کد خبر : 1526188 | 04 خرداد 1397 ساعت 17:38 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

24 ساعت تا فینال؛ روز شادی لیورپول و اندوه کلوپ!

روز 25 ماه می برای تیم لیورپول و سرمربی آلمانی این تیم تاریخ متناقضی است.

24 ساعت تا فینال؛ روز شادی لیورپول و اندوه کلوپ!

به گزارش "ورزش سه"، در مهم ترین کشورهای دنیا، فصل فوتبالی 18-2017 به پایان رسیده و تنها بازی مهمی که از آن باقی مانده، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا است. این بازی فردا شب در شهر کیف بین تیم های رئال مادرید اسپانیا و لیورپول انگلیس برگزار می شود.


رئالی ها به عنوان قهرمان دو دوره اخیر لیگ قهرمانان به فینال فردا پا می گذارند و لیورپول نیز به دنبال کسب ششمین قهرمانی خود در این تورنمنت و خارج کردن انحصار آن از چنگ شاگردان زیدان است.

 

اما امروز، که دقیقا یک روز مانده به بازی فینال اروپا است، از لحاظ تاریخی روزی جالب توجه و خاص برای لیورپولی ها است. 13 سال پیش در چنین روزی و در شهر استانبول تیم سرخپوش انگلیسی در دراماتیک ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان پس از جبران شکست 3 بر صفر در تنها 6 دقیقه و تبدیل آن به تساوی، موفق شد در ضربات پنالتی مقابل میلان ایتالیا به برتری برسد و یک قهرمانی خاطره انگیز را در تاریخ باشگاه خود به ثبت برساند؛ عنوانی که هم اکنون آخرین قهرمانی قرمزهای آنفیلد در اروپا به شمار می رود.

 

البته این روز یعنی 25 می، سالروز یکی دیگر از فینال های لیگ قهرمانان اروپا نیز هست که اتفاقا برای سرمربی لیورپول یادآور خاطره ای تلخ است. در سال 2013 در چنین روزی تیم های بایرن مونیخ و دورتموند یک فینال تمام آلمانی را در ورزشگاه ومبلی انگلیس برگزار کردند که در آن دیدار تیم بایرن موفق شد با نتیجه 2 بر یک مقابل شاگردان یورگن کلوپ به برتری برسد و آن شب بود که یکی از باخت های پرتعداد کلوپ در فینال ها رقم خورد.

 

1304647

 

حالا هواداران لیورپول که عده ای از پرشورترین آنها هم اکنون در پایتخت اوکراین به سر می برند، باید شب منتهی به فینال مهم و تقابل با رئال را با خاطرات شیرین قهرمانی در فینال سال 2005 و خاطره شکست سرمربی فعلی تیمشان در فینال سال 2013 سپری کنند تا روز موعود برسد و آخرین بازی فصل و مهم ترین بازی چند سال اخیر تیم خود را به نظاره بنشینند.

دیدگاه‌ها