کد خبر : 1522358 | 17 اردیبهشت 1397 ساعت 09:47 | 107.3K بازدید | 0 دیدگاه

الجزیره به امید پایان ناکامی با مرد هلندی

شعبده‌باز مراکشی و ستاره اماراتی علیه پرسپولیس

پرسپولیس در جدال مقابل الجزیره امارات ستاره‌های خطرناکی از حریف را پیش‌روی خود می‌بیند.

شعبده‌باز مراکشی و ستاره اماراتی علیه پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند در گروهی که السد قطر، نسف قارشی ازبکستان و الوصل امارات حضور داشتند به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا شود.


در سمت مقابل الجزیره امارات نیز در گروهی که الاهلی عربستان، الغرافه قطر و تراکتورسازی ایران حضور داشتند توانست به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شده و اکنون به دنبال جبران ناکامی‌های فصل خود برابر پرسپولیس است.


تن کاته؛ 67 ساله و سابقه اخراج بعد از 35 روز


هنک تن کاته، سرمربی 63 ساله‌ی هلندی از سال 2015 هدایت الجزیره را برعهده گرفته است. الجزیره چهارمین تجربه آسیایی این مربی محسوب می‌شود و او در سال 2010 با حضور در فوتبال آسیا و تیم الشباب امارات کار خود در خاورمیانه با قراردادی شش ماه آغاز کرد. او اما طی اتفاقی جالب و عجیب 35 روز بعد و در حالی که شکست 5 گله مقابل السد را پذیرا شده بود به همکاری خود با این تیم خاتمه داد تا یکی از زودترین برکناری‌های فصل را به نام خود کند.


هنک تن کاته بعد از این اخراج راهی لیگ ستارگان شد و هدایت ام صلال را برعهده گرفت. سرمربی هلندی بعد از یک فصل همکاری با این تیم راهی شرق آسیا شد تا اینبار تجربه هدایت شاندونگ چین را برعهده بگیرد. ناکامی تن کاته در شرق آسیا نیز ادامه یافت و این تیم در حالی که به همراه این مربی در آستانه سقوط قرار داشت ترجیح داد به کارش با او خاتمه دهد.


شش ماه دور از فوتبال او را بار دیگر به هلند روانه کرد تا اینبار هدایت اسپارتا روتردام را عهده‌دار شود. او بعد از دو ماه همکاری با این تیم در شرایطی که کاندید حضور روی نیمکت تیم ملی هلند نیز شده بود، در نهایت این رقابت را به دیک ادووکات واگذار کرد و نتوانست به این خواسته خود دست یابد. او در روزهای پایانی سال 2015 و 28 دسامبر به آسیا بازگشت و هدایت الجزیره را برعهده گرفت تاکنون این صندلی را حفظ کرده است. او در این مدت یک پریزیدنت کاپ و یک قهرمانی لیگ امارات را به دست آورده است. او در سوپرکاپ امارات نیز دو بار در بازی فینال شکست خورده است.
اکنون تن کاته در وضعیتی مشابه اولین حضورش در لیگ امارات همراه شده است. تیم او در لیگ این فصل به افتخار قابل توجهی دست نیافته و تنها برگ برنده او لیگ قهرمانان آسیاست. جایی که برخلاف انتظار به مرحله یک هشتم راه یافته و عبور از پرسپولیس می‌تواند حکم بقای او را روی نیمکت الجزیره تضمین کند در سمت مقابل با یک شکست همانند چیزی که برابر السد قطر و روی نیمکت الشباب برای او اتفاق افتاد، پایان کارش در این تیم را شکل دهد.


الجزیره با چهار بازیکن خارجی


تیم اماراتی که در کنار العین دو سهمیه این کشور را در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان تشکیل داده، چهار بازیکن خارجی در خدمت دارد.


طعم شیرین گلزنی مقابل رئال مادرید با رومارینهو


روماریو ریکاردو داسیلوا، ملقب به رومارینهو از برزیل ستاره اصلی این تیم محسوب می‌شود که در خط میانی الجزیره حضور دارد. بازیکن 27 ساله‌ی برزیلی بعد از سال‌ها بازی در کشورش در فصل 15-2014 راهی آسیا و تیم الجیش قطر شد و بعد از سه سال حضور در لیگ ستارگان در ابتدای این فصل پیراهن الجزیره امارات را برتن کرد. او در لیگ امارات در 20 دیدار 7 گل به نام خود ثبت کرده است و در لیگ قهرمانان نیز با 4 گل زده یکی از برترین گلزنان این تیم محسوب می‌شود. او در جام باشگاه‌های جهان که الجزیره در آن حضور داشت توانست دو گل برای این تیم به ثمر برساند. دیداری که با نتیجه دو بر یک به سود کهکشانی‌ها پایان یافت.


