کد خبر : 1518077 | 28 فروردين 1397 ساعت 10:58 | 110.2K بازدید | 0 دیدگاه

غیرقابل مهار حتی با تکل های خشن

ژاوی در آزادی؛ خشمگین‌‌تر از ال‌کلاسیکوهای خونین!

ژاوی در بازی روز گذشته برابر پرسپولیس همان نمایشی را داشت که در لباس بارسا ارائه می داد، بدون کمترین تغییری.

ژاوی در آزادی؛ خشمگین‌‌تر از ال‌کلاسیکوهای خونین!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و السد در دیدار حساس سرگروهی تقابل پایاپایی داشتند که با پابرجا ماندن گل به خودی دقایق ابتدایی مدافع قطری ها، این نماینده کشورمان بود که با برتری زمین مسابقه را ترک کرد. اما نکته قابل تامل این دیدار نمایش تکراری و درخشان ژاوی در میانه میدان بود.


ژاوی که بازوبند کاپیتانی السد را بر بازو داشت با دقت و حساسیت بالا بازی هم تیمی هایش را رهبری می کرد. ضمن آنکه کیفیت پاس های او بارها حاضرین در ورزشگاه را به وجد آورد.
جالب آنکه پس از نزدیک به سه سال حضور در فوتبال قطر، شیوه بازی این ستاره محبوب دنیای فوتبال با وجود سن بالا و حضور در تیمی به مراتب سطح پایین تر از بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، کوچکترین تغییری نکرده است. به همین دلیل هم با وجود پیروزی سرخپوشان، باید اعتراف کرد شاگردان برانکو خوش شانس بودند که با وجود آنکه موفق به مهار ژاوی نشدند اما ناآماده بودن سایر بازیکنان السد منجر به پیروزی پرسپولیس شد.


ژاوی در طول ۹۰ دقیقه ۷۱ پاس ارسال کرد که اگر کرنرها و پاس های بلند او را که بخاطر برتری پرسپولیسی ها در بازی هوایی اغلب ناموفق بودند را فاکتور بگیریم، کاپیتان السد آمار ۹۳ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند. 

 

1296497


او در دیدار پلی آف فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال هم چنین آماری را به ثبت رسانده بود. (۷۸ پاس و ۹۵ درصد پاس صحیح) البته آمار پاس های صحیح او همان چیزی است که ژاوی در لباس بارسا هم به نام خودش ثبت می کرد. جالب آنکه افزایش سن هم باعث نشده از کیفیت پاس های او کاسته شود. 


کاپیتان السد در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی که جو وحشتناک ورزشگاه آزادی روی کار سایر هم تیمی ها تاثیر منفی گذاشته بود بیشترین لمس توپ را داشت که به جز یک ارسال بلند همه آنها به مقصد رسید. همچنین در سی دقیقه پایانی مسابقه این عملکرد بی نظیر تکرار شد تا السد در دقایق حساس پایانی صاحب توپ و موقعیت های خوب گلزنی شود.


ژاوی همچنین ۳ ضربه به سمت چارچوب دروازه پرسپولیس داشت. یکی از آنها با فاصله ای اندک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت و دو تای دیگر توسط مدافعین سرخپوش بلاک شد. 

 

1296496


اوج کار ژاوی که در تمام زمان بازی، با قدرت و صلابت میدان داری می کرد جایی بود که او با چند پاس مبهوت کننده که از هیچ کسی جز خودش برنمی آمد حاضران در ورزشگاه را شگفت زده و طرفداران حریف را به تحسین وا داشت.


تعصب و جدیت او در لباس السد نیز نکته عجیب دیگری بود که باید مورد توجه قرار گیرد. ژاوی همچنان ذهنیت برنده دارد و هضم شکست در هر لباسی برایش دشوار است. مساله ای که در برخی دقایق بازی و به ویژه زمانی که پرسپولیسی ها با چاشنی خشونت مانع بازیسازی اش می شدند عصبانیت او را هم در پی داشت.

 

1296498


ژاوی که به نظر می رسد کم کم به مربیگری در دنیای فوتبال می اندیشد نشان داد که با قدرت رهبری بالایش می تواند در این عرصه هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. به خصوص اگر روزی او را در نوکمپ و روی نیمکت بلوگرانا ببینیم.


نویسنده: مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها