کد خبر : 1521856 | 14 اردیبهشت 1397 ساعت 23:15 | 572.7K بازدید | 0 دیدگاه

قرعه ای برای قهرمان شدن در آسیا

بررسی مسیر ایران در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

پس از انجام قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا 2019 در امارات، بیش از تعیین همگروهی ها، مسیر تیم ملی فوتبال کشورمان تا فینال این رقابت ها مشخص شد.

بررسی مسیر ایران در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹

به گزارش "ورزش سه"، هفدهمین دوره جام ملت های آسیا از 5 ژانویه 2019 (15 دی ماه) و با دیدار تیم های امارات و بحرین آغاز خواهد شد که تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت ها با تیم های عراق، ویتنام و یمن در گروه D بازی ها قرار گرفت.


البته با 24 تیمی شدن جام ملت های آسیا برای اولین بار و راهیابی تیم های درجه 3 و حتی 4 قاره کهن به هفدهمین دوره این رقابت ها، مرحله گروهی برای تیم ملی فوتبال ایران به عنوان پرقدرت ترین تیم آسیایی حال حاضر چندان هم مورد توجه و با اهمیت نبود. بلکه بیشتر از تعیین همگروه های ایران، این مسیر راهیابی تا دیدار نهایی بازی ها بود که مورد توجه قرار داشت. مسیری که با کمترین چالش ممکن برای قهرمانی، هموارتر از همیشه است.


در دور گروهی ایران باید هرطور شده اجازه ندهد تیمی سرگروهی اش را به خطر بیاندازد چرا که در غیر این صورت بازی های حذفی ایران بسیار سخت تر از حالت سرگروهی خواهد بود. اما اگر شاگردان کی روش بتوانند همان طور که از آنها انتظار می رود عمل کنند و به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات شوند تا نیمه نهایی در مقابل رقیب سرشناس و بزرگی قرار نخواهند گرفت.

 

1300087


ایران اگر بتواند در پایان مرحله گروهی صدرنشین گروه D باشد، باید به مصاف تیم سوم یکی از گروه های B، E و F برود. سخت ترین رقیب ممکن در این حالت می تواند تیم ملی سوریه و یا عمان باشد، در حالی که اردن، لبنان، کره شمالی و ترکمنستان که همگی تیم های سطح پایینی محسوب می شوند هم می توانند رقیب احتمالی ایران در اولین دور حذفی جام ملت های آسیای 2019 شوند.


مسیر تیم ملی فوتبال کشورمان پس از دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی هم چندان سخت نیست. در واقع قرار گرفتن در گروه D بازی ها بزرگترین شانس را در اختیار ملی پوشان کشورمان گذاشته که مجبور نباشند برای راهیابی به جمع 4 تیم برتر رقابت ها، حریف پرقدرتی را پیش روی خود ببینند. تایلند، بحرین یا چین می توانند رقیب ایران در دیدار مرحله یک هشتم نهایی باشد و عبور از این مرحله ساده هم کار چندان سختی به نظر نمی رسد.


کار برای تیم ملی ایران تازه از مرحله نیمه نهایی آغاز خواهد شد. جایی که به احتمال زیاد باید به مصاف یکی از دو تیم ژاپن و استرالیا برود. تیم هایی که هرکدام به اندازه ملی پوشان کشورمان قدرتمند هستند و به همراه ایران از شانس یکسانی برای کسب عنوان قهرمانی برخوردارند. در واقع عبور از نیمه نهایی برای شاگردان کی روش، دشوارترین پیچ جاده قهرمانی است و در صورتی که به سلامت از این مرحله هم عبور کند، فینال جام ملت های آسیای 2019 می تواند مصاف ایران با یکی از سه قدرت دیگر آسیایی یعنی کره جنوبی، امارات میزبان و عربستان سعودی باشد. تیم های پرقدرتی که البته شکست دادنشان به اندازه پیروز شدن بر استرالیا و ژاپن سخت نخواهد بود.


شاگردان کی روش پس از آشنایی با مسیر قهرمانی در جام ملت های آسیا و پشت سر گذاشتن جام جهانی در روسیه، 6 ماه فرصت خواهند داشت تا خود را برای پایان دادن به طلسم 43 ساله قهرمانی در آسیا آماده کنند. امید است فدراسیون فوتبال از همین حالا با اتخاذ تصمیمات درست و انجام تدابیر لازم، شرایط دستیابی به چهارمین قهرمانی آسیایی ایران را فراهم سازد تا پس از کسب رتبه اولی در رنکینگ آسیایی آن هم به مدت 4 سال، جام قهرمانی آسیا به تهران برگردد.

دیدگاه‌ها