محمد صالح المسلمی و حریب جمیل السدی دو بازیکن خارجی دیگر الجزیره از عمان محسوب می‌شوند. محمد صالح در چهار دیدار آسیایی برای الجزیره به میدان رفته اما حریب تنها در دو دیدار و 159 دقیقه فرصت حضور در ترکیب این تیم را به دست آورده است. هر دو بازیکن عمانی در جدال با تیم ملی ایران در دور مقدماتی انتخابی جام جهانی که با شکست دو بر صفر و تساوی یک بر یک به پایان رسید حضور داشتند.


مبارک بوصفه، دیگر بازیکن خارجی الجزیره از کشور مراکش است. از او می‌توان به عنوان مطرح‌ترین بازیکن الجزیره نام برد؛ او در رده جوانان سابقه حضور در دو باشگاه مطرح آژاکس و چلسی را در کارنامه دارد. در دوران حرفه‌ای نیز در تیم‌های خنت و اندرلشت بلژیک، آنژی و لوکوموتیو روسیه و در نهایت الجزیره امارات حضور داشته است. در تالار افتخارات بوصفه نیز از عنوان قهرمانی لیگ بلژیک ( 2بار)، جام حذفی بلژیک (1 بار)، سوپرکاپ (2 بار)، قهرمان لیگ روسیه (2بار) و قهرمانی لیگ امارات (1بار) دیده می‌شود.


در کارنامه انفرادی این بازیکن نیز دوبار دریافت جایزه کفش طلای بلژیک، سه بار جایزه بلژیک پرفشنال فوتبال و جوان اول لیگ بلژیک دیده می‌شود. بوصفه علیرغم اینکه پاسپورتی هلندی داشت و می‌توانست در این کشور فوتبالش را در رده ملی دنبال کند، ترجیح داد در تیم ملی مراکش بازی کند و اکنون نیز 55 بازی ملی و 7 گل زده را ثبت کرده است. با این شرایط به نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس بیشتر باید مراقب این ستاره مراکشی باشند؛ بازیکنی که در زمان حضور در لیگ بلژیک عنوان شعبده‌باز را از رسانه‌های این کشور از آن خود کرده بود.


علی مبخوت؛ ستاره اماراتی به دنبال افتخارآفرینی


ستاره‌ی ملی‌پوش الجزیره یکی از برترین گلزنان این تیم محسوب می‌شود که در تیم ملی کشورش نیز مهره‌ای درخشان در انتخابی جام جهانی نشان داده بود. علی مبخوت در دور گروهی لیگ قهرمانان توانست چهار گل برای این تیم به ثمر برساند. او در این فصل لیگ امارات با زدن 13 گل، بهترین گلزن اماراتی این فصل بود و در مجموع هم در رده پنجم گلزنان برتر لیگ ایستاد تا اکنون جزو سه نامزد بهترین بازیکن اماراتی لقب گیرد. او این شانس را خواهد داشت تا با عملکردی موفق برابر پرسپولیس طی دو دیدار آتی شانس خود برای تصاحب این عنوان را افزایش دهد. مبخوت اولین بازی ملی خود را در سال 2012 پشت سر گذاشت و توانست مقابل بحرین هت تریک کند. او در این فصل لیگ قهرمانان 4 گل به ثمر رسانده است.


شرایط کلی:


با تمام این شرایط اما الجزیره فصل خوبی را به پایان نرسانده است. آنها لیگ امارات را با حضور در جایگاه هفتم و اختلاف امتیازی 25 امتیازی با العین صدرنشین و آوراژ منفی 2 به پایان رساندند. الجزیره در بازی‌های خانگی خود 5 پیروزی، سه تساوی و سه شکست در لیگ امارات را در کارنامه دارد تا در جایگاه چهارم بازی‌های خانگی قرار داشته باشند. آنها در بازی‌های خارج از خانه خود با دریافت 29 گل و تنها دو پیروزی و 5 شکست عملکرد ناامیدکننده‌ای به جا گذاشته‌اند.


دو تیم از ساعت 20 در استادیوم محمد بن زاید به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاه‌ها