کد خبر : 1518620 | 30 فروردين 1397 ساعت 14:20 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته داوران اشک‌های هواداران ما را دید؟

کلانتری: از اتفاقات داوری خسته و ناراحتم

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز از اتفاقات داوری در جریان دیدار اخیر تیمش ابراز گلایه و ناراحتی کرد.

کلانتری: از اتفاقات داوری خسته و ناراحتم

به گزارش "ورزش سه"، علی اصغر کلانتری پس از اتفاقات داوری به ضرر فجر شهید سپاسی در دیدار مقابل مس کرمان گفت: به هیچ‌وجه دوست نداشتم هرگز در دو هفته مانده به پایان مسابقات اعتراض خود را از طریق مصاحبه انجام دهم اما واقعیت این است که اشتباهات پی‌در‌پی داوران هفته‌های اخیر علیه تیم فوتبال فجر شهید سپاسی سبب شد تا صحبت کنم.


وی ادامه داد: رقم خوردن سه اشتباه مهلک درحالی‌ که تنها چند مسابقه تا پایان لیگ باقیمانده، نشان‌دهنده شرایطی است که اگر همین امروز به آنها رسیدگی نشود مشخص نیست تا پایان فصل چه بلایی بر سر تیم‌ فجر شهید سپاسی بیاورد. باشگاه فجر شهید سپاسی به عنوان تنها باشگاه به نام مزین به یک شهید بزرگوار و با وجود تنگناهای شدید مالی و مشکلات اقتصادی گسترده با همت و مجاهدت فراوان هیچگاه سعی بر تحت تاثیر قرار دادن داوران محترم فوتبال ایران نداشته و نخواهدداشت اما تمامی خانواده فوتبال ایران به نیکی می‌دانند که سوت‌های اشتباه چه بر سر این تیم می‌آورد.


سرمربی ناراحت شیرازی‌ها تصریح کرد: در این حضور چند ساله همواره ثابت کرده‌ایم که اخلاق و التزام به قانون سرلوحه باشگاه فجر شهید سپاسی است، اما دوستان در کمیته محترم انضباطی و فدراسیون محترم فوتبال کشورمان بگویند چگونه پاسخ چشمان اشکبار هواداران را پس از هر سوت اشتباه داور بدهیم؟ کاش تیم محترم داوری مسابقه فجر و ملوان و همچنین فجر و مس کرمان در حساس ترین روزهای پایانی لیگ یک  پس از سوت پایان مسابقه سری به تماشاگران فجر می‌زدند و چشمان اشکبار آنان را می‌دیدند. چگونه می‌توانیم نسبت به عاشقان و صاحبان حقیقی فوتبال بی‌توجه باشیم و از گریه و غم آنان، بی‌توجه بگذریم.


وی با ابراز ناامیدی از پیگیری‌های اخیر در رابطه با اشتباهات داوری افزود: علی رغم احترام به دپارتمان محترم داوری ولی اشتباه داوری در این دو بازی  زمینه ساز از دست رفتن جایگاه دومی ما شد اما اوج اشتباهات داوری در این دو بازی، آنجایی بود که خطا روی امین مشایخ در بازی مقابل ملوان شدت لازم را نداشت و خطا به روی امین مشایخ در بازی مقابل مس کرمان بیرون محوطه تشخیص داده شد یا خطا روی شاهین مجیدی در همان بازی به سادگی چشم پوشی شد وزمینه‌ساز از دست رفتن جایگاه دومی ما را فراهم کرد. این اشتباهات فارغ از پنالتی‌هایی می باشد که در صحنه‌های مختلف در طول این چند هفته به بازیکنان رقیب داده  شده است.


وی اذعان داشت: آنچه مشخص است اشتباهات مهلک داوری و ضعف عملکرد داور در این دو مسابقه ، علیرغم بازی ضعیف خودمان مقابل مس کرمان، نقشی بسیار پررنگ در خلق شکست برای فجر به همراه داشت. نقطه سیاه ماجرا آنجاست که داوری همواره با تحکم و فریاد بر سر بازیکنان سعی می کرد بازی را مدیریت کند.اما سوال من اینجاست که چرا هر تیمی سر و صدا و حاشیه‌سازی بیشتری روی نیمکتش داشته‌باشد می‌تواند به اشتباهات داوری امیدوار باشد و هر تیمی که در برابر داور و قانون مطیع است، باید در نهایت متضرر شود؟! مگر نه اینکه قانون باید برای همه تیم‌ها یکسان باشد؟


کلانتری تاکید کرد: دو هفته مانده  به پایان مسابقات و در چند نوبت باشگاه فجر   متضرر شده، اما چه می‌شود؟ آیا کمیته محترم داوران فدراسیون فوتبال اصلا به دنبال کاهش اشتباهات داوران است یا صرفا اقدام به برگزاری مسابقات برای این مجموعه کفایت می‌کند؟ چگونه و با چه پشتوانه‌ای باشگاه فجر امیدوار باشد که در هفته آینده شاهد کاهش اشتباهات داوری خواهیم‌بود؟ باشگاه فجر و بنده در پایان باز هم تاکید می‌کنیم  که هیچگاه به دنبال سود بردن از اشتباهات داوری و آشفته کردن جو نیستیم، بلکه تنها از داوران و کمیته  داوران فدراسیون می‌خواهیم که عدالت اجرا شود. عدالتی که هوادار مطمئن باشد  که دیگر قرار نیست این هفته هم مثل هفته‌های قبل فجر  را متوقف کنند.


آقایان بگذارید فجر به اشتباهات فوتبالی‌اش ببازد؛ سوت‌های‌تان را از روی اعصاب و احساسات مردم فارس بردارید.


سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز در خاتمه افزود: امید است تا در  هفته ماقبل از پایان مسابقات کمیته داوران با دقت نظر بیشتری نسبت به انتخاب داوران و بررسی عملکرد آنها اقدام کند تا تیم‌هایی که همه تلاش خودشان را در درون زمین انجام می دهند با یک سوت اشتباه  همه زحماتشان بر باد نرود.

دیدگاه‌ها