کد خبر : 1517619 | 26 فروردين 1397 ساعت 16:30 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

شهنازی: تغییر تصمیم فدراسیون جهانی کار راحتی نیست

ورود کمیته و وزارت به ماجرای کاهش سهمیه وزنه‌برداری

دبیر کمیته ملی المپیک از ورود به پرونده کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک خبر داد.

ورود کمیته و وزارت به ماجرای کاهش سهمیه وزنه‌برداری

به گزارش "ورزش سه"، با تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری و در راستای مبارزه با دوپینگ تعداد سهمیه های وزنه برداری ایران در المپیک 2020 در بخش مردان به 2 وزنه بردار کاهش یافته که به دلیل نمونه های مثبت از سال 2008 به بعد است.


این اتفاق که اعتراض فدراسیون وزنه برداری ایران را به همراه داشته، واکنش مسئولان ورزش کشور را نیز به همراه داشته است.


 شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در این باره گفت: بعد از اطلاع از این خبر و تصمیم IWF بلافاصله نشستی با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان،  صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، داورزنی معاون وزارت ورزش  و دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به جاکارتا در محل وزارت ورزش برگزار  کردیم و ابعاد این اتفاق مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست سلطانی فر با تاکید ویژه مبنی بر پیگیری عاجل موضوع، از فدراسیون وزنه برداری خواست تا تلاش و رایزنی های خود برای تغییر در تصمیم هیات رئیسه IWF را آغاز کرده و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز پشتیبانی و حمایت لازم را از فدراسیون بعمل آورند. همچنین، صالحی امیری نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت های رشته وزنه برداری در میادین مختلف بخصوص المپیک، پیگیری این موضوع را جزو اولویتهای اصلی فعالیت وزارت ورزش و کمیته برشمردند و خواستار پیگیری جدی موضوع شدند.


وی افزود: در این نشست مقرر شد تا با توجه به سیاستهای دستگاه ورزش، فدراسیون و پاک بودن مجموعه ملی پوشان وزنه برداری ایران در تمامی رده های سنی طی چهار سال گذشته از فدراسیون جهانی درخواست گردد تا با درنظر گیری سیاست کنترل دوپینگی که در کشورمان اعمال می گردد تا ورزشکارانی پاک به رویدادهای بین المللی اعزام شوند، در تصمیم خود تجدید نظر نمایند.


شهنازی در پایان گفت: با اینکه این تصمیم به تصویب کمیته بین المللی المپیک و هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری رسیده و تغییر در آن کار راحتی نیست؛ اما تمام تلاش ما، فدراسیون و وزارت ورزش بر این خواهد بود تا بتوانیم آنان را به تجدید نظر در تصمیم اخیرشان متقاعد کرده و زمینه اعزام حداکثری وزنه برداری ایران در جهت کسب نتیجه ای درخشان در المپیک 2020 را فراهم آوریم.

دیدگاه‌ها