کد خبر : 1515743 | 18 فروردين 1397 ساعت 15:04 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه دربی جذاب شهر منچستر

چه اتفاقی در نبرد مردان پپ و ژوزه رخ خواهد داد؟

یکی از مهمترین و جذاب‌ترین دربی‌های این دو تیم منچسترنشین، امشب برگزار خواهد شد.

چه اتفاقی در نبرد مردان پپ و ژوزه رخ خواهد داد؟

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی می‌تواند با پیروزی در این دربی، خود را در مقابل چشمان رقیب پرآوازه ، قهرمان لیگ بنامد و تا سال‌ها، این خاطره خوش را در یاد هوادارانش به یادگار بگذارد.

سیتی قهرمانی خود را تقریبا مسجل کرده‌است اما شیاطین‌سرخ به دنبال این مهم خواهند بود که هم مانع قهرمانی نیمه‌آبی شهر منچستر شوند و هم، رده دوم را در صورت برد احتمالی لیورپول مقابل اورتون در دربی مرسی‌ساید، از دست ندهند؛ در این بین نیز ممکن است گوی سعادت به دستان مورینیو و شاگردانش بیفتد و گواردیولا، برای رسیدن به کامبکی تماشایی مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا پس از آن باخت 3-0، بخواهد به بازیکنان ذخیره خود میدان دهد تا بازیکنان اصلی، آماده بازی حساس مقابل یاران کلوپ شوند. این آمار و ارقام و رویداد‌ها، می‌تواند دربی امشب را فوق‌العاده جذاب و دیدنی کند؛ به همین بهانه سایت اسکواکا در طی مقاله‌ای، 5 پیشبینی را در رابطه با این بازی، مطرح کرده است.

 

 

1294087

 

 

1-رشفورد گل خواهد زد!
ستاره 20 ساله نیمه قرمز شهر منچستر، امیدوار خواهد بود تا با گلزنی در مقابل رقیب همشهری، جشن قهرمانی آن‌ها را به هم بریزد و مردان پپ، باید به شدت مراقب او باشند؛ چراکه او سابقه گلزنی در دربی شهر منچستر و همچنین بازی‌های مهم دیگر مقابل آرسنال و لیورپول را در کارنامه خود دارد و با اعتماد به نفسی مثال زدنی، برای هر تیمی می‌تواند خطرناک باشد. او در بازی رفت دو تیم نیز تک‌گل منچستریونایتد را در جریان پیروزی 2-1 سیتی در مقابل یونایتد به ثمر رساند تا نشان دهد که او، بازیکن بسیار خوبی است!
او یک بار دیگر نیز این امر را به اثبات رسانده‌است؛ جایی که در سال 2016، با جا گذاشتن مارتین دمیکلیس آرژانتینی، دروازه جو هارت را فروریخت تا شیاطین‌سرخ با برتری در ورزشگاه اتحاد، حریف را زمینگیر کنند و مارکوس رشفورد، تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ منچستریونایتد در دربی شهر منچستر شود. آخرین باری که این ستاره جوان انگلیسی موفق به گلزنی در مقابل بیگ‌سیکس شده بود به ماه قبل و بازی عالی او در مقابل لیورپول، باز می‌گردد.
نکته کلیدی:
رشفورد در طی دوران بازی خود در منچستریونایتد، دو گل به لیورپول، دو گل به منچسترسیتی، دو گل به آرسنال و یک گل نیز به چلسی زده است!

 

 

1281929

 

 

2-ادرسون، پاس‌های دقیق بیشتری نسبت به لوکاکو خواهد داشت!
مورینیو همواره نشان داده‌است که به ریسک‌کردن اعتقاد خاصی ندارد و در مقابل بسیاری از تیم‌های بالانشین، رو به بازی دفاعی آورده است تا شاید، نتیجه را مال خود کند و به نظر نمی‌رسد که او بخواهد فلسفه خود را در استفاده از سیستم دفاعی مقابل قهرمان احتمالی لیگ جزیره و تیمی که بیشترین تعداد گل را در ورزشگاه اختصاصی خود با 51 گل دارد؛ عوض کند.
در جبهه مقابل، پپ گواردیولا هیچ چیزی را بیشتر از مالکیت توپ و تهاجم، دوست ندارد. او و تیمش تا به اینجای کار، میانگین 64 درصدی مالکیت توپ را به ثمر رسانده‌اند که یک آمار فوق‌العاده است؛ در آخرین دربی شهر منچستر، مورینیو و تیمش تنها 43 درصد مالکیت توپ را در دست داشتند و تنها، 69 درصد دقت پاس را به ثبت رساندند. آن بازی برای لوکاکو، یک فاجعه بود. او روی هر دو گل سیتیزن‌ها مقصر بود و در آن بازی، از 16 پاس ارسالی تنها 6 پاس را به مقصد رساند و از آنجا که سیتی، بازیسازی را از خط دفاع آغاز می‌کند؛ به نظر می‌رسد که عنوان پیشبینی فوق، به درستی به ثبت برسد!
نکته کلیدی:
در نیمه اول دربی رفت، ادرسون بیش از هر بازیکن دیگری از منچستریونایتد، پاس صحیح را به ثبت رسانده بود!

 

 

1292705

 


3-ده‌خه‌آ؛ همان همیشگی!
ده‌خه‌آ در طی سال‌های گذشته همواره عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته بود اما عملکرد این فصل او، چیزی شبیه به یک رویاست. ستاره اسپانیایی دروازه قرمزپوشان، عملکردی فوق‌العاده را در این فصل به ثبت رسانده است و به نظر می‌‌رسد که بازیکنان سیتی، کار سختی را برای باز کردن دروازه وی بر عهده خواهند داشت!
شاید پربارترین و بهترین نمایش سنگربان لاروخا در این فصل و شاید در کل دوران دروازبانی‌اش در مقابل آرسنال و در ورزشگاه امارات رقم خورد؛ جایی که او 14 سیو را به ثبت رساند تا رکورد بیشترین تعداد سیو در یک بازی را در تاریخ لیگ جزیره بشکند و تیمش را با نتیجه 3-1 و با کسب سه امتیاز شیرین بازی، به خانه برساند. او نمایش‌های فوق‌العاده دیگری را نیز همانند بازی رفت با سویا در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در ورزشگاه سانچزپیزخوان به ثبت رساند؛ جایی که او 8 سیو موفق را به نمایش گذاشت!
نکته کلیدی:
ده‌خه‌آ تاکنون 43 سیو را در بازی‌هایش در مقابل بیگ‌سیکس به ثبت رسانده است و این آمار با وجود 8 بازی منچستریونایتد در مقابل بیگ‌سیکس تاکنون نشان‌دهنده 5.3 سیو به ازای هر بازی است!

 

 

1287535

 

 

4-کوین‌دی‌بروین و دیگر هیچ!
‌کوین‌دی‌بروین، فصل فوق‌العاده‌ای را با سیتیزن‌ها سپری کرده است و تنها محمد صلاح می‌تواند یک چالش بزرگ برای او در راه تبدیل شدن به بهترین بازیکن فصل جاری لیگ جزیره باشد. در روز‌های اخیر، بزرگان فوتبال او را با بسیاری از بازیکنان موفقی که در خط هافبک تیم‌های معتبر لیگ جزیره بازی‌کرده‌اند؛ مقایسه کرده‌بودند.
او تاکنون 97 موقعیت را برای بازیکنان هم‌تیمی‌اش خلق کرده است و اگر در بازی امروز بازی کند؛ می‌تواند از نظر خلق موقعیت در یک فصل به باشگاه صد‌تایی ها بپیوندد؛ آن هم به عنوان اولین عضو!
این رکورد شکنی او در صورتی رقم خواهد خورد که او در میدان باشد و یونایتد، آنچنان که پیشبینی می‌شود، عقب بکشد تا دی‌بروین بتواند نمایش خارق‌العاده دیگری را به عرصه نمایش درآورد!
نکته کلیدی:
او با 15 پاس‌گل تاکنون، آقای پاس‌گل لیگ جزیره محسوب می‌شود!

 

 

1259244

 

 

5- مورینیو Vs گواردیولا‍!
به نظر نمی‌رسد که فسلفه مورینیو در مقابل تیم‌های بالانشین لیگ جزیره در این فصل، مقابل سیتی به هم بخورد. اگر اکنون سرالکس فرگوسن بر مسند مربیگری شیاطین سرخ نشسته بود؛ آن‌ها می‌توانستند امیدوار به ثبت یک بازی جذاب و با نتیجه مناسب باشند اما به احتمال زیاد، مورینیو در ورزشگاه اتحاد، روی به پارک کردن اتوبوس خواهد آورد!
اما به نظر می‌رسد که پپ در این بازی از بازیکنان ذخیره‌اش استفاده خواهد کرد و اگر این اتفاق رخ دهد، مورینیو می‌تواند به خوبی از پس گواردیولا بر بیاید. نظر شما چیست؛ مرد کاتالان یا پیرمرد پرتغالی؟ کدام یک مچ دیگری را می‌خواباند؟!

 

منبع: اسکواکا

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها