کد خبر : 1526191 | 04 خرداد 1397 ساعت 17:49 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول در رویای غلبه بر تجربه رئال مادرید

لیورپول امیدوار است با خط حمله آماده خود قادر به غلبه بر تجربه رئال مادرید در لیگ قهرمانان باشد.

لیورپول در رویای غلبه بر تجربه رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بازی که رئال مادرید در یک فینال اروپایی مغلوب شد، زین الدین 9 ساله بود و یورگن کلوپ نیز یک نوجوان محسوب می شد، کیف هنوز در اتحاد جماهیر شوروی بوده و لیگ قهرمانان همچنان جام باشگاه های اروپا نامیده می شد. حالا رئال مادرید 37 سال است که در 6 فینال آخر خود مغلوب نشده و از سال 1981 این اتفاق رخ نداده است.

 

رونالدو و زیدان حالا به دنبال سومین لیگ قهرمانان متوالی هستند و این اتفاق از سال 1976 و بعد از دوران پرافتخار بایرن مونیخ دیگر تکرار نشده است. رونالدو به دنبال پنجمین قهرمانی در اروپا و زیدان در سودای تبدیل شدن به اولین سرمربی تاریخ این رقابت هاست که 3 سال متوالی طعم قهرمانی را چشیده است.

 

1303503

 

البته کلوپ روز دوشنیه مدعی شد در برابر فاکتور تجربه می توان با میل به پیروزی، تلاش فراوان و نگرش صحیح ایستادگی کرد اما به هر حال مری سایدی ها نیز با فتح 5 لیگ قهرمانان تیم بی تجربه ای محسوب نمی شوند.

 

اگرچه لیورپول دفاع قابل اعتمادی نداشته و این یک حقیقت است اما علیرغم تکیه رئال مادرید به قدرت گلزنی رونالدو و درخشش ستاره پرتغالی با 15 گل در فصل جاری، مرسی سایدی ها نیز با 3 ستاره گلزن خود در خط حمله به نام های سادیو مانه، روبرتو فرمینو و محمد صلاح، خط آتشی آماده برای دیدار فینال دارند.

 

شاید بزرگ ترین مزیت لیورپول نسبت به حریف، 16 هزار هوادار این تیم هستند که علیرغم قیمت های بالای اقامت در کیف برای حمایت از تیمشان در استادیوم حاضر خواهند شد.

 

1299819

 

تونی بارت مدیر کانون هواداران لیورپول در صفحه خود نوشت: "امیدوارم هر پنی که هواداران برای سفر به کیف خرج کرده اند برایشان ثمره داشته باشد و من متاسفانه نمی تونم کمکی به آنها که راهی اوکراین نشده اند بکنم."

 

کلوپ امیدوار است تیمش در فاصله کمتر از یک ماه مانده به جام جهانی بر فشار دیدار نهایی غلبه کرده و بتواند رئال مادرید را مغلوب کنند.

 

تری مک درمورت، یکی از بازیکنان لیورپول در جریان پیروزی برابر رئال مادرید در فینال 1981 گفت: "فشار این دیدار حیرت انگیز اما خسته کننده است و بازیکنان متوجه می شوند که این یک هفته از کل عمر شما بیشتر طول خواهد کشید. بازیکنان رئال مادرید نیز از ابتدا تجربه امروز را نداشته اند و ما باید اعتماد به نفس خود را حفظ کنیم زیرا پیش از این در چند فینال شرکت کرده ایم."

دیدگاه‌ها