کد خبر : 1519834 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 19:27 | 25.6K بازدید | 0 دیدگاه

در نخستین دوره و با شکست روسیه؛

ایران قهرمان لیگ جهانی والیبال نشسته شد

تیم ملی والیبال نشسته ایران با شکست روسیه در دیدار نهایی لیگ جهانی، عنوان قهرمانی نخستین دوره لیگ جهانی را به افتخارات خود افزود.

ایران قهرمان لیگ جهانی والیبال نشسته شد

به گزارش "ورزش سه"، آخرین روز لیگ جهانی والیبال نشسته امروز (سه شنبه) با سه دیدار در سالن صدرای تبریز پیگیری شد که در دیدار نهایی تیم ملی والیبال نشسته ایران به مصاف روسیه رفت.
ملی پوشان ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسیدند تا عنوان قهرمانی و ۱۲ هزار دلار پاداش نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته را با شش برد متوالی از آن خود کنند.


تیم ملی والیبال نشسته ایران این مسابقه را با ترکیب میثم علیپور، داود علیپوریان (کاپیتان)، صادق بیگدلی، مجید لشکری، حسین گلستانی، عیسی زیرانی و رمضان صالحی (لیبرو) شروع کرد.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته روسیه نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب ویکتور میلیس، ایوگنی وولسنیکو، الکساندر بایچیک، آناتولی کروپسن، الکساندر ساویچو (کاپیتان)، دیس شستاکو و الکسی ولکو (لیبرو) استفاده کرد.


یانکو پلسنیک از اسلوونی و ادنان کلوش از بوسنی به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.


دیدار تیم های ملی والیبال نشسته ایران و روسیه حدود یک هزار تماشاگر مرد و زن داشت و روس ها با کسب مقام نایب قهرمانی لیگ جهانی، پاداش شش هزار دلاری را از آن خود کردند.


مسعود سلطانی فر ورزش ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و حمید علی صمیمی رئیس فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولان از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.


بدین ترتیب نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته که از روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز پایتخت گردشگری سال ۲۰۱۸ جهان اسلام آغاز شده بود، عصر امروز با قهرمانی ایران به پایان رسید.

 

1298049


تیم ملی والیبال نشسته ایران شش قهرمانی و دو نایب قهرمانی در بازی های پارالمپیک، ۹ قهرمانی در جهان و دو قهرمانی در بازی های پاراآسیایی را در پرونده کاری خود دارد.


رده بندی نهایی لیگ جهانی والیبال نشسته به قرار زیر است:


۱-  ایران


۲-  روسیه


۳-  بوسنی و هرزگوین


۴-  اوکراین


۵-  آلمان


۶-  آمریکا

دیدگاه‌ها