کد خبر : 1518131 | 28 فروردين 1397 ساعت 14:45 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

دومین صعود پرسپولیس با استراتژی صحیح پروفسور

پرسپولیس السد قطر را هم شکست داد تا این بار به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شود؛ به عبارتی آن ها همچون پیشرفت در لیگ برتر، در آسیا نیز بهتر شده اند.

به گزارش "ورزش سه"، شاید پرسپولیس در مولفه هایی، مثل چند ماه پیش خوب نباشد و نسبت به دوران اوج فاصله گرفته باشد، اما همچنان با اطمینان می توان گفت تیمِ برانکو ایوانکوویچ کاندیدای شکستن طلسم قهرمانی ایرانی ها در آسیا است. تیمی که حالا پخته تر از قبل در میادین بین المللی ظاهر می شود و توانایی کنترل بازی در مقابل تیم های قدرتمند عربی را نیز داراست.

 

شاگردان ایوانکوویچ شب گذشته بیش از 90 دقیقه مقابل السد مقاومت کردند و از گلی که زده بودند و از سرمایه ای که اندوخته بودند، دفاع کردند. این  در حالی رخ داد که نماینده قطر حسن الهیدوس، ژاوی ارناندس، بغداد بونجاح و... را در اختیار داشت؛ بازیکنانی که هر یک وزنه سنگینی در خط حمله این تیم به حساب می آیند و ارزش خود را در بازی های قبلی نشان داده بودند.

 

 

دفاع مستحکم پرسپولیس اغلب پیش از ورود به زمین خودی، توپ را قطع یا تصاحب می کردند و اجازه خلق موقعیت را نمی دادند. اما در نیمه دوم چند باری توپ به محوطه جریمه پرسپولیس هم رسید که حاصل آن یک ضربه در چارچوب و یک شوت به تیر دروازه بود.

 

پس از بازی با نسف، از برانکو ایراد می گرفتند که چرا برای برد وارد زمین نشد و استراتژی اش برای کسب یک امتیاز بود؟ اما پروفسور می دانست که ارزش برد یا مساوی مقابل نسف یکسان است و در هر صورت برای صدرنشینی، آن ها باید از سد السد بگذرند. اما اگر سرخ ها به صورت هجومی به میدان می رفتند و می باختند، برای سرگروه شدن باید با 2 گل السدِ قدر را می بردند که کاری بسیار سخت و مشکل است...

 

 

بنابراین برانکو با دو انتخاب در اتخاذ استراتژی، پرسپولیس را صدرنشین گروه کرد اما این اولین بار نبود.

 

فصل گذشته صعود پرسپولیس در هاله ای از ابهام قرار داشت اما در سه بازی پایانی، سرخ ها مقابل الریان و الهلال شکست ناپذیر ماندند و الوحده را نیز شکست دادند تا با چاشنی خوش شانسی راهی مرحله بعد شوند اما در این بین نمی توان استراتژی درست برانکو را نیز نادیده گرفت.

 

 

عکس از امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها