کد خبر : 1526306 | 05 خرداد 1397 ساعت 11:38 | 43.3K بازدید | 0 دیدگاه

در جریان بازی دوستانه کویت با مصر

بشارعبدا.. رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

ستاره سال های نه چندان دور کویتی ها در جریان بازی دوستانه جمعه شب با مصر به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بار در سال 2011 بود که بشارعبدا.. با پوشیدن پیراهن الکویت در مستطیل سبز دیده شد اما با گذشت این همه سال جمعه شب در ورزشگاه جابر الاحمد شهر کویت ستاره سابق برای آخرین بار پیراهن شماره 9 کویتی ها را برتن کرد تا برای دقایقی مقابل یکی از تیم های صعود کننده از آفریقا به جام جهانی 2018 برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کند.


سال 1994 جوان ترکه ای و گلزن در باشگاه السالمیه رشد کرد و بعد از چهار سال همه نگاه ها را به خود معطوف کرد تا به انتخاب اول تیم ملی کویت در خط حمله تبدیل شود. هت تریک بشار عبدا.. در همان اولین بازی باشگاهی نشان داد که کویتی ها با پدیده ای مستعد روبرو شده اند از همین رو در جام خلیج فارس این بازیکن را در جمع ملی پوشان خود به عمان فرستاند. در جدال فینال با قطر بشار عبدا.. وارد زمین شد تا گل قهرمانی کویت را به نام خود ثبت کند درست مثل جام خلیج فارس سال 98 که کویت باز هم با گل های این بازیکن همه رقبا را کنار زد و قهرمان شد.


بشار عبدا.. طی سال های 1996 تا 2018 در 134 بازی ملی برای کویت بیش از 75 گل به ثمررساند تا یکی از رکوردداران بازی های ملی در این کشور لقب بگیرد. این بازیکن سال 2005 بعد از این که کویت در راهیابی به جام جهانی 2006 آلمان ناکام ماند از دنیای بازی های ملی اعلام بازنشستگی کرد تا تنها در رقابت های باشگاهی به میدان برود. او سال 2011 بعد از این که الکویت قهرمان شد دیگر حاضر به تمدید قرارداد نشد تا در این سال ها در حوزه مدیریتی فعالیت داشته باشد.


سران فدراسیون فوتبال کویت بعد از رفع تعلیق از سوی فیفا شب گذشته به پاس قدردانی از زحمات این چهره اسطوره ای در جریان بازی با مصر مراسم خداحافظی باشکوهی برای بشار عبدا.. برگزار کردند تا این بازیکن با حضور چند دقیقه ای در میدان با پیراهن همیشگی و شماره 9 کویت از دنیای فوتبال خداحافظی کند، جدالی که در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید.

 

1304775

 

1304774

دیدگاه‌ها