کد خبر : 1520179 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 16:49 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

امسال بالاترین سطح داوری را شاهد بودیم

کریمی: قراردادم با گسترش فولاد 3 ساله است

سرمربی تیم گسترش فولاد اعلام کرد تیمش در سال آینده شرایط بهتری پیدا می کند و با قدرت در لیگ حضور می یابد.

کریمی: قراردادم با گسترش فولاد 3 ساله است

به گزارش "ورزش سه"، فیروز کریمی در نشست خبری قبل از بازی با پدیده مشهد حاضر شد و صحبت هایی را مطرح کرد. ماحصل حرف های کریمی را در ادامه می خوانید:

 


به همه افرادی که همکاری کردند خسته نباشید می گویم


با مسابقه فردا مسابقات این فصل برای ما به پایان می‌رسد. از رسانه‌ها که نهایت همکاری را با ما داشتند و برای این موفقیتی که به دست آمد ما آنها را شریک خود می‌دانیم و تشکر می‌کنیم. تشکر می‌کنم که آنها با ما همکاری داشته‌اند و خسته نباشید جانانه به آنها دارم. از زمانی که ما آمدیم لیگ با فراز و نشیب زیادی همراه بود.

 


می شد از این هم موفق تر باشیم


از زمانی که ما به گسترش فولاد آمدیم تیم هفت رتبه ارتقا پیدا کرد. کم‌کم مسابقات را پیگیری کردیم و همه دست به دست هم دادیم تا تیم را از انتهای جدول جدا کنیم و به میانه جدول برسانیم. همین که موفق شدیم تیم را برای اولین بار از اواسط نیمه دوم لیگ، ماندنش را تا حدودی قطعی کنیم و مسئولین باشگاه بتوانند با خیال راحت امورات تیم را پیگیری کنند جای خوشحالی دارد. تقریبا از هفته بیست‌ودوم وضعیت‌مان به نحوی شد که در لیگ ماندنی بودیم البته اگر مصدومیت برخی از بازیکنان به وجود نمی‌آمد حتی موفقیت از این هم بهتر می‌شد. اگر خوشبینانه به بازی‌ها نگاه کنیم ما می‌توانستیم چهار امتیاز هم بیشتر کسب کنیم.

 


امسال بالاترین سطح داوری را شاهد بودیم


در این مدت باشگاه پابه‌پای ما حرکت کرد و خدارا شکر وضعیت خوبی رقم خورد. همچنین باید از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم تشکر کنیم که مسابقات را به خوبی پوشش دادند و علیرغم فشردگی مسابقات برای برخی از تیم‌ها رقابت‌ها با نظم همراه بود. داوری‌ها هم به جز یکی دو مورد که جزئی بودند بسیار خوب بود. نباید به دلیل چند اشتباه داوری زیر سوال برده شود. سطح داوری ما بسیار بالا بود. در بازی‌هایی که من حضور داشتم بالاترین سطح داوری را در تاریخ فوتبال ایران دیدم. به آنها (داوران) هم باید خسته نباشید بگوییم.

 


بازی با پدیده حساسیتی ندارد


این بازی از لحاظ جدولی حساسیتی ندارد اما تقابل این دو تیم در طول دو فصل گذشته نشان داده که هر دو تیم به دنبال اجرای بازی زیبا هستند. در بازی رفت و در مشهد صحنه‌های زیادی به نمایش گذاشته شد و علیرغم گل‌ها و پیروزی تیم ما فوتبال زیبایی از هر دو تیم شاهد بودیم که روح فوتبال در آن جریان داشت. طبیعی است که با وجود مهاجری در این تیم نباید انتظار دیگری از پدیده داشته باشیم. در فصل جاری پدیده ابتدا در کورس قهرمانی بود و بعد با مشکلاتی که دچارش شد به پایین جدول رفت. فردا آنها استرس سقوط ندارند و برای همین فکر می‌کنم بازی زیبا و تماشاگرپسندی را اجرا خواهیم کرد.

 


برای گسترش و پدیده آرزوی سلامتی دارم


دو تیم از یکدیگر شناخت خوبی دارند و این بازی را جذاب می‌کند. در دور برگشت تیم‌ها طبیعتاً از نظر قدرت بدنی به سطح پایین‌تری می‌رسند اما از آن طرف از لحاظ وحدت تاکتیکی بالاتر می‌روند. در بازی فردا نتیجه تلاش‌های تاکتیکی دو تیم را خواهید دید. برای هر دو تیم در این بازی آرزوی سلامتی دارم.

