کد خبر : 1517488 | 26 فروردين 1397 ساعت 10:39 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل‌ها را ببرید، اشتباه نکنید، موقعیت‌شناس باشید

نسخه پیروزی مقابل السد و صدرنشینی

پرسپولیس از بازی سخت با پارس جم تا دیدار سرنوشت‌ساز مقابل السد فاصله زیادی نداشت اما باید کیفیتی چند برابر آنچه در آن مسابقه نشان داد را ارائه کند تا به خواسته‌اش برسد.

نسخه پیروزی مقابل السد و صدرنشینی 

به گزارش ورزش سه  و به نقل از ایران ورزشی ،  تیم برانکو بعد از یک روز ریکاوری و یک روز استراحت فقط دو جلسه برای السد تمرین کرده و باید مقابل تیمی به میدان برود که همچنان روی دور برد است. السد همان روزی که پرسپولیس قهرمانی‌اش در مشهد را قطعی کرد 9 گل به الخریطیات نگون‌بخت زد و با اینکه به الدحیل قهرمان نرسید اما ثابت کرد بعد از این تیم سرمایه‌دار و پرمهره در لیگ ستارگان حریف ندارد و حالا یکی از قدرت‌های غرب آسیاست.


این طرف شرایط پرسپولیس ظاهرا خوب است اما در واقع تعریفی هم ندارد. در روزهایی که بسیاری معتقدند تیم برانکو افت کرده و کیفیت گذشته را ندارد – و البته او همچنان موافق این نظریه و انتقادهایی از این دست نیست – صدرنشینی در گروه و شکست السد می‌تواند یک هدف بزرگ برای برانکو و شاگردانش باشد که البته راحت به دست نخواهد آمد. پرسپولیس اگر سودای شکست السد و صدرنشینی در گروه را دارد باید کیفیتی چند برابر آنچه مقابل پارس جم نشان داد را ارائه کند. برای شکست نایب قهرمان قطر شاید کیفیت پرسپولیس در روزهای خوبش در لیگ برتر هم کافی نباشد. تیم برانکو مطمئنا با کیفیت روز بازی با نسف قارشی و الوصل هم برنده این مسابقه نخواهد بود و باید از همه لحاظ آماده باشد. 


مهم‌ترین مساله ایجاد انگیزه و تعیین هدف برای بازیکنان است. بسیاری معتقدند قهرمانی زودهنگام باعث افت کیفیت تیم پرسپولیس در بازی‌های اخیر داخلی‌اش شده و این افت تا حدودی در بازی‌های آسیایی سرخ‌ها هم نمود داشته. حالا اما بازی بزرگ فرا رسیده و با اینکه پرسپولیس صعودش را قطعی کرده، کادر فنی می‌تواند هدف بزرگتر یعنی صدرنشینی آسیا را با شرح درست موقعیت برای بازیکنان، ایجاد انگیزه نزد آنها و تلاش برای رسیدن به پیروزی در دسترس قرار دهد. از دست دادن احمدزاده و ربیع‌خواه که همواره از بازیکنان اصلی و مد نطر برانکو در سیستم‌ها و بازی‌های متفاوت بودند حتما او را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد اما مجموعه فعلی پرسپولیس بدون این دو مهره نیز می‌تواند از پس السد بر بیاید. حریف قطری فردا با تمام قوا و با استراحت کافی به میدان می‌‌آید و البته برای صدرنشینی و پایان مقتدرانه در این گروه انگیزه‌های لازم را خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود بازی فردا یک مسابقه کاملا تاکتیکی و پرفشار باشد که به احتمال فراوان بسیار نزدیک و نفسگیر دنبال خواهد شد و اختلاف نتیجه هر چه باشد مثل بازی رفت نمی‌شود.


در چنین فضایی پرسپولیس باید بالاترین کیفیت خود را ارائه دهد که این مستلزم یک چیدمان خوب، کیفیت بالای بازیکنان، ارائه بهترین عملکرد از آنها و تغییرات مثبت در حین بازی خواهد بود. در واقع و به صورت خلاصه چنانچه فردا روز خوب برانکو و بازیکنانش باشد شکست السد با ستاره‌هایی مثل ژاوی، بونجاح و پورعلی گنجی که در بازی رفت نقش پررنگی در شکست پرسپولیس داشتند و حالا حسن الهیدوس باتجربه را هم در اختیار دارند، غیرممکن نخواهد بود و سرخ‌ها می‌توانند به هدف‌شان برسند. پرسپولیس می‌تواند با درس گرفتن از اتفاقات بازی رفت برای رسیدن به هدف شرایط متفاوتی را رقم بزند. در آن مسابقه پرسپولیس بیشتر از حریفش مالک توپ بود اما بیشتر دوئل‌ها را باخت و با اشتباهات فردی زیاد شکستی تلخ را متحمل شد. شکستی شبیه بازی فصل قبل با الریان و الهلال.


پرسپولیس فردا با پشتوانه هوادارانش به لحاظ انگیزشی مشکل نخواهد داشت و توجیه شده اما از نظر فنی پیروزی مقابل السد قدرتمند مستلزم پیروزی در دوئل‌های تن به تن، رساندن اشتباهات فردی به نزدیکی‌های صفر و موقعیت شناسی است تا این بازی نزدیک در نهایت به سود سرخ‌ها تمام شود و جشن ایسلندی پایان مسابقه همان جشن صدرنشینی باشد.

دیدگاه‌ها