کد خبر : 1526531 | 06 خرداد 1397 ساعت 09:38 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

قبول دارم با کمبود کشتی‌گیر شش دانگ مواجه‌ هستیم

طلایی: مصدومیت یزدانی جدی نیست

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه نفرات جوان و آینده داری در تیم ملی حضور دارند گفت: حرف کارشناسان درباره کمبود کشتی‌گیر شش دانگ و کامل را قبول دارم اما این مشکل فقط مختص ایران نیست.

طلایی: مصدومیت یزدانی جدی نیست

به گزارش "ورزش سه"، محمد طلایی در گفتگو با ایسنا، درباره برگزاری نخستین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد پس از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اظهار کرد: با مشخص شدن نفرات برتر انتخابی تیم ملی، نخستین مرحله تمرینات آغاز شد و در این مرحله آموزش دو سه حرکت فنی خوب و بسیار ضروری چه در حالت سرپا و یا خاک مثل یک پا روکار و یا رسیدن به پاهای حریف و گرفتن امتیاز پس از قوس کردن و کار کردن دست‌ها را در کنار موارد قدیمی مثل زیر کتف زدن و حرکت رو به جلو و هجومی و ادامه حمله تا رسیدن به امتیاز را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه با وجود گذشت زمان کم از تمرینات، تمامی بچه ها بخوبی این موارد را فرا گرفته‌اند و با آنها آشنا شده‌اند.

 

مربی ارشد تیم ملی کشتی آزاد درباره مصدومان احتمالی تیم ملی و همچنین وضعیت مصدومیت حسن یزدانی پس از آسیب دیدگی در انتخابی تیم ملی گفت: به هر حال مصدومیت همیشه جزئی از کشتی بوده و هست. کشتی رشته سخت و پرفشاری است و مصدومیت نیز در آن اجتناب ناپذیر است. خدا را شکر مصدوم جدی نداریم و حسن یزدانی هم با اقدامات کادر فنی و تیم‌پزشکی وضعیت مناسبی دارد و مشکل خاصی احساس نمی‌شود.

 

وی درباره نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه کشتی آزاد با کمبود کشتی گیر شش دانگ و قابل اتکا به غیر از حسن یزدانی روبرو شده گفت: همیشه بعد از رقابت های المپیک این موارد وجود داشته و نه تنها در ایران بلکه در جهان با کمبود کشتی گیر شش دانگ و کامل مواجه شده‌ایم. بله حرف این کارشناسان درست است اما این مشکل فقط مختص ایران نیست ضمن اینکه نفرات جوان و آینده داری در کشتی آزاد معرفی شده‌اند که به مرور و با کسب تجربه توانایی‌های خود را بدون شک نشان خواهند داد.

 

طلایی خاطرنشان کرد: البته ما نفرات جوان و بسیار خوبی همچون یونس امامی، مجتبی گلیج، دانیال شریعتی نیا، کامران قاسم‌پور و ... را داریم که همگی از آینده درخشانی برخوردار هستند. حسن یزدانی هم وقتی ازجوانان آمد در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس به مدال نقره جهان رسید و به مرور و با کسب تجربه به طلای المپیک و جهان نیز رسید و هم اینک تبدیل به یک‌مهره قابل اتکا در تیم ملی شده است. همین جوانان نیز مطمئنا با کسب تجربه و حضور در رویدادهای مختلف خود را نشان خواهند داد. ما باید به جوانانمان اعتماد کنیم و به آنها فرصت کافی برای پیشرفت بدهیم. دو رویداد بسیار مهم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی را پیش رو داریم و تمامی نفرات انگیزه بالایی برای کسب بهترین‌ نتایج را دارند و به سختی تمرین می کنند تا به موفقیت برسند.

 

دیدگاه‌ها