کد خبر : 1518083 | 28 فروردين 1397 ساعت 11:14 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

پاریس؛ جشنی که بی‌کران نیست(یادداشت)

پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند مشکلی داشته باشد. گروه سرمایه‌گذاری ورزشی قطر به‌عنوان مالک باشگاه دارد پروژه‌ای را برای نیل به یک هدف خاص می‌سازد که آن هدف قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست.

پاریس؛ جشنی که بی‌کران نیست(یادداشت) 

به گزارش "ورزش سه"، این یعنی که حتی اگر پاری‌سن‌ژرمن تمام جام‌‌های داخلی را ببرد هم همیشه این تیم در کانون حمله منتقدان قرار دارد. سلسته مراتب تغییرات مربیان در پاری‌سن‌ژرمن خریداری شده توسط قطری‌‌ها با برکناری آنتوان کومبواره و انتصاب کارلو آنچلوتی به‌عنوان جانشین او آغاز شد و با برکناری کارلتو و ورود لوران بلان و خروج بلان و آمدن اونای امری ادامه پیدا کرد. اکنون هم همه روی قطعی بودن برکناری امری در پایان فصل برای ورود یک مربی دیگر شرط بسته‌اند و این در حالی است که این سرمربی اسپانیایی یکشنبه شب قهرمانی‌اش در لیگ فرانسه را با در هم کوبیدن قهرمان فصل گذشته موناکو با پیروزی 7 بر یک جشن گرفت.


باوجود آنکه بهترین تیم‌های اروپا هر فصل به شیوه‌ای منطقی از حضورشان در جمع هشت یا چهار تیم برتر لیگ قهرمانان مطمئن هستند، مشکلی که لیگ قهرمانان دارد این است صعود یا ناکامی یک تیم در این رقابت‌ها به یک اتفاق و یا یک حادثه بستگی دارد. از این دست اتفاقات غیرمنتظره که تیم‌ها در طول یک فصل از لیگ قهرمانان ممکن است با آن مواجه شوند زیاد است و همیشه نمی‌‌توان ناکامی یک تیم برای رسیدن به مراحل پایانی را به پایین بودن سطح فنی آن نسبت داد. این موضوع برجسته‌تر هم می‌شود زمانی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان حریف‌تان تیمی مانند رئال مادرید باشد، باشگاهی که راه و رسم نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان را خوب می‌داند.


پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان امسال بدشانسی آورد که با رئال مادرید روبه‌رو شد. قهرمان زودهنگام لیگ فرانسه، در مرحله گروهی بالاتر از بایرن مونیخ و به‌عنوان تیم اول صعود کرد و با این حال در مرحله یک هشتم نهایی با رئال مادرید روبه‌رو شد در حالی که بایرن مونیخی که به‌عنوان تیم دوم از مرحله گروهی بالا رفت، در نخستین مرحله حذفی با رقیبی مانند بشیکتاش روبه‌رو شد و به آسانی آن را حذف کرد. پس در این یک مورد می‌توان گفت که شانس کاملاً از پاریسی‌ها رو برگرداند وگرنه آنها کاری که باید برای انجام قرعه‌ای آسان‌تر در مرحله یک هشتم نهایی می‌داشتند، یعنی صدرنشینی در مرحله گروهی را انجام داده بودند.


بدشانسی دیگر که پاریسی‌ها در این فصل از لیگ قهرمانان آوردند، این بود که نقطه ثقل و مرکز تمام برنامه‌های تاکتیکی‌شان یعنی نیمار، بازیکنی که برای خریدنش از بارسلونا در تابستان سال گذشته 222 میلیون یورو هزینه کردند، در بدترین زمان ممکن مصدوم شد. پاری‌سن‌ژرمن اگرچه در بازی رفت خود مقابل رئال مادرید با حضور نیمار تن به شکست 3 بر یک داد اما مصدومیت این ستاره برزیلی در مصاف با لیون در لیگ، او را از بازی برگشت محروم کرد و به این ترتیب وزنه‌ای که برای سنگین‌تر شدن کفه ترازو به سمت پاریسی‌ها در بازی برگشت لازم بود از دست رفت. بیراه نیست اگر بگوییم که ناصر الخلیفی، مالک باشگاه، برای موفقیت در این فصل لیگ قهرمانان چشم امید به نیمار داشت و با مصدومیت این ستاره برزیلی امیدهایش بر باد رفت. یک بار دیگر باز هم باید گفت که بدشانسی مانع نتیجه گرفتن اونای امری شد.


به این ترتیب قهرمانی رقابت‌های داخلی تنها دستاورد امری شد اما بردن این جام‌ها در شرایطی که درآمد PSG از نزدیک‌ترین رقیبش در لوشامپیونا 300 میلیون یورو بیشتر است، کمترین چیزی است که از این مرد اسپانیایی انتظار می‌رفت هرچند که او فصل گذشته همین جام را هم نتوانست کسب کند.


پاریسی‌ها شاید یکشنبه شب برای قهرمانی‌شان در لوشامپیونا جشن گرفتند اما اگر شما با تماشای جشن آن احساس کرده باشید که بازیکنان و اعضای کادر PSG در عمق وجودشان شاد نبوده‌‌اند، درست حدس زده‌اید. پس گرفتن جام قهرمانی لیگ از موناکو خوشحالی دارد اما همه می‌داند که این جام واقعاً آن چیزی نبود که می‌توانست امری را روی نیمکت‌های پارک‌دوپرنس نگه دارد.


منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها