کد خبر : 1526036 | 03 خرداد 1397 ساعت 19:56 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزینه مربیگری تیم ملی هندبال بانوان کیست؟

ایندیرا کاستراتوویچ مربی مقدونیه ای به عنوان جدی ترین گزینه برای هدایت تیم ملی هندبال بانوان معرفی شده است اما ایندیرا کیست و با چه رزومه ای قرار است به ایران بیاید؟

گزینه مربیگری تیم ملی هندبال بانوان کیست؟

به گزارش "ورزش سه" از IWSports  ؛ فدراسیون هندبال پس از عقد قرارداد با زوران کاستراتوویچ به عنوان مربی تیم ملی هندبال مردان اکنون قصد دارد از رابطه همسری وی با ایندیرا کاستراتوویچ ، استفاده کند و زن و شوهر خوشنام هندبال شرق اروپا را همزمان در تهران به کار بگمارد.

 

استخدام زوران کاستراتوویچ اکنون به راهی میانبر برای کشاندن ایندیرا به ایران تبدیل شده است و فدراسیون هندبال تلاش می کند ایندیرا را با ایده زندگی در کنار همسرش در ایران و نیز ادامه حرفه مربیگری ، به عقد قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال زنان ایران ترغیب کند.

 

نگاهی به رزومه ایندیرا کاستراتوویچ نشان می دهد وی کارنامه ای سراسر افتخار دارد. ایندیرا 48 ساله است و یکی از بهترین هندبالیست های تاریخ مقدونیه به شمار می رود که در دوران حرفه ای خود به عنوان بازیکن در جمع بهترین بازیکنان جهان قرار داشته است.

 

در سال 1997 و در خلال مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در آلمان ، ایندیرا چهره درخشان تورنمنت بود. او به مقدونیه کمک کرد تا به بهترین عنوان جهانی تاریخ خود یعنی هفتمی جهان برسد. ایندیرا در این مسابقات 71 گل زد ، بهترین گلزن جام جهانی شد و یک تنه بار مقدونیه را بر دوش کشید.

 

اوج درخشش وی 5 سال بعد بود. در سال 2002 تیم باشگاهی اش ، کومه تال اسکوپیه موفق شد به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد. ایندیرا کاستراتوویچ در فینال لیگ قهرمانان برابر فرانسواروش مجارستان به پیروزی تیمش کمک کرد و قهرمان اروپا شد. او در سال 2005 هم نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را کسب کرد.

 

ایندیرا در سال 2013 مربی تیم واردار مقدونیه شد و تا سال 2015 ، سه بار پیاپی قهرمان لیگ و جام حذفی مقدونیه شد. واردار پس از سال 2015 که ایندیرا این تیم را ترک کرد 2 بار پیاپی به فینال لیگ قهرمانان هندبال اروپا رسید که هر دو بار باخت و نایب قهرمان شد.

 

جذب مربی با رزومه ای چون ایندیرا کاستراتوویچ برای فدراسیون هندبال ایران یک پیروزی بزرگ خواهد بود مشروط بر این که علاوه بر بودن در کنار همسر ، کار در ایران برای ایندیرا به حدی جذاب باشد که بتواند وی را از جایگاه بلندش در هندبال کشورش و اروپا به تهران بکشاند. ممکن است ایندیرا به کار در ایران به چشم یک چالش جذاب و کمکی برای توسعه هندبال در نقاط کمتر توسعه یافته آسیا نگاه کند که اگر این طرز نگرش وجود داشته باشد جذب ایندیرا ساده تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها