کد خبر : 1518450 | 29 فروردين 1397 ساعت 18:24 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

نقش همچنان پر رنگ لاماسیا در ترکیب یازده نفره بارسا

فصل جاری بارسا در مقایسه با صدرنشینان لیگ های معتبر اروپایی از بیشترین بازیکن محصول آکادمی فوتبال خود استفاده کرده است.

نقش همچنان پر رنگ لاماسیا در ترکیب یازده نفره بارسا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته به دلیل در پیش بودن بازی فینال کوپا دل ری، سرمربی بارسلونا دست به تغییرات زیادی در ترکیب اصلی برابر سلتا زد؛ به نحوی که در ترکیب یازده نفره آبی اناری ها حتی یک بازیکن از لاماسیا(آکادمی فوتبال بارسلونا) دیده نمی شد.

این مساله انتقاداتی را به مدیریت بارسلونا وارد کرده است. در واقع سرجی روبرتو، آخرین بازیکن مطرحی است که لاماسیا به تیم اول بارسا عرضه کرده است.

 

 

1296838

 

 

با این وجود بارسا هنوز هم از بسیاری از ستاره های محصول آکادمی خود استفاده می کند. بازیکنانی چون مسی، پیکه، اینیستا، آلبا، روبرتو و بوسکتس، بازیکنان ثابت بلوگرانا محسوب می شوند. در مقایسه با تیم های بایرن، یوونتوس، سیتی و پی اس جی که همچون بارسا در صدر لیگ های خود قرار دارند، بارسا به طور متوسط بیش از همه از بازیکنان آکادمی خود در ترکیب خود سود جسته است.

 

بارسا در این فصل تاکنون 53 بازی انجام داده و به طور متوسط 4.5 بازیکن آکادمی بارسا در هر دیدار به میدان رفته اند. پس از این تیم، پی اس جی قرار دارد با متوسط 2.72 بازیکن در هر بازی. بایرن با متوسط 1.86، یوونتوس با متوسط 0.7 و سیتی با متوسط 0.4 در رده های بعدی قرار دارند.

 

دشمن قدیمی بارسا یعنی رئال نیز در هر بازی به طور متوسط 3.7 بازیکن آکادمی خود را در ترکیب داشته است.

 

دیدگاه‌ها