کد خبر : 1525123 | 30 اردیبهشت 1397 ساعت 12:08 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

در صورتی که تراکتور به زنوزی واگذار شود

آینده مبهم در انتظار آبی های فوتبال تبریز

واگذاری باشگاه تراکتورسازی به محمد رضا زنوزی آینده گسترش فولاد را در هاله ای از ابهام قرار داده؛ در صورت قطعی شدن این موضوع مشخص نیست سرنوشت آبی های تبریز چه می شود.

آینده مبهم در انتظار آبی های فوتبال تبریز

به گزارش "ورزش‌سه"، این روزها مهم ترین خبری که درباره باشگاه تراکتورسازی شنیده می شود، بحث واگذاری آن به بخش خصوصی است. حدود یک هفته از فراخوان سرخپوشان تبریزی برای فروش صد درصد سهام تراکتورسازی گذشته و حالا محمدرضا زنوزی مالک گسترش فولاد اصلی ترین خریدار این تیم است. در این باره قرار است تا فردا تکلیف مالکیت باشگاه تراکتورسازی به طور کامل مشخص شود. حال مساله مهم این جا است که اگر تراکتورسازی رسما به زنوزی واگذار شود، تکلیف گسترش فولاد چه خواهد شد؟


گسترش فولاد به عنوان یکی از باشگاه های خصوصی فوتبال ایران توانسته در سال های اخیر موفقیت های خوبی را به دست آورد و در امر تیمداری بسیار خوب عمل کرده است. از این رو آبی های فوتبال تبریز با امکانات مطلوب سخت افزاری خدمات زیادی به فوتبال ایران ارائه کرده اند اما از آنجایی که طبق قانون دو باشگاه لیگ برتری به طور همزمان نمی توانند از یک منبع مالی تامین شوند، در صورت واگذاری تراکتورسازی به زنوزی آینده گسترش فولاد در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.


در گذشته باشگاه های سپاهان نوین اصفهان و فولاد نوین اهواز به دلیل اینکه منابع مالی شان با سپاهان و فولاد یکی بود، نتوانستند با وجود صعود از لیگ یک، در دسته برتر فوتبال فعالیت کنند و به ناچار امتیاز این دو باشگاه فروخته شد. حالا در صورت واگذاری تراکتورسازی به گسترش فولاد احتمالا همین اتفاق رخ خواهد داد و چون زنوزی مالک دو باشگاه است، شاید نشود به این شکل تیمداری کرد. البته در این خصوص گفته می شود زنوزی باشرکتی غیر از شرکتی که گسترش فولاد را در اختیار دارد، اقدام به خرید تراکتورسازی می کند و با توجه به مجزا بودن هیات مدیره دو باشگاه احتمالا مشکلی وجود نخواهد داشت اما به هر حال ابهام هایی وجود دارد.


هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد و کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در این باره می گوید: «شما نگران این مساله نباشید، جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. گسترش فولاد یک باشگاه حرفه‌ای و زنوزی هم یک مالک حرفه‌ای است. مالک باشگاه ما وضعیت مالی خوبی دارد و مطمئن باشید که وی اگر تراکتورسازی را هم بخرد، باز هم مشکلی برای گسترش فولاد پیش نخواهد آمد.»


وی ادامه داد: «من نمی‌دانم که برنامه زنوزی برای زیر نظر گرفتن همزمان دو باشگاه تراکتورسازی و گسترش فولاد چیست، اما مطمئنم که وی بهتر از همه فکر این چیز‌ها را کرده است. زنوزی قطعاً برای مالکیت همزمان دو باشگاه تراکتورسازی و گسترش فولاد برنامه دارد. من مشکلی برای حضور گسترش فولاد در لیگ برتر فصل آینده نمی‌بینم.»


از سوی دیگر زنوزی باشگاه ماشین سازی تبریز را هم در اختیار دارد که حالا با این وضعیت باید منتظر ماند و دید که در صورت رسیدن باشگاه تراکتورسازی به زنوزی، تکلیف سایر تیم‌های تحت تملک وی چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها