کد خبر : 1516277 | 20 فروردين 1397 ساعت 16:41 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

11 نکته از قهرمانی شماره 11 سرخ ها

پرسپولیس یازدهمین قهرمانی تاریخش در لیگ را در حالی به دست آورد که برانکو ایوانکوویچ هدایت این تیم را برعهده داشت.

11 نکته از قهرمانی شماره 11 سرخ ها

به گزارش "ورزش سه"، دبل در قهرمانی برای هواداران پرسپولیس بسیار دلچسب بود و کسب این عنوان در هفته بیست و هفتم، شادی را برایشان دو چندان کرد. حال بد نیست این قهرمانی را به شکلی دیگر بررسی کنیم:

 

1) بیشترین برد متوالی پرسپولیس در لیگ هفدهم، 4 پیروزی است. آن ها از هفته 13 تا 15 موفق به برد مقابل تیم های پارس جنوبی، ذوب آهن، سپیدرود و صنعت نفت شدند. بازی با صنعت نفت دیدار معوقه از هفته هشتم بود.

 

2) پرسپولیس در لیگ هفدهم تمام تیم ها را حداقل یک بار شکست داد. صنعت نفت آبادان، تراکتورسازی و استقلال خوزستان تیم های دبل شده در این فصل هستند و سرخ ها در ادامه فصل می توانند ذوب آهن، پارس جنوبی و سپیدرود را هم به این لیست اضافه کنند.

 

3) سرخپوشان پایتخت همچون فصل گذشته بیشترین برد، کمترین باخت، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده و بهترین تفاضل گل را در اختیار دارند. آن ها اکثر این عناوین را با فاصله نسبت به تعقیب کننده ها مال خود کرده اند.

 

4) آقای گل این فصل پرسپولیس با تکرار رکورد مهدی طارمی این عنوان را کسب کرده اما نفر دوم، نسبت به فصل پیش افتی یک گله داشته است. امیری در لیگ شانزدهم با 6 گل دومین گلزن برتر پرسپولیس شد اما در فاصله سه هفته تا پایان لیگ هفدهم، احمدزاده با 5 گل دوم است.

5) بهترین برد قرمزها در لیگ هفدهم پیروزی چهار گله مقابل ذوب آهن اصفهان است. آن ها فصل پیش هم مهم ترین تعقیب کننده شان را که تراکتورِ امیر قلعه نوئی بود، با سه گل بدرقه کردند.

 

6) پرسپولیسی ها در این فصل تنها پنج هفته صدرنشین نبودند. از هفته نُهم در صدر جدول یکه تاز بوده اند و تا پایان هم در این جایگاه خواهند بود. پارس جنوبی تنها تیمی است که صدرنشینی را تجربه کرد.

7) شاگردان ایوانکوویچ تنها در یک مقطع دو شکست یا دو تساوی متوالی را تجربه کردند و آن هم باخت مقابل استقلال و سایپا در هفته بیست و پنجم و بیست و ششم بود.

 

8) در صورتی که علی علیپور بتواند آقای گل لیگ هفدهم شود، پرسپولیس با 5 عنوان آقای گلی در تاریخ لیگ برتر صدرنشینی اش را تداوم خواهد بخشید.

9) برانکو ایوانکوویچ فصل گذشته به عنوان چهارمین مربی خارجی، لیگ برتر ایران را فتح کرد و حالا تنها سرمربی خارجی است که در لیگ برتر دبل می کند.

 

10) پرسپولیس در حالی قهرمان شد که در طول فصل هیچ خریدی نداشت و در نیم فصل هم آقای گل لیگ پانزدهم و شانزدهم را از دست داد. تنها بازیکنی که در طول این فصل به این تیم اضافه شد، احمد نوراللهی بود که پس از ترخیص از سربازی بازگشت.

11) در لیگ هفدهم، حسین ماهینی و علی علیپور با 25 بازی بیشترین حضور را برای تیم پرسپولیس در میادین داشتند. ربیع خواه و بیرانوند هم 24 بار در ترکیب این تیم حضور داشتند.

دیدگاه‌ها