کد خبر : 1514736 | 14 فروردين 1397 ساعت 08:48 | 56.9K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل بازی استقلال - الریان از زبان محمد تقوی؛

صعود استقلال با فوتبال پرو اکتیو

محمد تقوی ستاره سال های نه چندان دور استقلال، سبک بازی این تیم در مقابل الریان را تحلیل و بررسی کرد.

صعود استقلال با فوتبال پرو اکتیو

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته آبی پوشان پایتخت با دو گل الریان را شکست دادند تا در فاصله یک هفته تا پایان، صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند. این اتفاق در حالی رقم خورد که هواداران این تیم از نمایش تیمشان لذت بردند و حال بد نیست بازی را از نگاه محمد تقوی، کارشناس بین المللی فوتبال کشورمان ببینیم:

 

* استقلال در گروه مرگ صعود خود را تثبیت کرد تا نشان دهد بى دلیل یکى از پرافتخارترین تیمهاى تاریخ باشگاهاى آسیا نیست. استقلال در دیدار مقابل الریان با انتخاب تاکتیکى کاملا پرواکتیو از همان ابتدا جریان بازى را در اختیار گرفت.

 

* در سیستم شماره 9کاذب دیگر خبرى از تک مهاجم ثابت نبود و فرشید اسماعیلى در نقش تک مهاجم وظیفه داشت با حرکت به مرکز و یا کناره ها نظم خط دفاعى الریان را برهم بزند. در چنین تاکتیکى با حرکات اسماعیلى دیگر بازیکنان استقلال مانند جباروف، شجاعیان و وریا غفورى وظیفه داشتند جایگزین اسماعیلى به عنوان تک مهاجم شوند.

 

* گل اول استقلال دقیقا با همین روش به دست آمد. حرکت اسماعیلى به سمت راست و جایگیرى خوب جباروف به عنوان تک مهاجم، گل اول استقلال را رقم زد. شفر به خوبى مى دانست در این دیدار چگونه باید با حفظ توپ و استفاده از پاسهاى کوتاه به دروازه الریان نزدیک شود. در این تاکتیک حضور پرتعداد بازیکنان در اطراف بازیکن صاحب توپ بسیار حیاتى است، به همین دلیل روزبه چشمى در خط هافبک قرار گرفت تا به همراه امید ابراهیمى استقلال همواره با شش بازیکن در حمله حضور موثرترى داشته باشد.

 

* شفر صرف نظر از اینکه به خوبى از توانایى بازیکنانش در تاکتیک مورد نظرش استفاده مى کند، تنوع تاکتیکى مناسبى نیز در استقلال ایجاد کرده که مطمئنا یکى از دلایل اصلى موفقیت استقلال در این هفته ها است.

دیدگاه‌ها