کد خبر : 1518109 | 28 فروردين 1397 ساعت 13:40 | 229.4K بازدید | 0 دیدگاه

بیابیانا اشتاین هاوس همچنان زیر ذره بین

دردسرهای تمام نشدنی تنها داور زن بوندس لیگا

بیابیانا اشتاین هاوس، تنها داور زن بوندس لیگا، با اعلام دیرهنگام ضربه پنالتی برای ماینس در دیدار دیشب بار دیگر در صدر اخبار قرار گرفت.

دردسرهای تمام نشدنی تنها داور زن بوندس لیگا

به گزارش "ورزش سه"، اشتاین هاوس که به عنوان بهترین داور زن جهان، چند فصلی در بوندس لیگای 2 داوری کرده بود، سرانجام این فصل اجازه پیدا کرد تا در دسته اول بوندس لیگای به قضاوت بپردازد؛ اتفاقی تاریخی که نام این داور را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.

اما اولین فصل حضور بیابیانا اشتاین هاوس در بوندس لیگا، سخت تر از چیزی که او احتمالا تصور می کرد، پیش رفت و هرچه به پایان فصل نزدیک تر می شویم، حواشی بیشتری گریبان گیر او می شود. اوج این اتفاق در دیدار شب گذشته بین ماینس و فرایبورگ بود که اشتاین هاوس در آن نه داور وسط، که به عنوان کمک داور ویدئویی حضور داشت.

 

 

1296539

 

 

در آخرین ثانیه های نیمه اول بود که در محوطه جریمه فرایبورگ، توپ به دست بازیکن این تیم برخورد کرد اما داور دستور به ادامه کار داد و در نهایت سوت پایان نیمه اول را زد. ولی در حالی که بیشتر بازیکنان دو تیم زمین را ترک کرده و به رختکن رفته بودند، اشتاین هاوس به داور اطلاع داد که آن صحنه پنالتی بوده است.

تصمیمی جنجالی که با توجه به حساسیت بازی و رقابت دو تیم برای فرار از سقوط، حتی واکنش هواداران ماینس را هم به دنبال داشت. پیش از این بازی فرایبورگ با 30 امتیاز، پانزدهم بود و ماینس با 27 امتیاز یک پله پایین تر قرار داشت. به همین دلیل طرفداران ماینس که از این تصمیم غافلگیر شده بودند، در نیمه دوم شعار "مافیای فوتبال، اتحادیه فوتبال آلمان" سر دادند.

این اتفاق یک هفته بعد از آن رخ داد که هواداران بروسیا مونشن گلادباخ به اشتاین هاوس که داور دیدار تیم شان مقابل هرتابرلین بود، توهین کردند. این بار هم پای کمک داور ویدئویی در کار بود و اشتاین هاوس پس از بازبینی صحنه، به عنوان داور وسط گل تساوی گلادباخ را مردود اعلام کرد.

 

 

1296538

 

جالب اینکه دقایقی بعد اشتاین هاوس با استفاده دوباره از کمک داور ویدئویی، یک پنالتی به سود گلادباخ اعلام کرد اما توهین ها به پایان نرسید. البته مدیر ورزشی گلادباخ بعدا به خاطر رفتار هواداران تیمش عذرخواهی کرد اما به نظر می رسد هنوز برای گروهی از هواداران فوتبال آلمان، حضور یک داور زن در رقابت های مردان پذیرفتنی نیست.

دیدگاه‌ها