کد خبر : 1522390 | 17 اردیبهشت 1397 ساعت 12:35 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

اولویت ما در نساجی بهبود شرایط دفاعی بود؛

خانبان: نگذاشتند در خونه به خونه کار کنیم

عضو کادر فنی تیم نساجی مازندران می گوید که این تیم در هفته های پایانی بهتر از خونه به خونه کار کرده است.

خانبان: نگذاشتند در خونه به خونه کار کنیم

مهرداد خانبان مربی تیم فوتبال نساجی مازندران که در 9 بازی انتهایی فصل به همراه جواد نکونام به کادر فنی این تیم اضافه شد در گفتگو با "ورزش سه" در خصوص اینکه چه اقداماتی برای صعود این تیم به لیگ برتر انجام شد، گفت: وقتی ما به تیم رفتیم، شرایط خوبی از لحاظ کسب نتیجه و بحث آمادگی جسمانی و همینطور بحث شرایط ذهنی  بچه ها وجود نداشت و هواداران هم به خاطر اینکه تیم از جمع مدعیان فاصله گرفته بود و با تیم اول 11 امتیاز اختلاف داشت ناراحت بودند.


وی ادامه داد: طبق محاسبات ما اگر از هر بازی 2 امتیاز هم کسب میکردیم، باز هم برای صعود کم بود، در حالیکه میانگین 2 امتیاز از هر مسابقه می تواند سبب قهرمانی یک تیم در هر لیگی شود.  به همین دلیل هدفگذاری آقا جواد کسب حداقل ٢٠ امتیاز از مجموع  9 بازی تعیین شد، اما مهم ترین نکته برای کسب این نتیجه بهبود شرایط سازماندهی دفاعی و همینطور ارتقا شرایط آمادگی جسمانی بچه ها بود. تیم نساجی از 8 بازی نیم فصل دوم،  12 گل خورده بود و فقط 11 امتیاز گرفته بود. البته به نتیجه رساندن این پروسه دو ماهه کار بسیار دشواری بود ولی تحمل این سختی ها در نهایت منجر به تحقق یک آرزو شد.


عضو سابق کادر فنی تیم ملی همچنین در خصوص زمان زیادی که صرف شناسایی فنی بازی‌های نساجی و تیم های حریف شده، توضیح داد:  برای هر بازی چندین فیلم از مسابقات گذشته تیم حریف و همینطور بازی و تمرینات تیم خودی را آنالیز می‌کردیم و پس از آن نقاط قوت و ضعف استخراج و اصلاح می شد و این موضوع ساعت ها وقت کادر فنی را می گرفت. خدا رو شکر زمانی که به قائمشهر رسیدیم، با دیدن شور و شعف مردم و هیجان و احساس غروری که در آن ها مشاهده شد تمام این خستگی ها از بین رفت.

 

خانبان در مورد کیفیت تیم خونه به خونه که با اختلاف بسیار کمی از صعود بازماند با توجه به دوران حضور در این تیم افزود: ما در تیم خونه به خونه خیلی زحمت کشیدیم و عملکرد خوبی داشتیم. در 19 بازی که آنجا بودیم، 15 تا کلین شیت داشتیم و امتیازات خوبی گرفتیم. همه هم اذعان دارند که نتایج خوب خونه به خونه به خاطر زحمات کادر فنی قبلی است که ساختار خوبی در این تیم ایجاد کرده بودند، البته کادر خارجی هم زحمت کشید و سعی کرد شرایط مثبت باقی مانده از دوران آقا جواد رو ادامه دهند که در هفته های ابتدایی موفق به انجام این کار شدند.


مربی تیم نساجی مازندارن در مورد صحبت هایی که در خصوص تبانی طی روزهای اخیر مطرح شده، بیان کرد: بهتر است دوستان یاد آن روزها بیافتند که تیم را به هم ریختند و باعث شدند ما آنجا را ترک کنیم. ما ٧ امتیار عقب بودیم و توانستیم جبران کنیم، همین یعنى ما بهتر کار کردیم.


وی ادامه داد: اصلا این صحبت ها درست نیست و نشات گرفته از یک فضای احساسی می باشد، اگر توجه کرده باشید صحبت هایی مطرح می شود در مورد بازی با صبا و راه آهن. روبروی صبا ضعیف ترین نتیجه در هفته های آخر را تیم ما گرفت؛ سایر تیم ها با 7 و 8 گل این تیم را می بردند ولی ما با نتیجه 6-1 بازی را بردیم و قطعا نمی تواند تبانی باشد. بازی آخر هم بازی مرگ و زندگی بود و بچه ها تمام توان خود را گذاشتند؛ تیمی که این قدرت را دارد تا برابر تیم مدعی بادران 4-1 ببرد، پیروزی 6-0 برابر راه آهنی که ٧ گل از فجر خورده، اصلا تعجب برانگیزه نیست. به ما چه ارتباطی دارد بعضی تیم ها نمی‌توانند به تیم ده نفره و بدون دروازه بان راه آهن گل های بیشتر بزنند.


مهرداد خانبان در مورد اینکه آیا صعود تنها 2 تیم از لیگ یک به لیگ برتر را منطقی می داند یا خیر، اظهار داشت: در نگاه اول می توانیم بگوئیم این منصفانه نیست و باعث پایین آمدن کیفیت هر دو لیگ می شود ولی قطعا مسئولین سازمان لیگ دلایل کارشناسی شده موجهی دارند که ما بیرون از آن بی خبر هستیم. اما بدون در نظر گرفتن این دلایل، از نگاه فنی این سهمیه نمی تواند مناسب باشد. چون وقتی صعود و سقوط 2 تیم در میان باشد، خیلی از تیم ها از هفته ها قبل نه شانس صعود دارند و نه گزینه سقوط هستند و این باعث از بین رفتن انگیزه و تشریفاتی شدن بسیاری از بازی ها در هفته های پایانی می شود. همین فصل را در نظر بگیرید که اگر بیشتر از 2 تیم به لیگ برتر صعود می کردند، تا هفته های آخر 6 تیم مدعی بودند.

دیدگاه‌ها