کد خبر : 1524437 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 13:54 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

چرا مانینگ و الکاف برای ایرانی ها قضاوت کردند؟

کامرانی‌فر: AFC دنبال جوانگرایی در داوری است

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال معتقد است ای اف سی در صدد جوانگرایی در زمینه داوری است.

کامرانی‌فر: AFC دنبال جوانگرایی در داوری است

به گزارش " ورزش سه" قضاوت داور چینی و داور عمانی در دوبازی حساس مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به گونه ای بود که در پایان مسابقه نسبت به آن ها اعتراض هایی وجود داشت. اما نکته مهم اینجااست که معیار ای اف سی برای انتخاب داورانش برای بازی هایی در این سطح و به این اهمیت چیست. حسن کامرانی فر داور سرشناس و رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال ایران در این رابطه گفت:«نحوه انتخاب داوران به این شکل است که ای اف سی برکار داورانش نظارت کرده و براساس گزارشی که از ناظران می گیرد عمل می کند.» او افزود:« ای اف سی براساس آنالیز و گزارش داوری تصمیم می گیرد و حتما این دو داور در قضاوت عملکرد خوبی داشتند که برای این مسابقه انتخاب شده اند.»


او درباره اینکه آیا داوران بزرگتری نمی توانستند قضاوت این بازی ها را بر عهده داشته باشند گفت:« ای اف سی برای اینکه آینده داوری آسیا را تامین کند داوران جوانش  را محک می زند و برای همین بازی های بزرگ را نیز به آن ها می دهد تا در شرایط سخت تجربه کسب کنند.»


کامرانی فر همچنین اضافه کرد:« کنفدراسیون فوتبال آسیا از زمانی که دید داوران آسیایی در دوسه دوره جام جهانی عملکرد خوبی داشتند تصمیم گرفت که شرایط را برای رشد و تربیت داوران بیشتر به وجود بیاورد. همانطور که تیم ها به دنبال جوانگرایی هستند دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا در صدد جوانگرایی در داوری است.»


او گفت:« اکنون دیگر یک سال است که داوری آسیا در اختیار ژاپنی ها نیست و اکنون آقای شمس المائدین این سمت را برعهده دارد. شمس المائدین سنگاپوری در حال حاضر به دنبال رشد و ارتقای داوری است و از همین رو دست به جوانگرایی زده است.»


کمک داور مطرح فوتبال ایران و آسیا در سال های اخیر همچنین گفت:« ببینید در آسیا یک فاصله ای میان داوران خیلی تاپ با دیگران هست. ای اف سی سعی دارد این فاصله را کم کرده و داوران جدید و جوان را به سطح بالا برساند و از همین رو این امکان وجود دارد که برای بازی های حساس مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا نیز از داوران کمتر شناخته شده استفاده کند.»


او در ادامه گفت:« البته اگر در مرحله بعدی و در قرعه کشی استقلال و پرسپولیس به هم بخورند ممکن است به دلیل حساسیت هایی که وجود دارد ای اف سی از داوران سطح بالا و قوی استفاده کند.»

دیدگاه‌ها