گزارش "ورزش سه"، استقلالی ها روز دوشنبه پنجمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می کنند و به مصاف الریان قطر خواهند رفت. شاگردان وینفرد شفر هر چند 6 امتیاز کسب کرده اند اما مسیر سختی برای صعود پیش رو ندارند و می توانند در همین دیدار صعود خود به مرحله بعدی را قطعی و نهایی کنند.

 

شکست الریان، صعود قطعی استقلال
آبی ها با شکست الریان قطعا به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و هیچ اما و اگری آنها را تهدید نمی کند. آبی ها با شکست الریان 9 امتیازی می شوند و نسبت به الریان 3 امتیاز بالاتر خواهند بود و با توجه به اینکه العین و الهلال نیز برابر یکدیگر امتیاز از دست خواهند داد و قوانین AFC مبنی بر اهمیت دیدار رو در رو و برتری استقلال در این موضوع نسبت به الریان آبی ها یک هفته پیش از صعود، قطعا از مرحله گروهی به مرحله حذفی خواهند رفت.

 

1284776

 

 

آبی ها با دو تساوی هم صعود می کنند
تساوی خانگی برای استقلال نتیجه بدی نخواهد بود. آبی ها در صورت کسب تساوی بدون گل و با یک گل، نسبت به الریان شرایط بهتری خواهند داشت و در جدول در صورت کسب امتیاز برابر، بالاتر از این تیم قرار می گیرند. حتی اگر العین در خانه موفق به شکست الهلال شود، گروه سه تیم 7 امتیازی دارد که استقلال با توجه به نتایج بهتر در دیدار رو در رو برابر الریان و العین، صدر نشین می شود. از سوی دیگر استقلال با یک تساوی برابر الهلال و با توجه به تقابل العین و الریان می تواند در روز آخر صعود خود را قطعی کند تا به این ترتیب دو مساوی بدون گل نیز بتواند استقلال را به مرحله بعدی برساند.

 

شکست در خانه ممنوع!
شکست استقلال در خانه می تواند تمام معادلات این تیم را بر هم بزند. آبی ها در صورت شکست 6 امتیازی باقی خواهند ماند و الریان قطعا راهی مرحله بعدی می شود. از سوی دیگر با توجه به برتری احتمالی العین آماده برابر الهلال بی انگیزه، استقلال در رده سوم گروه قرار می گیرد. روز آخر مسابقات العین مهمان الریان 9 امتیازی خواهد بود و در صورت پیروزی العین برابر الریان، آبی ها در هیچ صورتی نمی توانند از گروه خود صعود کنند زیرا الریان با 9 امتیاز و العین با 10 امتیاز از این تیم بالاتر قرار می گیرند. البته تمامی این فرضیه ها در صورت کسب پیروزی العین برابر الهلال برقرار است و در غیر این صورت استقلال در صورت شکست برابر الریان، در دیدار با الهلال می تواند با کسب سه امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند.

 

1290100

دیدگاه‌ها