کد خبر : 1519743 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 13:29 | 44.5K بازدید | 0 دیدگاه

حاج‌ملک و عادت به سوت‌های جنجالی؛

آتش‌نشانی که آتش می‌زند! (گزارش)

داور آتش‌نشان فوتبال ایران در یک سال اخیر مسابقات حساس را قضاوت کرده ولی در تمام آنها اشتباهات تاثیرگذاری برای تیم‌ها داشته است.

آتش‌نشانی که آتش می‌زند! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، حمید حاج‌ملک با وجود داوری چند ساله در فوتبال ایران چندان اسم و رسم زیادی نداشت ولی بعد از حادثه ساختمان پلاسکو تهران، این داور هم که آتش‌نشان بود و برای ادای احترام به همکارانش با لباس آتش‌نشانی وارد یک مسابقه شد، بیشتر اسم و رسم پیدا کرد.

 

اما او در فصل ۹۷-۹۶ لیگ برتر، جام حذفی و لیگ دسته اول قضاوت‌های بحث برانگیزی داشته در نتایج بسیاری از مسابقات تاثیر گذاشته که صدای اعتراض تیم‌ها را هم حین و بعد از برگزاری بازی‌ها درآورده ولی او همچنان در سطح اول فوتبال ایران فعالیت دارد و دیدارهای مهمی را سوت می‌زند که آخرین آن مسابقه حساس روز گذشته لیگ یکی‌ها بین اکسین و خونه به خونه بود.

 

تیم خونه به خونه بابل که یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود، در جام حذفی نیز موفق شده شگفتی خلق کند و با برتری مقابل استقلال خوزستان راهی فینال شود ولی آنها به دلیل یک اشتباه داوری در دیدار پایانی حذفی از حضور بهترین گلزن خود محروم هستند.

 

حمید حاج‌ملک بعد از آنکه در دقیقه ۱۴ دیدار حذفی استقلال خوزستان و خونه به خونه یک پنالتی به سود شاگردان عبدالله ویسی اعلام کرد تا این تیم با یک گل پیش بیافتد، در دقیقه ۱۹ نیز خطای واضح مدافع استقلال روی روح‌الله باقری را نگرفت و علاوه بر آن در این صحنه که می‌توانست آبی‌های خوزستان را ۱۰ نفره کند، مهاجم خونه به خونه را بخاطر تمارض با کارت زرد جریمه کرد تا او با دو اخطاره شدن فینال جام حذفی را از دست بدهد.

 

1297966

 

اما درست ۴۵ روز بعد از آن مسابقه و قضاوت جنجالی، بار دیگر حمید حاج‌ملک قضاوت بازی مهم دیگری از  خونه به خونه بابل را عهده‌دار شد؛ این داور آتش‌نشان فوتبال ایران روز گذشته باز هم صحنه جنجالی و بحث برانگیز دیگری در مهم‌ترین بازی فصل بابلی‌ها مقابل اکسین البرز را پنالتی اعلام نکرد تا موجب شود قاسم حسن‌زاده، مالک باشگاه خونه به خونه از او بخواهد شغلش را عوض کند!

 

1297967

 

حاج‌ملک طی ۴۵ روز دو بازی حساس خونه به خونه را در جام حذفی و لیگ دسته اول قضاوت کرد که اشتباهات کلیدی‌ای داشت، طوری که می‌توانست برای بابلی‌ها گران تمام شود یا خواهد شد! چراکه آنها در فینال جام حذفی برابر استقلال تهران نمی‌توانند از روح‌الله باقری بهره ببرند و در لیگ یک هم با عدم اعلام پنالتی در دیدار با اکسین، شاید دو امتیاز حساس که می‌توانست سرنوشت لیگ برتری شدن آنها را مشخص کند، از دست دادند.

 

این داور آتش‌نشان علاوه بر این قضاوت‌های جنجالی، در فصل ۹۷-۹۶ لیگ برتر هم داوری‌های بحث برانگیزی داشته است که برای مثال و طبق اعلام کارشناسان داوری می‌توان به عدم اعلام پنالتی به سود پارس جنوبی جم بعد از خطای محمد نژادمهدی در دیدار هفته بیست و پنجم مقابل ذوب‌آهن اشاره کرد.

