کد خبر : 1514608 | 13 فروردين 1397 ساعت 16:20 | 127.1K بازدید | 0 دیدگاه

کارشناسان میرر بررسی می‌کنند!

پس از اخراج کونته، کدام گزینه‌ها روی میز خواهد بود؟

آنتونیو کونته که همین فصل قبل، یکی از بهترین فصول چلسی را رقم زده بود و با این تیم، قهرمان لیگ جزیره شده بود؛ اکنون به شکل عجیبی در بحران گیر افتاده است.

پس از اخراج کونته، کدام گزینه‌ها روی میز خواهد بود؟


به گزارش "ورزش سه"، با باخت مقابل تاتنهام و خراب‌کردن رکورد فوق‌العاده چلسی مقابل تاتنهام در ورزشگاه استمفوردبریج و شکست در دربی لندن مقابل تاتنهام، او را به اخراج بسیار نزدیک‌تر کرده است. اوضاع کونته حالا و در حالیکه تنها 12 ماه از قهرمانی فوق‌العاده او با چلسی در فصل گذشته می‌گذرد، در آستانه اخراج قرار گرفته است.


چلسی، در حال حاضر برای قرارگرفتن در جمع 4 تیم برتر لیگ جزیره نیز کار بسیار سختی دارد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز به دست بارسلونا حذف شده است تا تقریبا رویا‌های چلسی به نابودی کشیده شود. چلسی پس از باخت 3-1 دیشب مقابل تاتنهام هاتسپر رده چهارمی، حالا اختلافی 8 امتیاز با این تیم دارد و همانطور که می‌دانید، آخرین سهمیه چمپیونزلیگ برای تیم‌های لیگ جزیره را رتبه چهارم دریافت می‌کند تا شاید سال آینده، بازی شیر‌های لندن را در لیگ اروپا به نظاره بنشینیم. اما چه کسی می‌تواند جایگزین این مرد ایتالیایی شود؟ کارشناسان سایت میرور، به این سوال پاسخ می‌دهند.

 

نظرکارشناسان:


1-جیمز نرسی: کارلو آنچلوتی


پیرمرد باتجربه ایتالیایی، هنوز نیز می‌تواند در لیگ جزیره موفق باشد و دلیل این امر را می‌توان در نمایش‌های درخشان چلسی در سال 2010 با کارلتو، دید. چلسی 2010، چشم‌نواز بازی می‌کرد و علاوه بر بازی زیبا، نتیجه‌های خوبی نیز گرفت و حتی در پایان فصل، موفق شد تا طلسم قهرمانی‌های پیاپی سرالکس‌فرگوسن و یارانش را بشکند و با یک اختلاف امتیاز، قهرمان لیگ جزیره شود. اکنون، من فکر می‌کنم که آبی‌های لندن باید او را برگردانند، همانند کاری که با مورینیو کردند و آقای خاص، قهرمانی دوباره در لیگ جزیره را به آنان هدیه داد!

 

1244064


من احساس می‌کنم که کارلتو شخصیت و توانایی هدایت ستاره‌های چلسی را دارد و می‌تواند به بهترین نحو از آن‌ها بازی بگیرد. آنچه که من در ذهنم از او دارم این است که او یک مربی فوق‌العاده در کار با ستاره‌هاست و به خوبی از آن‌ها بازی می‌گیرد. این پیرمرد ایتالیایی، هنوز هم علاقه کافی برای حضور در لیگ جزیره را داراست.

 

2- مایک‌والترز: مکس آلگری


رومن‌آبراموویچ، مالک ثروتمند این روز‌های چلسی به شدت به دنبال جایگزین آنتونیو کونته می‌گردد. برای او، کیفیت کار مربی اهمیت بسیار بالایی دارد و حاضر است هر مقدار که لازم است را برای آوردن یک مربی به لندن، خرج کند.

 

1250984


انتخاب من، مکس آلگری است. او تمام جام‌های ایتالیا را درو کرده است و به نظر من، یک سرمربی موفق در لیگ جزیره نیز خواهد بود اما احتمال این انتقال، بسیار پایین است؛ چراکه به نظر نمی‌رسد آبراموویچ بخواهد دوباره از یک مربی با همان دی‌ان‌ای فوتبالی آنتونیو کونته بهره بگیرد و به همین دلیل، این انتقال تقریبا غیرممکن است.

 

3-دارن لویس: توماس توخل

 

1195968


به نظر من، مربی سابق دورتموند می‌تواند کمک حال چلسی ناامید این روز‌ها باشد. این مربی که دوران نسبتا موفقی را از نظر سبک بازی در میان زنبور‌ها گذراند، می‌تواند با توجه به بازی‌های زیبای خود در بوندسلیگا، در لیگ جزیره نیز کمک شایانی به چلسی بکند و حتی در لیگ اروپای فصل بعد نیز، شیر‌های لندن را یاری کند.
توخل در روز‌های گذشته پیشنهاد بایرن‌مونیخ را رد کرده است و اکنون شایعات پیرامون انتقال او به پاریسن‌ژرمن و همچنین رقیب دیرینه چلسی یعنی آرسنال نیز شنیده می‌شود اما این مربی، گزینه خوبی برای هدایت چلسی خواهد بود. توخل استعداد خوبی در استفاده از جوانان و بازیکنان بزرگ در کناریکدیگر دارد و به نظر می‌رسد که او، می‌تواند روحیه مبارزه طلبی و جنگجویی چلسی را تقویت کند.

