کد خبر : 1523989 | 24 اردیبهشت 1397 ساعت 20:00 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنانم را انتخاب کردم؛ اما همه چیز بستگی به ویزا دارد

کولاکوویچ: توریست هم بودیم، کارمان سخت بود!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در فهرست انتخابی من برای لیگ ملت ها حداقل پنج بازیکن جوان قرار دارند اما باید تا فردا که نتیجه ویزاها مشخص می شود، صبر کنیم.

کولاکوویچ: توریست هم بودیم، کارمان سخت بود!

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه دنبال خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران که برای اردوی برون مرزی بامداد چهارشنبه تهران را با 15 بازیکن ترک می کند، در هفته های اول تا چهارم لیگ جهانی در کشورهای فرانسه، آرژانتین، روسیه و آمریکا به میدان می رود و در هفته پنجم در تهران میزبان تیم های کره جنوبی، بلغارستان و آلمان خواهد بود.


ایگور کولاکوویچ در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی درباره بازیکنان انتخابی برای هفته نخست لیگ ملت های والیبال افزود: من فهرست خودم را انتخاب کردم اما برخی بازیکنانی که انتخاب کردم، مشکل ویزا دارند و بهتر است تا فردا صبر کنید و بعد اعلام می کنم.


وی در پاسخ به این پرسش که به صعود تیم ایران به مرحله نهایی لیگ ملت ها چه میزان امید دارید؟ گفت: تیم ایران 15 بازی در مرحله مقدماتی دارد و در لیگ ملت های والیبال 16 تیم قدرتمند جهان شرکت دارند که همگی به غیر از فرانسه که میزبان مرحله نهایی است، با تمام قدرت حاضر می شوند و امید به صعود دارند. به همین دلیل نمی توانم صعود به مرحله نهایی را پیش بینی کنم اما با تمام وجود برای رسیدن به این هدف می جنگیم.


سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سئوال که آیا دو بازی تدارکاتی با صربستان کم نیست؟ گفت: هفته نخست لیگ ملت ها نزدیک است و همه تیم ها شرایط یکسانی دارند و فرصت چندانی برای آمادگی نداشتند. روز گذشته تازه لیگ ملت های اروپا به پایان رسیده و بازیکنان آمریکایی و کشورهای اروپایی به کشورهای خود رفتند. این تیم ها تازه تمرینات آماده سازی خود را شروع می کنند. بنابر این تنها گزینه موجود دیدار تدارکاتی با صربستان بوده است.


کولاکوویچ درباره اهمیت دو رویداد مهم پیش رو (لیگ ملت ها و قهرمانی مردان جهان)، گفت: برای من هر دو رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است، اما از نظر قوانین و استانداردهای فدراسیون جهانی رقابت های قهرمانی مردان جهان اهمیت بیشتری دارد. این رقابت ها هر چهار سال یک بار برگزار می شود اما لیگ ملت های والیبال اینگونه نیست. در لیگ ملت های باید قاره پیمایی داشته باشیم و این دو رویداد در کل قابل مقایسه از نظر برگزاری نیستند.


وی تصریح کرد: لیگ ملت های از نظر من اهمیت کمتری ندارد اما فرصت استفاده از جوانان بیشتر مهیا است زیرا بازیکنان جوان توانایی بازی در این رقابت ها دارند. البته اگر بازیکنان جوان عملکرد خوبی در لیگ ملت ها داشته باشند، طبیعی است که شایستگی حضور در قهرمانی مردان جهان را نیز دارند.


سرمربی تیم ملی والیبال درباره تعداد بازیکنان جوان در فهرست انتخابی و احتمال حضور آنان در 14 نفر نهایی هفته نخست، گفت: در فهرست من حداقل پنج بازیکن جوان همانند توخته، صالحی، حضرت پور، کاظمی و شریفی قرار دارند اما باید فردا که نتیجه ویزاها مشخص شود، درباره آنها تصمیم گیری کنم.


وی درباره روش برگزاری لیگ ملت های والیبال نیز گفت: من این سئوال را از شما می پرسم که اگر به عنوان یک توریست بخواهید در مدت پنج هفته به قاره های مختلف سفر کنید، نظرتان چیست؟ به یقین مسابقات سختی پیش رو داریم، زیرا در هر هفته ای سه مسابقه سخت داریم.

دیدگاه‌ها