کد خبر : 1516319 | 20 فروردين 1397 ساعت 19:25 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

ریو فردیناند:

دفاع جانانه اسطوره یونایتد از پل پوگبا

ریو فردیناند، ستاره سابق منچستریونایتد، از عملکرد خوب پل پوگبا تمجید کرده و گفته که شاخصه این بازیکن 89 میلیون یورویی تنها "مدل موهای عجیب و شادی های پس از گلش" نیست.

دفاع جانانه اسطوره یونایتد از پل پوگبا

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد این هافبک فرانسوی در هفته های اخیر مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته بود اما او از فرصتی که در بازی مقابل منچسترسیتی نصیبش شد به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا پاسخ محکمی به منتقدان داده باشد. در دربی شهر منچستر، ابتدا منچسترسیتی با دو گل پیش افتادو همه چیز مهیای برگزاری جشن قهرمانی آنها در پایان بازی بود، اما این پوگبا بود که با دو گلی که به ثمر رساند، جشن شاگردان پپ گواردیولا را به تعویق انداخت.


فردیناند با ابراز رضایت از عملکرد این ستاره فرانسوی، تایید کرد که او از فرصتی که نصیبش شد، به بهترین شکل ممکن برای نشان دادن توانایی های خود استفاده کرد.

این مدافع سابق باشگاه یونایتد، در پستی طولانی که در اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: "پیش از بازی همه راجع به پوگبا صحبت می کردیم، و او با عملکرد خوبش کاری کرد که پس از بازی هم درباره اش صحبت کنیم. با شناختی که از پل دارم، می دانم که دوست دارد تبدیل به بازیکن بزرگی شود، اما مدل موهای عجیب و شادی های بعد از گلش کمی روی عملکردش تاثیر بد گذاشته. این مدل مو و شیوه ای که پوگبا برای زندگی کردن انتخاب کرده، به شخص او برمی گردد و قابل احترام است. فقط باید مطمئن باشد که عملکردش تحت الشعاع اینها قرار نمی گیرد و باز هم بتواند همانند بازی در برابر سیتی گلزنی کند. این به نظرم مهمترین چیزی است که می توانم به او بگویم. تیم، عقب افتاده بود و به همین خاطر، پوگبا کمی آزادتر بود و باید هجومی تر بازی می کرد؛ این مسئله او را در موقعیت گلزنی قرار داد و او استاد این کار است. همانگونه که قبلا و در یوونتوس نیز ثابت کرده بود، وقتی وظایف دفاعی اش کمتر می شود به خوبی از پس گلزنی بر می آید. دو گلی که به سیتی زد گواه این ادعاست. او این کار را وظیفه خود می داند و من مطمئنم که به خوبی از پس وظیفه اش بر می آید." 

 

1294356


فردیناند در بخش دیگری از متن خود، پس از پیروزی فوق العاده شیاطین سرخ در برابر رقیب همشهریشان، کل تیم یونایتد را مخاطب خود قرار داد و گفت: "شما از حریف خود در خانه خودشان عقب افتاده بودید و تنها می توانستید شاهد این باشید که آنها به سادگی به قهرمانی می رسند و در خانه  جشن قهرمانی می گیرند؛ همه این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که هواداران میزبان، به شما که از پا افتاده اید می خندند، و خجالت شما را به سخره می گیرند. احتمالا این کابوسی است که بیشتر بازیکنان تیم، شب قبل از بازی داشته اند. مطمئنم که امکان رخ دادن این اتفاق، تا پیش از بازی، در ذهنشان بوده و آنها را رها نمی کرده است. دیدن اینکه چگونه یاران یونایتد پس از دریافت دو گل به بازی برگشتند، به من ثابت کرد که بازیکنان روی پیراهن خود تعصب دارند. تلاش بی وقفه آنها برای جلوگیری از به وقوع پیوستن آن کابوس، تقدیر مرا برانگیخت.


"این فشار و استرس در بازی با این حساسیت، اجتناب ناپذیر است. حالا این شما هستید که بر افکار بدی که در ذهنتان جاری شده غلبه می کنید و کنترل خود را در دست می گیرید و یا اینکه غرق در این افکار، بازی را با استرس و نگرانی برگزار می کنید. اضافه می کنم که پیش از شروع  چنین بازی ای، همیشه جنگ روانی آغاز می شود. پس، به بازیکنان به خاطر غلبه بر تمام این دشواریها تبریک می گویم، بخصوص که با اختلاف دو گل هم عقب افتاده بودند."

دیدگاه‌ها