کد خبر : 1524468 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 16:24 | 73.7K بازدید | 0 دیدگاه

دلایل درگیری از زبان شاهد ماجرا

الهویی: شفر به ذوبی ها توهین کرد

یکی از حواشی مهم بازی حساس استقلال و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درگیری وینفرد شفر و اعضای کادرفنی ذوب آهن بود.

الهویی: شفر به ذوبی ها توهین کرد

به گزارش" ورزش سه" ذوب آهن درحالی که بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را با نتیجه یک بر صفر برده بود در آزادی با نتیجه سه بریک تن به شکست داد آن هم در حالی که  بازی حواشی کمی نداشت. یکی از حواشی که عادل فردوسی پور گزارشگر بازی هم به آن اشاره کرد درگیری وینفرد شفر و برخی از اعضای کادرفنی ذوب آهن بود که نزدیک بود تبدیل به یک اتفاق ناخوشایند شود. سعیدالهویی دستیار امیرقلعه نویی در ذوب آهن در رابطه با این درگیری گفت:« ببینید ما نه در این بازی که در بازی دور رفت و حتی بازی برگشت لیگ برتر نیز همین مشکل را داشتیم. هرکادرفنی استیل و مدل خودش را دارد و ممکن است نسبت به داوری معترض باشد. آقای شفر از همان بازی دوربرگشت لیگ برتر همواره به اعتراض های کادرفنی ذوب آهن به تصمیمات داور واکنش نشان داده و با حرکات دست و فریاد و کلمات به ما توهین کرد.»


او افزود:« من حتی در بازی رفت و در بین دو نیمه خودم با آقای شفر صحبت کردم و به او گفتم به عنوان یک مربی حرفه ای، درست نیست که چه با اشاره و چه با کلمات به نیمکت ما واکشن نشان می دهید. نکته جالب اینجاست که خود شفر همیشه روی داور فشار زیادی وارد می کند اما اگر سرمربی یا کادرفنی ما اعتراض کند سریع عکس العمل نشان داده و با حرکات دست و کلمات توهین آمیز و نامناسب برخورد می کند.»


او درباره درگیری پیش آمده در بازی دیشب هم گفت:« آقای قلعه نویی در بین دونیمه به داور که از کنارش می گذشت اعتراض کرد که آقای شفر هم در همین زمان شروع به استفاده از کلمات نامناسب کرد. من هم جلو رفتم و به انگلیسی گفتم شما کار خودت را باید انجام بدهید. البته در همین زمان ساشا شفر پسر آقای شفر آمد و بسیار خوب و با رفتاری کاملا مناسب فضا را آرام کرد. اما متاسفانه در همین حین متاسفانه بعضی از بازیکنان استقلال بددهنی کرده و به سمت ما حمله ور شدند.» مربی ذوب آهن همچنین گفت:« بعد از بازی هم هرکسی از من پرسید که ناراحت هستم گفتم نه چون از هرکسی اندازه فرهنگ و شخصیتش انتظار دارم.اما اعتراف می کنم تا الان چنین چیزی را حتی در مسابقات رده های پایین تر هم ندیده بودم اما مطمئن هستم اگر این حرکت از طرف یک مربی ایرانی انجام شده بود آن وقت رسانه ها برخورد کاملا متفاوتی می کردند اما متاسفانه هم کارشناسان داوری و هم جامعه فوتبال چون صرفا یک مربی خارجی است از او حمایت کرده و ایرادهایش را نمی بینند. امروز بعد از بازی در کمال تاسف می بینیم که برخی رسانه ها و کارشناسان به راحتی می گویند که حق به حق دار رسید اما بگذارید یک چیزی را بگویم. ما 15 دقیقه آخر بازی را آنالیز کردیم و فقط در همین پانزده دقیقه بیش از 7دقیقه وقت تلف شده به خاطر حرکات بازیکنان وجود داشت. ما به این که استقلالی ها این کار کردند کاری نداریم چرا که یک تاکتیک است اما اینکه کارشناسان از فوتبال با کیفیت و حرفه ای حریف می گویند در تعجب هستیم.» او افزود:« برای اثبات این موضوع بهترین روش این است که به سایت ای اف سی مراجعه کرده و آنالیز بازی را ببینیم. در آنالیز ای اف سی 58 درصد مالکیت مال ذوب آهن بود، ضمن اینکه 120 پاس بیشتر از حریف دادیم و ضربات به چارچوب هم 12 در برابر 9 به نفع ذوب آهن بوده است. به نظر می رسد دوستان کارشناس بازی دیگری را دیده اند. به نظر من در بازی روز گذشته بیشترین تاثیر را ابتدا داور مسابقه و سپس مامه تیام داشتند هرچند اگر در همان صحنه اول بازی او اخراج شده بود داستان فرق می کرد. یا در نیمه دوم و در دقیقه 47 تکل سنگین فرشید باقری روی پای بختیار رحمانی اخراج داشت که این اتفاق نیفتاد. واقعیتش را بخواهید وقتی در این صحنه داور در صحنه ای که اخراج داشت حتی کارت زرد هم به بازیکن استقلال نداد به داور چهارم گفتم بازی تمام شد چرا که کاری که باید، انجام شد.»

دیدگاه‌ها