کد خبر : 1519869 | 05 اردیبهشت 1397 ساعت 10:11 | 83.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به نبردهای تاکتیکی دیدار بایرن و رئال

هاینکس و زیدان چه سورپرایزهایی برای هم دارند؟

یوپ هاینکس همه ابرازهای لازم را برای غلبه بر رئال مادرید در اختیار دارد اما زین الدین زیدان و تیمش نیز متخصص پیروزی در لیگ قهرمانان هستند.

هاینکس و زیدان چه سورپرایزهایی برای هم دارند؟

به گزارش "ورزش سه"، مهم ترین بازی فصل برای بایرن مونیخ، دیدار امشب لیگ قهرمانان در خانه برابر رئال مادرید است و اگرچه بازی برگشت در برنابئو نیز باقی مانده است، اما امشب شاگردان هاینکس چاره ای جز کسب پیروزی در خانه ندارند و سرمربی باتجربه بایرن باید تصمیم بگیرد که از چه روشی برای مقابله با دشوارترین حریف بایرن مونیخ طی فصول اخیر استفاده کند. در ادامه نگاهی کوتاه به ترکیب رئال مادرید در لیگ قهرمانان خواهیم داشت.

 

الماس؛

 

زین الدین زیدان در تمامی بازی های بزرگ اخیر رئال مادرید مانند دیدار مرحله یک چهارم مقابل پاری سن ژرمن و مسابقه اخیر مرحله یک چهارم با یوونتوس، تقریبا از همین ترکیب استفاده کرده است.

 

این سیستم تعریف نامتعارفی از 2-1-3-4 بوده که ویژگی برجسته آن، استفاده از الماس خط میانی است. 4 مدافع رئال مادرید در این سیستم راموس، واران، کارواخال و مارسلو هستند و کاسمیرو به عنوان لبه پایینی این الماس عمل کرده و نقشی مانند خاوی مارتینز را در ترکیب بایرن مونیخ ایفا می کند.

 

1298092

 

هافبک برزیلی نسبت به بال سمت چپ و راست یعنی کروس و مودریچ تمایل کمتری به حفظ توپ دارد و ایسکو به عنوان لبه بالایی این لوزی، نقش نگهدارنده توپ را بازی می کند. نقش اصلی کاسمیرو در این سیستم دفاعی بوده و بیشترین تکل ها را روی بازیکنان حریف می رود اما در برخی موارد او در هنگام فشار حریف آسیب پذیر نشان می دهد.

 

تونی کروس و لوکا مودریچ 2 ضلع این الماس هستند اما این لوزی به حد زیادی به سمت چپ تمایل دارد. تونی کروس قلب تپنده ترکیب رئال مادرید بوده و با دقت بالا، بیش از هر بازیکن دیگری در ترکیب کهکشانی ها وظیفه پخش توپ را بر عهده دارد. این هافبک آلمانی با ارسال پاس های دقیق، ارسال ضربات ایستگاهی و توپ های عمقی، بیشترین فرصت ها را در بخش هجومی برای دیگر بازیکنان خلق می کند.

 

منطقه حضور کروس در سمت چپ بوده و پشت سر او مارسلو بازی می کند و بین این منطقه، جایی است که تیاگو برای بایرن مونیخ به میدان می رود و وظیفه او احتمالا در کنار خاوی مارتینز، خنثی سازی خلاقیت تونی کروس خواهد بود. مودریچ نیز همان قسمت اما در سمت راست میدان بازی می کند، اما این هافبک کروات کمتر از کروس صاحب توپ می شود و اگرچه در این فصل پرسش هایی درباره آمادگی او وجود دارد، اما همچنان مودریچ یک تهدید جدی برای رقبا به شمار می آید.

 

1298090

 

نقطه بالایی و سر الماس، منطقه ایست که ایسکو به میدان می رود و در گذشته خامس نیز می توانست در این پست حضور یابد اما زیدان نظر دیگری داشت. در لالیگا، ایسکو تهدیدی جدی محسوب می شود که 6 گل زده و 6 پاس گل ارسال کرده اما عملکرد او در لیگ قهرمانان ضعیف تر بوده و ایسکو تنها موفق به ارسال 2 پاس گل شده است.

 

علیرغم نقش آزادانه ایسکو، او کمی متمایل به بازی در سمت چپ و همکاری  با کروس  دارد اما به هر حال اگرچه پاس های ایسکو به اندازه هافبک آلمانی خطرناک نیست، اما بازیکنی مهم در فاز هجومی برای زیدان قلمداد می شود.

 

تهدیدی به نام رونالدو

 

بی شک و با توجه به آمار فوق العاده گلزنی رونالدو برابر بایرن مونیخ، او بازیکن مورد علاقه هواداران این تیم نیست و تمام تلاش هاینکس باید یافتن راه حلی برای خارج کردن او از جریان بازی باشد.

 

3 دبل و یک هت تریک،  کارنامه ستاره پرتغالی برابر بایرن بوده و در حالی او در فصل جاری موفق به زدن 42 گل برای کهکشانی ها شده که بهترین عملکرد  بعد از رونالدو، متعلق به گرت بیل با 14 گل است.

 

1297870

 

24 گل در لالیگا و 11 بازی متوالی گلزنی به علاوه 15 گل در لیگ قهرمانان از کل 26 گل رئال مادرید، عملکرد فوق العاده ستاره پرتغالی در اروپا بوده و بهترین گلزن قوهای سپید بعد از او، بنرما و مارسلو هر کدام با زدن تنها 2 گل بوده اند.

 

برای شکست یک تیم باید بخش هجومی آن را متوقف کنید؛ پس مشخصا سمت راست خط دفاعی بایرن با حضور کیمیچ و بواتنگ باید توپرسانی به رونالدو را متوقف کنند. البته با توجه به افزایش سن، قدرت رونالدو برای عبور از سد مدافع مستقیم کاهش یافته و او به ترکیبی از قدرت گلزنی لواندوفسکی و آگاهی فضاسازی توماس مولر تبدیل شده است؛ او به فضا نفوذ کرده و برای گلزنی به بیش از یک لمس توپ نیاز ندارد.

 

در بازی های بزرگ، رونالدو معمولا به کریم بنزما به عنوان مهاجم دوم کمک می کرد، اما بنزما اخیرا به طرز چشمگیری افت کرده است. در لالیگا، بنزما 5 گل به ثمر رسانده و 10 پاس گل ارسال کرده، اما او در لیگ قهرمانان عملکرد ضعیفی داشته است.

 

1296919

 

در دیدار برابر یوونتوس، گرت بیل این نقش را بر عهده داشت و ممکن است در جدال مقابل بایرن مونیخ نیز زیدان همین سیستم را استفاده کند. ستاره ولزی معمولا به عنوان وینگر راست در تلاش برای نفوذ از کناره هاست و اگر در میدان حضور داشته باشد، احتمالا شاهد نبرد تنگاتنگی بین او و داوید آلابا باشیم اما چه در مورد بنزما و چه بیل به عنوان ستاره هایی برای توپرسانی برای رونالدو، هدف بایرن قطع ارتباط آنها با ستاره پرتغالی کهکشانی ها خواهد بود.

 

تلاش بایرن برای تحت فشار گذاشتن دفاع رئال مادرید

 

اگر بایرن ارتباط توپ با رونالدو را قطع کند، ادامه جدال در میانه میدان دیده خواهد شد و همچنین دیگر هدف بایرن باید تلاش برای به اشتباه وادار کردن مدافعان رئال مادرید باشد. اگرچه احتمال محرومیت راموس برابر بایرن به خاطر اتفاقات دیدار مقابل یوونتوس وجود داشت، اما یوفا در نهایت تصمیم دیگری گرفت اما به هر حال کاپیتان رئال مادرید در مستطیل سبز باز هم تحت تاثیر احتمال کارت گرفتن خواهد بود.

 

اگرچه زوج واران و راموس استحکام زیادی دارند، اما نقطه ضعف دفاع رئال مادرید مدافعان کناری این تیم است. مارسلو همانند آلابا بارها از منطقه خود نفوذ کرده و کارواخال نیز عملکرد پر فراز و نشیبی در بخش دفاعی ارائه می دهد. در مقطع فعلی لواندوفسکی در بهترین فرم ممکن بوده و خامس به عنوان بهترین هافبک هجومی بایرن، انگیزه فراوانی برای اثبات خود به رئال مادرید دارد.

 

1298091

 

تیاگو در ارسال پاس های عمقی تخصص فراوانی داشته و توماس مولر نیز تبدیل به ستاره همیشگی شده است و حتی بعد از مصدومیت کومان، ریبری نیز قادر به برآورده کردن انتظارات به عنوان وینگر چپ بوده است.

 

پس تمام عناصر کسب پیروزی برای بایرن وجود دارد و باید دید آیا هاینکس قادر به پیاده کردن برنامه ای برای غلبه بر رئال مادرید خواهد بود یا خیر.

 

منبع: باوارین فوتبال

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها