کد خبر : 1520152 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 13:08 | 33.3K بازدید | 0 دیدگاه

از فجر سپاسی تا سپیدرود 

همه بازی های آخر پرسپولیس در لیگ

پرسپولیس در آخرین بازی فصلش در لیگ هفدهم در ورزشگاه آزادی به مصاف سپیدرود می رود و قهرمانی مجددش را با هوادارانش جشن می گیرد.

همه بازی های آخر پرسپولیس در لیگ

به گزارش " ورزش سه" پرسپولیس برای چهارمین بار و برای دومین بار متوالی در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی در لیگ برتر را برگزار می کند. این تیم البته که هفته ها قبل قهرمانی اش را در این رقابت های مسجل کرده و از سوی دیگر سپیدرود در لیگ برتر ماندنی شده است. با این اوصاف بازی روز جمعه یک دیدار تشریفاتی و با هدف برگزاری یک جشن باشکوه قهرمانی است. شاید پرسپولیسی ها در سال های آینده خیلی بیشتر قدر این دو قهرمانی متوالی در لیگ های شانزدهم و هفدهم را بفهمند.


با این وجود بازی های آخر در هفده دوره لیگ برتر برای پرسپولیس معنا و مفهوم های متفاوتی داشته اند. دو قهرمانی در بازی آخر و یک بار از دست رفتن جام، شکست هایی از روی ناامیدی و بردهای بی فایده، در این ادوار برای پرسپولیس رقم خورده اند.

 


عصر پروین


پرسپولیس لیگ برتر را با همان ساختار همیشگی و برپایه شخص علی پروین آغاز کرد. در اولین دوره و در آخرین بازی این تیم باید فجر سپاسی را می برد و منتظر شکست استقلال در انزلی می ماند. داستان را دیگر همه می دانند. استقلال که با یک مساوی هم قهرمان می شد باخت و پرسپولیس با گل ابراهیم اسدی قهرمان شد.
در دومین دوره لیگ برتر اما پرسپولیس در هفته آخر به مصاف فولاد رفت و با دو گل بازی را به حریف باخت. پرسپولیس در این فصل چهارم شد و اگر فولاد را می برد می توانست حتی به مقام دوم هم برسد. 
در دوره سوم اما پرسپولیس که به ظاهر دست به انقلاب زده و بدون پروین و با ستاره هایی مثل دایی به مسابقات آمده بود در نهایت زیرسایه سلطان شکست بزرگی خورد. این تیم دراین دوره با تمام ستاره های بزرگش پنجم شد هرچند در بازی آخر و با تک گل علی دایی فولاد را برد. وینگو و ستاره هایش از پرسپولیس رفتند و پروین این بار با زوبل بازگشت. در این دوره پرسپولیس در بازی آخر به مصاف ذوب آهن رفت و می توانست با یک برد به مقام دوم برسد اما با نتیجه سه بر دو باخت. سهراب انتظاری و جوادکاظمیان در این بازی گل های پرسپولیس را زدند.

 

1298211

 


عصر جدید


محمدانصاری فرد با هدف تغییرات اساسی آری هان را در نیمه های فصل جانشین پروین و رفقایش کرد. پرسپولیس در این فصل البته به مقام نهم رسید و در بازی آخر با دو گل جابا مجیری و رسول خطیبی مغلوب سپاهان شد. لیگ ششم که قرار بود با آری هان شروع شود به دلیل سفرهای بی بازگشت او با دنیزلی شروع شد و پرسپولیس در نهایت در رتبه سوم فصل را تمام کرد. در آخرین بازی این فصل پرسپولیس با نتیجه سه بر یک ذوب آهن را برد. مهرزاد معدنچی، زیاد شعبوی سوریه ای و ابوالفضل حاجی زاده گل های این تیم را زدند و علی طهماسبی هم تک گل ذوبی ها زد.

 


گل های هادی در عصر دایی


اولین قهرمان سرخ ها در عصر جدید اما در لیگ هفتم و در آخرین بازی رقم خورد. همان بازی معروف پرسپولیس و سپاهان و گل دقیقه 97 سپهرحیدری. محسن خلیلی دیگر گل پرسپولیس و احسان حاج صفی تک گل سپاهان را زدند. در لیگ هشتم اما پروژه قطبی و ستاره های بزرگ شکست خورد و این تیم در نهایت پنجم شد. در آخرین بازی فصل اما پرسپولیس با نتیجه دو صفر و با گل های محمد منصوری و هادی نوروزی به پیروزی رسید. جالب است که هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس در سه فصل پیاپی در آخرین بازی برای این تیم گل زده است. او در لیگ نهم نیز در آخرین بازی و در بازی آخر که با نتیجه یک بر یک تمام شد تک گل تیمش را برابر سپاهان زد. در این دوره پرسپولیس چهارم شد.
عصر دایی از نیمه های فصل قبل آغاز شد اما او در لیگ دهم نیز روی نیمکت بود و پرسپولیس در این فصل دوازدهم شد. در بازی آخر اما پرسپولیس، پیکان را 5 بر یک و با گل های هادی نوروزی، مجتبی شیری، مازیار زارع و حسین بادامکی(2گل) شکست داد و بازهم به مقام چهارم رسید.

 


سال های سخت

 

پرسپولیس سال های خوبی را در لیگ سپری نمی کرد و بعد از قهرمانی در لیگ هفتم نتوانسته بود به عنوان دیگری برسد. این تیم در لیگ دوازدهم بازهم دنیزلی را به عنوان سرمربی آورد اما در نهایت به مقام دوازدهم رسید. در بازی آخر این فصل پرسپولیس با دو گل علی کریمی و وحید هاشمیان توانست فولاد را شکست بدهد. پرسپولیس در لیگ دوازدهم هم به مقام هفتم رسید. این همان  تیم پرستاره رویانیان است که در نهایت پایانی فاجعه بار داشت. در بازی آخر پرسپولیس سه بر یک به تراکتورسازی باخت. رضا حقیقی تک گل پرسپولیس و سیدصالحی، مهدی کریمیان و سوارز گل های تراکتور را زدند. آن ها اگر در این بازی پیروزی می شدند می توانستند به رتبه ششم هم برسند. در لیگ سیزدهم بازهم قرعه به نام علی دایی افتاد و او با پرسپولیس بهترین عنوانش در لیگ برتر را به دست آورد و نایب قهرمان شد. تیم پرستاره دایی در بازی آخر با تک گل محمد عباس زاده استقلال خوزستان را برد و در حالی که یک امتیاز از این تیم کسر شده بود دوم شد.

 


دوران پرشکوه برانکو


لیگ چهاردهم برای پرسپولیس عجیب و پر از اتفاقات مدیریتی بود و در نهایت هم این تیم در رتبه هشتم لیگ را تمام کرد. اما این لیگ از آن جهت برای سرخ ها خاطره انگیز است که با برد در دربی برایشان به پایان رسید. علی علیپور تک گل دربی را روی یک ضربه سر به ثمر رساند در حالی که حضور برانکو روی نیمکت تیم نشان از آینده ای خوب برای این تیم داشت.
همین اتفاق رخ داد و در لیگ پانزدهم که فاجعه بار آغاز شد کار به بازی آخر کشید و پرسپولیس باید راه آهن را با نتیجه پرگل می برد و قهرمان می شد اما در نهایت برد دو بر یک فایده نکرد و این تیم نایب قهرمان شد. رامین رضاییان و احمد نوراللهی گل های پرسپولیس و مهرداد محمدی گل راه آهن را در این بازی خاطره انگیز زدند. 
در لیگ شانزدهم اما مثل لیگ هفدهم پرسپولیس از چند هفته قبل قهرمان شده بود و بازی آخر تشریفاتی بود. پرسپولیس فصل قبل با یک گل مغلوب سیاه جامگان شد و باعث شد این تیم یک فصل دیگر در لیگ بماند. امسال اما دیدار این تیم با سپیدرود در ورزشگاه آزادی یک بازی کاملا تشریفاتی و تنها با هدف برگزاری جشن است که یک میهمان ویژه و محبوب به نام علی کریمی هم دارد.

 

 

دیدگاه‌ها