کد خبر : 1520131 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 12:04 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

دو نیمکت پرطرفدار مغلوب تصمیمات اشتباه

تکرار تاریخ برای سکانداران استقلال و سپاهان

برای دومین فصل متوالی دوئل استقلال و سپاهان به هفته پایانی کشیده شد تا به شکلی تاریخ برای این دو تیم تکرار شود.

تکرار تاریخ برای سکانداران استقلال و سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، هفته پایانی لیگ شانزدهم استقلال در شرایطی با هدایت علیرضا منصوریان باید مقابل سپاهان صف آرایی می کرد که نایب قهرمانی اش در فصلی پرفراز و نشیب قطعی شده بود و این تیم تنها خود را برای پلی آف آسیا با العین آماده می کرد در حالی که زردپوشان اصفهانی با زلاتکو کرانچار بعد از پنج برد متوالی و صعود چشمگیر در جدول چشم به سه امتیاز این بازی دوخته بودند تا فصل را بالاتر از رقیب همشهری ذوب آهن به پایان رسانده و شانس کسب سهمیه آسیا را داشته باشد.


چهاردم اردیبهشت 96 دو تیم در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان 40 هزار تماشاگر استقلالی آخرین بازی فصل را برگزار کردند جایی که ابتدا سپاهانی ها با گل مهرداد محمدی از میزبان پیش افتادند تا نیمه با برتری شاگردان کرانچار به پایان برسد. اما در نیمه دوم ورق برگشت و این استقلال بود که با گل های جابر انصاری و فرشید باقری موفق شد کامبک کند تا به برد شیرین دقیقه نودی برسد، نتیجه ای که باعث شد علیرضا منصوریان با اعتماد به نفس خاصی مدعی شود تنها سه خرید جدید برای فصل بعد نیاز دارد چون این تیم آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.


این نتیجه اما در ادامه سرنوشت متفاوتی را برای هر دو تیم رقم زد به خصوص برای استقلال چون بعد از مصاف با سپاهان منصوریان و شاگردانش در بازی رفت با العین به برتری 1-0 رسیدند غافل از این که بازی برگشت در ورزشگاه هزا بن زائد ابوظبی تراژدی بزرگی برای منصوریان رقم خواهد زد. شکست 6-1 مقابل العین تا حدود زیادی اعتبار مربیگری سرمربی استقلال را خدشه دار کرد و باعث شد تا او به جای سه بازیکنی که وعده داده بود به تیم اضافه می کند، دگرگونی گسترده ای در ترکیب بازیکنان فراهم و فصل سیاه دیگری را استارت بزند.


از آن سو کرانچار هم با وجود این که قراردادش با سرو صدای فراوان و رقمی عجیب تمدید شد اما حضورش نتوانست به کابوس های ادامه دار سپاهانی ها خاتمه دهد تا هر دو مربی در طول فصل از نیمکت ها برکنار و خانه نشین شوند. اتفاقی که در آن مقطع شاید بدبین ترین طرفدار دو تیم نیز پیش بینی نمی کرد اما اتفاقات فوتبالی در کنار انتخاب و خریدهای اشتباه باعث و بانی آن شد تا منصوریان و کرانچار بازنده های بزرگ لقب بگیرند.


حالا با گذشت نزدیک به یک سال دو تیم این بار در نقش جهان مقابل هم صف آرایی می کنند آن هم در شرایطی که این بار هدایت استقلال برعهده مربی خارجی است و برای نایب قهرمانی چشم به برد سپاهان و توقف دیگر تیم اصفهانی در تهران دارد و سپاهان هم با منصور ابراهیم زاده مربی بومی و ناکام خود تنها برای پایان دادن به فصل سیاه خود لحظه شماری می کند، پایانی که می تواند با برد استقلال تا حدودی از غم آن کاسته شود.

دیدگاه‌ها