کد خبر : 1521031 | 10 اردیبهشت 1397 ساعت 09:46 | 22.3K بازدید | 4 دیدگاه

پنجعلی: مشکل فوتبال ما مربی نیست

کرانچار نمی‌تواند به حسرت 44 ساله پایان بدهد

پیشکسوت فوتبال با ارائه دلایلی اعلام کرد کرانچار در تیم فوتبال امید ایران نمی تواند موفق باشد.

کرانچار نمی‌تواند به حسرت 44 ساله پایان بدهد

به گزارش "ورزش‌سه"، انتخاب زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی تیم امید واکنش های زیادی به همراه داشته است. محمد پنجعلی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره انتخاب کرانچار عنوان کرد: به نظر من مشکل تیم‌ملی امید ایران در طول سال‌های گذشته مربی بی‌کیفیت نبوده است. این تیم با مربیان بزرگی هم که داشته، ناکام مانده و نتوانسته طلسم ٤٤ساله صعود ایران به المپیک را بشکند. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که مشکل از جای دیگر است و هر مربی هم بیاید نمی‌تواند مشکلات این تیم را برطرف کند. درواقع مشکل تیم‌ملی امید یک مشکل ریشه‌ای و زیرساختی است. هیچ فرقی هم ندارد چه کسی بالای سر این تیم باشد چه ایرانی و چه خارجی.


وی ادامه داد: فقط آمدن مربی خارجی هزینه‌ای گزاف روی دست فدراسیون می‌گذارد. تیم‌های پایه فوتبال یک کشور نشان‌دهنده قدرت فوتبال آن کشور است اما در طی سال‌های گذشته تیم‌های پایه ما ازجمله تیم امید نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته‌اند. متاسفانه ما فقط به تیم‌ملی بزرگسالان فکر می‌کنیم و این تیم را بزک می‌کنیم تا بگوییم فوتبال ما همه چیزش درست و حرفه است اما واقعیت اینجاست که ما هرگز نتوانسته‌ایم حتی یک‌درصد هم حرفه‌ای شویم. اگر هم می‌بینید که توانسته‌ایم دو بار پیاپی به جام‌جهانی صعود کنیم به دلیل این است که به آسیا ٥ سهمیه تعلق گرفته و ایران اگر نتواند خودش را بین این ٥ تیم جای دهد که باید فاتحه فوتبال را خواند.


پیشکسوت فوتبال ایران همچنین گفت: آنچه حقیقت فوتبال ما را عیان می‌کند نتایج تیم‌های پایه است که بازیکنان آنها باید به بهترین شکل برای حضور در تیم‌ملی بزرگسالان آماده شوند اما هرگز این‌طور نمی‌شود. واقعیت اینجاست که فوتبال ما به صورت گلخانه‌ای اداره می‌شود و فقط به فکر موفقیت‌های مقطعی هستیم و آینده‌نگری نداریم. البته شانس آوردیم که ایران معدن استعدادهای ناب فوتبالی است و اگر هم درخششی از تیم‌های ایرانی می‌بینیم به خاطر وجود تک ستاره‌ها است.


پنجعلی در پایان افزود: من اعتقاد دارم حضور کرانچار تأثیری روی ناکامی‌های تیم امید ندارد و او نمی‌تواند حسرت طولانی مدت ما برای رفتن به المپیک را خاتمه دهد و نیازی به هزینه گزاف برای حضور در تیم امید نبود.

دیدگاه‌ها