 


قرارداد 3 ساله با گسترش فولاد دارم


من با باشگاه قرارداد سه ساله دارم این قرارداد مؤید ادامه همکاری و قانونمند بودن آن است. ما در باشگاه کنار همدیگر هستیم. علاوه بر این قرارداد شرایطی را در باشگاه تجربه کردم که خودم را ملزم به ادامه همکاری می‌بینم در صورتی که قرارداد وجود داشته باشد هر دو طرف ملزم به اجرای آن هستند اما بحث ما بحث همدلی است. همکاری ما فقط برای امسال نیست و در سال‌های گذشته بوده است اما امسال این همکاری و شناخت تکمیل شد. 

 


سال بعد فوتبال بهتری را به نمایش می گذاریم


دو طرف محسنات یکدیگر را می‌شناسیم و با این اوصاف شرایط در سال بعد بهتر هم می‌‌شود. همیشه گفته‌ام ارائه فوتبال زیبا دست ما نیست اما نتیجه دست خداست. به هر حال فکر می‌کنم سال آینده فوتبال بهتر و توانمند‌تری را به نمایش می‌گذاریم. ما در باشگاه برای یکدیگر دوستان خوبی هستیم و می‌توانیم عملکرد بهتری هم داشته باشیم. برای فصل آینده در حضور مردم آذربایجان، اهالی رسانه و مسئولین باشگاه گسترش فولاد هستم.

 


تلاش می کنیم جوانان را به زمین بفرستیم


برای این بازی استرس نداریم اما انگیزه بسیار بالایی داریم. برای کسب نتیجه به میدان می‌رویم چون در بازی رفت هم پیروز شده‌ایم امیدواریم در بازی خانگی هم این نتیجه را تکرار کنیم. به غیر از یک مدافع در این بازی بقیه بازیکنان را در اختیار داریم البته تلاش می‌کنیم از جوانانمان هم استفاده کنیم تا آنها برای فصل بعد آبدیده شوند.

 


همه می دانستند پرسپولیس قهرمان می شود

 

جدول امسال استثنایی بود. هیچ سالی به یاد نمیارم که جدول اینطور باشد. اول اینکه پرسپولیس خیلی زود تکلیف قهرمانی‌اش را مشخص کرد. درست که در چهار پنج بازی آخر به خوبی نتیجه نگرفت اما آن موقع که پرسپولیس برای قهرمانی به چهار امتیاز و بعد به یک امتیاز احتیاج داشت هر عقل سلیمی که فوتبال را می‌شناخت می‌دانست که پرسپولیس قهرمان لیگ است. هیچ‌وقت یادم نمی‌آید که به این زودی قهرمانی یک تیم مشخص شده باشد. تکلیف تیم‌های سقوط ‌کننده هم هفته قبل کاملاً مشخص شد و تا حدی تیم‌های صعودکننده به لیگ قهرمانان آسیا هم مشخص هستند فقط رتبه نایب‌قهرمانی مانده است که برای آن بسیاری از تیم‌ها دخیل هستند که باید همه تیم‌ها عزت ورزشی‌شان را حفظ کنند.

 


پسوند فرهنگی را در گسترش فولاد معنا کردیم


در این قضیه ما پیشتازی کرده‌ایم. مقابل استقلال ایستادگی کردیم که همین باعث شد این تیم از رتبه دوم به چهارم سقوط کند یا در بازی مقابل سایپا که در تهران برگزار کردیم عزت ورزشی‌مان را به نمایش گذاشتیم تا همه بدانند گسترش فولاد بی‌دلیل نیست که در پیشوند نامش از کلمات فرهنگی ورزشی استفاده کرده است. در همه بازی‌ها با همه توان ایستادگی کردیم و در بازی با سایپا سرافراز از میدان خارج شدیم. باشگاه‌هایی که در کورس نایب قهرمانی هستند باید بدانند ابتدا ارزش‌ها مهم است و بعد نتایج. به هر حال فردا تکلیف نایب قهرمانی هم مشخص خواهد شد.

 


قهرمانی من و پاس در آسیا رکورد نیست


دوست ندارم به این موضوع رکورد گفته شود چون زمانی که فوتبال‌مان رو به عقب است این رکوردهای ارزشی ندارد. نباید قهرمانی یکی از تیم‌های ایرانی انقدر طول بکشد. این رکورد نیست و پس‌رفت است که 23 سال طول کشیده است و تاکنون این توفیق دیگر کسب نشده است. اینها رکورد نیست. رکورد محمد نصیری بود که 3 برابر وزن خودش را وزنه زد یا عبدالله موحد که شش هفت دوره قهرمان جهان و المپیک بود و سوریان آن را ترقی داد. رکورد، رکورد والیبال ما است که بین تیم‌های برتر دنیا صاحب سکو می‌شود و یا بانوان ما که با همه شرایط در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند و مقام می‌گیرند اینها رکورد است نه رکوردی که 23 ساله شده و نشان‌دهنده پس‌رفت است. امیدوارم باز هم تیم‌های ما در سطح باشگاهی مانند تیم ملی حرف اول را در آسیا بزنند.

 

دیدگاه‌ها