 

4- نیل ماکسلی: رافائل بنیتز


این مربی نه‌چندان محبوب، خاطرات خوبی را برای هواداران لیورپول و والنسیا رقم زده است و من دوست دارم که ببینم، آیا او می‌تواند موفقیت‌های سال‌های قبل خود را  برای بار دوم در چلسی نیز نشان دهد؟ البته او یک فصل را نیز در چلسی به مربیگری پرداخت و شیر‌های لندن را به مقام سومی لیگ‌جزیره رساند و پس از آن، راهی ناپولی شد.

 

1096594


او در سنت‌جیمز پارک و در مقام مربیگری نیوکاسل در فصل جاری، عملکرد نسبتا مناسبی داشته است. بنیتز در دوران حضورش در چلسی مقابل تیم‌های بزرگ نیز عملکرد خوبی داشت. نکته مهم‌تر، توانایی بالای بنیتز در رختکن است و به نظر می‌رسد که او، جان‌تری را نیز برای مربیگری راهی نیمکت چلسی کند. به نظر من، او حلال مشکلات شیر‌های لندن خواهد بود!


5-جیمز والینگ: فرانک لمپارد


بله؛ از نظر من اسطوره شیر‌های لندن و بهترین گلزن تاریخ باشگاه چلسی، می‌تواند در مقام مربیگری نیز به این تیم کمک بسیاری کند. او علاوه بر توانایی کنترل بازیکنانش، بر روی سکو‌ها نیز محبوبیت خارق‌العاده‌ای دارد و شاید همین دو عامل، سبب موفقیت او در چلسی شوند. او تمام توانایی‌هایی که یک مربی خوب باید دارا باشد را داراست. او یک متفکر خوب نیز هست و به خوبی، بازی را آنالیز می‌کند. 

 

1183316


چنین تصمیم‌هایی و آوردن بازیکنان سابق به عنوان مربی نیز همواره در فوتبال حضور داشته است و دو نمونه حاضر آن، جنارو گتوزو در میلان و زین‌الدین زیدان در رئال‌مادرید هستند که اتفاقا، عملکرد خوبی را نیز به ثبت رسانده‌اند. درست است که انتخاب او به عنوان سرمربی، ریسک بزرگی است اما این ریسک، می‌تواند نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد. 


6-مارک جونز: دیگو سیمئونه


مربی تیم اتلتیکو‌مادرید که با حضور خود در این باشگاه، دوران جدیدی را در تاریخ تیم دوم شهر مادرید آغاز کرد؛ دیگر همانند چندسال قبل، رابطه خوبی با مسئولان باشگاه ندارد. درست است که در سپتامبر گذشته، او قرارداد خود را تا سال 2020 تمدید کرد اما به نظر نمی‌رسد که رابطه میان او و مسئولان باشگاه، چندان پایدار باشد.

 

1254290


در صورتی که گریزمان در تابستان به فروش برسد؛ این روابط تیره و تارتر نیز خواهد شد و  علی‌رغم اینکه او همواره سرمربیگری در لیگ ایتالیا را دوست داشته است، می‌تواند برای مدتی راهی لندن شود تا چلسی را مربیگری کند. به نظر من او بهترین گزینه فعلی برای چلسی است.

 

7-دیویدماداک:


آن‌ها میبایست پیش از این، یورگن کلوپ یا مائوریسیو پوچتینو را جذب می‌کردند و سپس با او، قراردادی بلند مدت را امضا می‌کردند تا همانند لیورپول و تاتنهام، تیمی جوان و قدرتمند را داشته باشند اما آن‌ها چنین کاری را انجام ندادند و اکنون نیز، چوب انجام ندادن آن کار‌ها را می‌خورند.

 

1285497

 


آن‌ها همواره به دنبال خرید مربیان با تجربه و رزومه فوق‌العاده هستند و از آن‌ها، یک فوتبال دفاعی اما نتیجه‌گرا را می‌خواهند و در نهایت نیز پس از چند فصل، آن‌ها را اخراج می‌کنند؛ به نظر من این رویه درست نیست!

 

8-گالیور بروز: جودی موریس


جودی موریس، با تیم زیر 18 ساله‌های چلسی فوق‌العاده کار کرده است و به نظر من، می‌توان از حضور او نهایت استفاده را برد و او را راهی تیم اصلی کرد. او می‌تواند همان کاری که آبراموویچ می‌خواهد را انجام دهد و بازیکنان جوان را نیز در تیم پیشرفت بدهد.

 

1292998


به نظر من، حتی اگر او قرار نیست به عنوان سرمربی انتخاب شود؛ او را در کنار فرانک لمپارد بر روی نیمکت مربیگری بگذارند وبه آن‌ها زمان دهند، مطمئن باشید که این زمان، ارزشش را خواهد داشت!

 

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها