کد خبر : 1519128 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 10:07 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ محبوبترین ١٣ و ٢٣ خوزستان

مبعلی- کعبی؛ دوئل دوقلوهای فولادی

دیدار سپیدرود رشت و فولاد خوزستان صحنه تقابل حسین کعبی با تیمی است که در آن توانست به فوتبال ایران معرفی شود.

به گزارش ورزش سه، امروز و در یک دیدار حساس تیم های سپیدرود رشت و فولاد خوزستان در رشت به مصاف همدیگر خواهند رفت، دیداری که امتیازاتش برای سپیدرودی ها بسیار اهمیت دارد و البته فولادی ها می خواهند این بازی را با پیروزی به پایان برسانند تا وضعیتشان در جدول بهتر شود.دوئل جذاب این بازی را می توان تقابل دیدنی ایمان مبعلی و حسین کعبی دوقلوهای فولادی دانست، دو بازیکنی که همزمان در فوتبال ایران معرفی شدند و البته راهشان بسیار زود از هم جدا شد.

 


هر دو بازیکن فوتبالشان را از رده های پایه استقلال اهواز شروع کردند و خیلی زود برای پیشرفت راهی تیم تازه تاسیس فولاد شدند و توانستند در تیم قرمزهای اهوازی شماره های ١٣ و ٢٣ را ماندنی کنند. ایمان مبعلی و حسین کعبی در تیم ملی جوانان و همچنین تیم ملی امید نیز درخشیدند و البته خیلی زود راهشان در لیگ سوم از هم جدا شد، حسین کعبی از فولاد به السد قطر پیوست و مهندس ایذه ای فوتبال ایران در تیم قرمز پوش اهواز ماند و با این تیم قهرمان ایران شد.

 

1297428

 


وجه مشترک ادامه زندگی فوتبالی دو بازیکن حضور در لیگ امارات بود، کعبی در الامارات و مبعلی در تیم های الشباب، النصر، الوصل و الشارجه حضور داشتند اما انتخابشان برای تیم سرخابی تهرانی متفاوت بود ، یکی راهی تیم سرخ پوش شد و یکی مدام در حال رفت و آمد به استقلال.

 

کعبی و مبعلی با تیم ملی امید زیر نظر برانکو ایوانکوویچ در مسابقات آسیایی بوسان قهرمان شدند، مسابقاتی که علاوه بر این دو ابراهیم میرزاپور، محمد علوی، ناجی بداوی و جلال کاملی مفرد از فولاد حضور داشتند و توانستند پرچم استانشان را بالا بکشند.

 

این دو بازیکن اما در تیم ملی بزرگسالان سرنوشت متفاوتی داشتند، کعبی با ٨٤ بازی ملی و حضور در جام جهانی ٢٠٠٦ یکی از بهترین دفاع راست های تاریخ فوتبال ایران شد اما مبعلی و آن تکل معروف دربازی با سوپرجام باعث شد تا در این عرصه نتواند موفق شود.

 

1297429

 


آنها در لیگ سیزدهم زیر نظر عبدالله ویسی در استقلال خوزستان همبازی شدندکه البته مبعلی در نیم فصل به همنام تهرانی پیوست و کعبی در پایان لیگ با دلخوری از ابی های اهواز جدا شد.


ایمان و حسین حال پس از گذشت ١٦ سال از روزهای خوش کنارهم بودن در تیم ملی امید و فولاد باید رودر روی هم قرار بگیرند، دیداری که برای دوقلوهای سابق فولاد جذاب و حیثیتی خواهد بود.

 

1297427

دیدگاه‌ها