 

طبق نظر کارشناسان داوری، حاج‌ملک در دیدار دور برگشت ذوب‌آهن و استقلال که مجید حسینی را از استقلال اخراج نکرد و یا قبل از گل دوم ذوبی‌ها به سود استقلال خطا نگرفت نیز دو اشتباه مهم مرتکب شد که می‌توانست برای هر دو تیم گران تمام شود ولی او تصمیمات اشتباهی در آن صحنه‌ها گرفت.

 

1297968

 

1297973

 

مسابقه هفته چهارم پرسپولیس و سیاه جامگان که با تساوی یک بر یک دو تیم در ورزشگاه آزادی به پایان رسید هم یکی دیگر از مسابقاتی بود که حمید حاج‌ملک در آن اشتباهات زیادی داشت؛ او دو پنالتی مسلم را برای سرخ پوشان اعلام نکرد و یک گل دیگر پرسپولیس که سالم بود را آفساید گرفت و علاوه بر آن، قبل از گل تساوی سیاه جامگان که باید خطای هند کیوان امرایی، بازیکن تیم مشهدی را اعلام می‌کرد، چنین کاری انجام نداد تا در آن مسابقه تماشاگران پرسپولیسی بخاطر همین تساوی ابتدای فصل از عملکرد تیم خود انتقاد کنند.

 

1297970

 

1297969

 

عدم اعلام یک خطا در موقعیت مناسب برای فولاد و کارت زرد به ماهان رحمانی، بازیکن پیکان و نگرفتن پنالتی به سود پیکان براساس اعلام کارشناسان داوری، دیگر بازی‌ای بود که حاج‌ملک در آن اشتباهاتی داشت و در روند مسابقه تاثیر گذاشت.(بازی معوقه هفته بیستم لیگ برتر)

 

دیدار هفته هفدهم لیگ برتر بین تیم‌های پیکان و پارس جنوبی جم که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، دیگر مسابقه‌ای است که حاج‌ملک داور آن بود و باز هم اشتباه داشت!؛ کارشناسان داوری اذعان دارند داور آتش‌نشان قبل از گل پیکان باید خطای بازی خطرناک بازیکن این تیم رامی‌گرفت و یک ضربه آزاد به سود پارس جنوبی اعلام می‌کرد و از سوی دیگر در صحنه پنالتی تیم پیکان هم لطفی، مدافع پارس جنوبی نباید اخراج می‌شد و کارت زرد برای او کافی نبود.

 

حاج‌ملک در مسابقه هفته چهاردهم لیگ برتر هم یک اشتباه تاثیر گذار در دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، داشت؛ او خطای پنالتی روی کرار جاسم را اعلام نکرد تا آبادانی‌ها از یک پنالتی محروم شوند و در خانه تنها به یک امتیاز برابر تراکتوری‌ها برسند.

 

اما یکی از بحث‌برانگیزترین داوری‌های حاج‌ملک در هفته بیست و نهم لیگ یک امسال در جدال حساس بالای جدولی‌ها بین نساجی و بادران در قائمشهر رخ داد؛ جایی که او به همراه کمک اول خود در دقایق ابتدایی نیمه دوم و زمانی که نساجی ۲ بر یک پیش بود، گل محمد عباس‌زاده را آفساید اعلام کردند ولی پس از ورود اعضای کادر فنی نساجی به زمین و اعتراض شدید مربیان و بازیکنان این تیم، نظرشان را تغییر دادند تا نساجی با تغییر نظر داوری صاحب گل سوم شود.

 

حواشی که پس از داوری حاج‌ملک به وجود آمده تنها به سطح اول فوتبال ایران مربوط نمی‌شود و به مسابقات استانی هم می‌رسد؛ این داور در مسابقه هفته پایانی لیگ فوتبال استان گیلان قضاوت دیدار چای ناطق لاهیجان و شاهین انزلی را برعهده داشت که اعلام ۵ دقیقه وقت اضافه نیمه دوم توسط او موجب اعتراض شدید مسؤولان تیم ناطق شد و در نهایت با درگیری و زد و خوردهای شدید که حاج‌ملک هم از آن بی‌نصیب نماند، این مسابقه نیمه تمام ماند.

 

1297971

 

1297972

دیدگاه‌ها