کد خبر : 1522397 | 17 اردیبهشت 1397 ساعت 12:55 | 37.9K بازدید | 0 دیدگاه

اولین گروهی هستیم که مدرک حرفه‌ای مربیگری می‌گیریم

صالح: جهانبخش پیشرفت را به پول ترجیح داد

مربی پیکان می گوید علیرضا جهانبخش با هدف بزرگی که در فوتبال دارد به آقای گلی در لیگ هلند رسید.

صالح: جهانبخش پیشرفت را به پول ترجیح داد

مجید صالح در این باره به "ورزش سه" گفت: این موفقیت بزرگ را به علیرضا جهانبخش و فوتبال ایران تبریک می گویم. قطعا برای جهانبخش پول کشورهای حوزه خلیج فارس بهتر بود ولی او می خواست در فوتبال پیشرفت کند. ما با هم در تیم ملی و تیم امید کار کردیم و او می گفت برای آینده حضور در اروپا بهتر است. در آینده بهتر می شود. شاید اگر او به کشورهای حوزه خلیج فارس می رفت پول بیشتری نصیبش می شد ولی این پیشرفت را نمی کرد.


او در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان دیگر در فوتبال اروپا تا این حد پیشرفت نمی کنند هم گفت: این بخشی از استعداد  یک بازیکن است و همه بازیکنان توان یکسانی ندارند.  تمرین کردن مهم است ولی مهم این است که یک بازیکن در حد توانایی خود بتواند استعداد خود را شکوفا کند. یک مسائلی ذاتی است ولی مهم است بتوانید از استعداد خود به طور کامل استفاده کنید. جهانبخش استعدادی دارد که در فوتبال هلند آن را به بهترین شکل شکوفا کرد.

 

وی افزود: امیدوارم روزی نگاه ها به مربی هایی ایرانی بهتر شود. اگر فدارسیون فوتبال کمک کند، مربی ها باید بتوانند در خارج از ایران کار کنند. مثلا ممکن است مربی ایرانی توانایی های داشته باشد که بتواند به یک سرمربی خارجی در تیم های اروپایی کمک کند.


صالح در مورد تمدید قرارداد مجید جلالی گفت: تمدید قرارداد آقا مجید در پیکان قطعا اتفاق خوبی است. پیکان در سال های گذشته حالت پلکانی داشته است و این تیم شرایط خوبی را نداشت اما حالا به یک ثبات رسیده است. و مجموعه پیکان هم به ثبات علاقه زیادی دارند و این شرایط تیم را خوب می کند.


مربی پیکان در مورد اخذ پرونده حرفه ای مربیگری هم گفت: از سال 91 دوره مربیگری حرفه ای آغاز شد و ما در مجموع 5 دوره 12 روزه را در طول 5 سال پشت سر گذاشتیم.  الان داریم پایان نامه خود را آماده می کنیم و انشاالله من به همراه یک گروه 14 نفره اولین گروهی هستیم که کلاس های حرفه ای مربیگری را پشت سر می گذاریم.

دیدگاه‌ها