کد خبر : 1522257 | 16 اردیبهشت 1397 ساعت 19:10 | 319.6K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ‌سازی علیرضا در اروپا؛

تمام؛ جهانبخش کولاک کرد و آقای گل شد

فوق ستاره ایرانی آلکمار موفق شد در جریان برتری ۶ بر صفر تیمش برابر زووله هت‌تریک کند تا با شایستگی عنوان آقای گلی لیگ اردیویسه را به دست آورد.

تمام؛ جهانبخش کولاک کرد و آقای گل شد

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای هفته سی و چهارم و نهایی فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ اردیویسه هلند از ساعت ۱۷ امروز با برگزاری هشت مسابقه همزمان پیگیری شد و به اتمام رسید که در یکی از حساس‌ترین آنها تیم آلکمار همانند تمام بازی‌های فصل علیرضا جهانبخش را در ترکیب داشت و در آفاس استادیوم مقابل زووله قرار گرفت.

 

علیرضا جهانبخش که تا پیش از بازی‌های این هفته با یک گل بیشتر نسبت به دو حریف دیگرش در صدر جدول گلزنان لیگ هلند بود، در دقیقه ۱۳ پس از دریافت پاس گوش تیل در پشت محوطه جریمه، سر توپ تماشایی به دو بازیکن زووله زد و با شوت پای چپ فوق‌العاده گل اول بازی را به ثمر رساند تا ۱۹ گله شود.

 

نیمه اول با برتری یک بر صفر آلکمار به پایان رسید ولی دو گلی که بیورن یانسن، مهاجم دن هاگ در دیگر دیدار هفته پایانی مقابل رودا به ثمر رسانده بود، موجب شد تا ستاره ایرانی و او در ۱۹ گل زده و صدر جدول گلزنان برابر شوند.

 

1300441

 

اما نیمه دوم همانطور که تمام ایرانی‌ها و جهانبخش می‌خواستند پیش رفت؛ علیرضا که در دقایق ۳۴ و ۳۸ در گلزنی ناکام مانده بود، در دقیقه ۵۲ ارسال بدون نقص تئون کوپمینرس از جناح چپ زمین را با ضربه‌ای تمام کننده در مقابل دروازه زووله تبدیل به گل دوم خود و تیمش کرد.

 

میسجو یک بار و ووت وقورست دو بار در دقایق ۶۲، ۷۶ و ۷۷ باز هم برای آلکمار گلزنی کردند تا این تیم در آستانه برد پُر گل قرار بگیرد ولی جهانبخش باز هم بیکار نماند و با وجود اینکه آقای گلی خود را قطعی کرده بود، در دقیقه ۸۸ بعد از گرفتن پاس تیجانی رئیندرس، با یک شوت فوق‌العاده دیگر پشت محوطه جریمه که این بار با پای راست زده شد، هت‌تریک کرد و گل ششم آلکمار را به ثمر رساند.

 

1300445

 

1300444

 

علیرضا جهانبش که به طور حتم فصل آینده راهی تیم بزرگ و لیگی معتبر خواهد شد، با نمایش بی‌نظیر و فوق‌العاده در آخرین بازی با پیراهن آلکمار ۳ گل به ثمر رساند و روی یک گل دیگر تیمش تاثیرگذار بود تا با این عملکرد فصل را با ۲۱ گل زده تمام کنند و با تفاضل دو گل بیشتر نسبت به بیورن یانسن، مهاجم دن هاگ آقای گل فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ اردیویسه هلند شود.

 

ضمن اینکه او با ۱۲ پاس گل در رده سوم برترین پاسورهای فصل لیگ اردیویسه جای گرفت تا به همراه ۲۱ گلی که به ثمر رسانده، روی ۳۳ گل از ۷۲ گل امسال آلکمار تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

1300446

 

1300443

 

یاران جهانبخش که با کسب هر نتیجه‌ای مقابل زووله جایگاه سوم جدول‌شان تغییر نمی‌کرد، با برتری ۶ بر صفر برابر این تیم به امتیاز ۷۱ رسیدند تا فصل آینده در مرحله گروهی لیگ اروپا حاضر باشند.

 

جهانبخش با آقای گلی در لیگ اردیویسه هلند، تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که در یک تیم اروپایی به این مهم دست پیدا می‌کند.

 

1300442

دیدگاه‌ها