کد خبر : 1523860 | 24 اردیبهشت 1397 ساعت 09:37 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه ویژه پرسپولیسی‌ها برای استفاده توپ سوم

برانکو ایوانکوویچ به شاگردانش تاکید کرده که توپ های سوم را مال خود کنند و اجازه ندهند حریف، از آن ها استفاده کند.

برنامه ویژه پرسپولیسی‌ها برای استفاده توپ سوم

به گزارش "ورزش سه"، مدت هاست پرسپولیسِ برانکو از سیستم ۴۴۲ خطی استفاده می‌کند؛ سیستمی که در آن بازیساز یا پلی میکر عملا وجود ندارد و موقعیت ها اغلب با استفاده از هافبک های کناری ساخته می‌شود.

 

در چنین شرایطی طبیعی است که بازیکنان خط میانی توپ را به گوشه ها ببرند تا هافبک های سمت چپ و راست با استفاده از سانتر یا کات بک آن را تبدیل به موقعیت برای مهاجمان کنند.

 

البته کمتر پیش می آید که تمام سانترها تبدیل به گل شوند و در چنین شرایطی اهمیت تصاحب توپ سوم یا برگشتی بالا می رود. از این رو، برانکو ایوانکوویچ در جلسات تمرینی منتهی به آخرین و حساس ترین بازی فصل تاکید کرده که تمام تلاششان را برای به دست آوردن توپ های برگشتی از محوطه جریمه انجام دهند.

 

در صورتی که این توپ ها در اختیار بازیکنان تیم حمله ور قرار بگیرد، آن ها می‌توانند با شوت زنی، ارسال پاس پشت مدافعان یا بردن توپ به کناره ها، حمله را ادامه دهند و به طور کلی اختیار عمل را در دست گیرند.

 

سرمربی سرخ ها بازیکنان شوت زن را برای این کار انتخاب کرده؛ احمد نوراللهی، سیامک نعمتی و.‌.. کاندیدای حضور در منطقه پشت محوطه برای تصاحب توپ سوم هستند. او روز گذشته نیز اصرار بر شوت زنی داشت تا شاگردانش آماده استفاده از توپ های برگشتی شوند.

دیدگاه‌ها