کد خبر : 1523302 | 21 اردیبهشت 1397 ساعت 17:53 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس 9 امارات 2؛

سرخ ها به دنبال دو رقمی کردن اماراتی ها (گزارش)

سرخپوشان پایتخت با پیروزی مقابل الجزیره شمار بردهایشان در جدال با اماراتی ها را به عدد 10 خواهند رساند.

سرخ ها به دنبال دو رقمی کردن اماراتی ها (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس تاکنون 14 بار در بازی های رسمی با حریفان اماراتی روبرو شده و توانسته آمار بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. آن ها در آخرین بازی، به الجزیره باختند تا اکنون برای صعود به یک هشتم نهایی، نیاز به یک برد داشته باشند؛ بردی که می تواند با یک گل خورده نیز همراه شود.

 

* بدون باخت در جام باشگاه ها و جام در جام

جدا از مسابقات دوستانه، پرسپولیسی ها 4 بار پیش از آغاز لیگ قهرمانان با تیم های اماراتی دیدار کردند و هیچگاه شکست نخوردند. آن ها یک بار بنی یاس و یک بار العین را بردند و در بازی های برگشت مقابل همین تیم ها به تساوی رسیدند. نکته جالب این که هر 4 بازی در آبان ماه برگزار شد. همچنین فرشاد پیوس و پایان رافت با 2 گل برتر از دیگران بودند.

 

* بردهای دلچسب و خاطره انگیز در تهران

قرمزپوشان پایتخت به جز یک بار توقف در تهران با علی دایی و مقابل الوحده امارات، همواره در ورزشگاه خانگی اماراتی ها را شکست دادند. این پیروزی ها همواره با خاطرات بسیار جالبی برای هواداران این تیم همراه بوده است؛ برد با گل های کریمی و مرحوم نوروزی مقابل الشارجه، غلبه بر الشباب با 6 گل در نوروز 91، صعود با پیروزی 4 گله برابر الوحده و... نتایجی دل انگیز برای پرسپولیسی ها به شمار می آید.

 

 

1301510

 

* طارمی و زاید آقای گل پرسپولیس با 9 گل

مهدی طارمی مهاجم سابق تیم پرسپولیس فصل گذشته به تنهایی 5 گل به الوحده امارات زد. او در ابوظبی دبل کرد و سه امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد و سپس با هت تریکی به یاد ماندنی، یک تنه سرخ ها را به مرحله یک هشتم رساند. ایمون زاید نیز در فصل 90-91 چهار بار دروازه تیم الشباب را باز کرد و همچون طارمی، در تهران هتریک کرد تا این دو مجموعا 9 گل برای پرسپولیس زده باشند.

 

1301511

 

* تنها باری که پرسپولیس گل نزد

هفت فصل پیش پرسپولیس وضعیت خوبی در لیگ قهرمانان نداشت. شاگردان علی دایی خیلی زود از مسابقات حذف شدند و در امارات نیز به الوحده باختند. آن ها 2 گل از این تیم اماراتی خوردند تا برای اولین بار در یک بازی پرسپولیس هیچ گلی به رقیب اماراتی نزند.

 

*  بهارِ سرخ ها به زمستان می رسد؟

بیشترین برد مقابل نمایندگان امارات در فصل زمستان رقم خورده است. جایی که سرخ ها الشارجه، الوحده و 2 بار الوصل را شکست دادند تا هواداران سوز زمستان را فراموش کنند. در بهار نیز 3 برد به دست آمده و شاگردان برانکو ایوانکوویچ می توانند شمار بردها در بهار را به عدد 4 برسانند.

 

1301509

 

 

* الشباب، الوحده و الوصل؛ دبل شدگان

در این 14 بازی، سه تیم مقابل پرسپولیس دبل شدند. الشباب در دوران دنیزلی 6-1 در آزادی و 3-1 در دوبی باخت، الوحده سال گذشته مقابل سرخ ها مغلوب شد و الوصل نیز این فصل در دو دیدار رفت و برگشت حرفی برای گفتن نداشت. الجزیره باتوجه به پیروزی در بازی رفت دبل نخواهد شد و سرخ ها برای دبل بعدی باید تا لیگ قهرمانان 2019 صبر کنند (در صورت عدم صعود همزمان العین و پرسپولیس در این فصل).

 

الشارجه – پرسپولس؛ تنها دیداری که لغو شد!

لیگ قهرمانان 2009 با حضور پرسپولیس پس از سال ها در این مسابقات همراه بود. سرخ ها در گام اول الشارجه را شکست دادند اما سپس این تیم اماراتی انصراف داد و از لیگ قهرمانان حذف شد تا بازی برگشت در کار نباشد. این تنها بازی بود که جدال پرسپولیس و یک تیم از امارات لغو می شد.

 

* امید به لادسیما و صعود به یک هشتم

پرسپولیس در صورتی که بتواند الجزیره را شکست دهد، به دهمین برد مقابل حریفان اماراتی می رسد. این در حالی است که آن ها تنها 2 مرتبه موفق به شکست پرسپولیس شده اند. تیم های بنی یاس، العین، الشارجه، الشباب، الوحده و الوصل شکست خوردگان مقابل پرسپولیس هستند.

 

* رکورد الشباب می شکند؟

در 4 میزبانی لیگ قهرمانان، تنها در دیدار مقابل الشباب هواداران پرسپولیس حضور حداکثری در ورزشگاه داشتند. در دومین روز از فروردین 91 نزدیک به 100 هزار پرسپولیسی به آزادی رفتند تا شش تایی شدن الشباب و هت تریک زاید را به نظاره بنشینند. حالا باتوجه به حساسیت دیدار مقابل الجزیره و همچنین رایگان شدن طبقه دوم، انتظار می رود بار دیگر رکورد قبلی سرخ ها بشکند.

 

1301512

 

 

نتایج پرسپولیس و تیم های اماراتی را می بینید:

برد: 9 مساوی: 3 باخت: 2 گل زده: 32 گل خورده: 14 تفاضل گل: +18
بهار: 3 برد پاییز: 2 برد، زمستان: 4 برد

1) مهر 71 – تهران/ پرسپولیس 2 بنی یاس 0 (روزبهانی، پیوس – جام در جام)
2)  آبان 71 – دوبی/ پرسپولیس 1 بنی یاس 1 (عبدی، پیوس – جام در جام)
3) آبان 79 – تهران/ پرسپولیس 2 العین 0 (رافت 2 – جام باشگاه ها)
4) آبان 79 – العین/ پرسپولیس 2 العین 2 (پیروانی، خانمحمدی – جام باشگاه ها)
5) اسفند 87 – تهران/ پرسپولیس 3 الشارجه 1 (کریمی، نیکبخت، نوروزی – لیگ قهرمانان) 
6) اسفند 89 – تهران/ پرسپولیس 1 الوحده 1 (بادامکی – لیگ قهرمانان)
7) اردیبهشت 90 – ابوظبی/ پرسپولیس 0 الوحده 2 (لیگ قهرمانان)
8) فروردین 91 – تهران/ پرسپولیس 6 الشباب 1 (زاید 3، رضایی، کریمی، فشنگچی – لیگ قهرمانان)
9) اردیبهشت 91 – دوبی/ پرسپولیس 3 الشباب 1 (زاید، پولادی، بادامکی – لیگ قهرمانان)
10) اسفند 95 – ابوظبی/ پرسپولیس 3 الوحده 2 (طارمی 2، امیری – لیگ قهرمانان)
11) اردیبهشت 96 – تهران/ پرسپولیس 4 الوحده 2 (طارمی 3، رفیعی – لیگ قهرمانان)
12) اسفند 96 – تهران/ پرسپولیس 2 الوصل 0 (احمدزاده، علیپور – لیگ قهرمانان)
13) اسفند 96 – دوبی/ پرسپولیس 1 الوصل 0 (کامیابی بیا – لیگ قهرمانان)
14) اردیبهشت 97 – ابوظبی/ پرسپولیس 2 الجزیره 3 (علیپور، منشا – لیگ قهرمانان)

دیدگاه‌ها